Gå til innhold

ble ener på meg også...!

Ranger emnet


melluh

Anbefalte innlegg

takker böhser for svar! litt usikker på hva jeg gjør...

 

er litt rust innunder under breddera, så egentlig kunne jeg vel kappa bort en del av hjulbuene...om jeg tar ut innerskjerm, kapper bort så mye som mulig av skjermen som bretter seg innover, både foran og bak og evt. også kapper bort tilsvarende på bredderne, burde jeg da begynne å nærme meg kanskje?! eventuelt bruke 7 tom foran og 8 bak...? mulig det er dette du mente jeg omtrent burde gjøre :)

 

Bak ville jeg ha unngått å kappe noe som helst, med mindre det er krokan. Det går helt fint å få plass bare ved å brette opp kanten og dra ut ørlite grann. Det er bare så vidt det subber litt mot dekksida ved umodda hjulbuer bak, så dette byr på null bekymring.

 

Foran er det mer køddent. Dersom du allikevel har råte under bredderne og du skal kjøre med breddere ville jeg ha gjort som du beskriver. Foran er det heller ikke noe problem å endre på det om du seinere skulle finne ut at du helst vil ha bare stål i skjermene. Her snakker jeg av egen bitter erfaring. Om man beholder bilen litt lenger enn ett år så er det ikke utenkelig at man endrer smak mer enn en gang...

 

Gå for 8" med ET 20 rundt om. 7" foran bil bare se latterlig ut. I tillegg vil du få såvidt rette dekksider at det faktisk lettere vil kunne subbe enn med strekte dekk på en 8" felg. Plassproblemet er kun foran (forutsatt at du bretter opp kanten bak og tilpasser bredderen, dersom du ønsker å bruke det). Foran får du danseplass om du kapper vekk så å si hele skjermkanten som vil skjule seg under bredderen. Egentlig trenger du bare 2cm blekk nedenfor øverste punkt på bredderen. Dette har funka helt fint i en del år for meg.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

god dag i dag! var ute å prøvde vogna, siste turen før vinteren og nå virker det som om den går greit! jeg nevnte tidligere at det var noe muffens med motor. problemet var at etter 5-10 minutter med kjøring begynte den å "butte" ved gasspådrag. til slutt kunne jeg ikke gi gass uten at motoren døde. akkurat som om den fikk for mye bensin!? funderte litt på co-justeringa, så fikla litt i dag, å tror jommen meg det hjalp :D

 

fikk pussa ferdig hjulbuene også, dårlig bilde, men..få tilpassa de originale fangerne nå, så får jeg et intrykk av hvordan det blir seende ut..

 

lest i en post et eller anna sted, om at skokrem skulle fungere mot matte og falmede breddere, og det kan bekreftes! med litt skikkelig gnikking ala "armybootspitshine" så hjalp det betraktelig!

 

så til dekk og skjermer. bakskjermene er bretta opp av tidligere eier så da regner jeg med at bak er mer eller mindre i boks! foran regner med at jeg skjærer bort bretten, enkelt å greit! lar bredderne sitte på enn så lenge, for bilen ble lakkert med disse på...! :hvaskjera

 

også lurte jeg på en ting til! fremre staget som går under bilen på tvers og "inn" i nedre opphenga, (om dere skjønner hva jeg mener). ser det er to fester midt under bilen, men hvordan i all verden sitter det festet i endene?!?!? mulig jeg spør skikkelig dumt nå, men hvilken nytte gjør det?

 

SSL11325.jpg

SSL11224.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også lurte jeg på en ting til! fremre staget som går under bilen på tvers og "inn" i nedre opphenga, (om dere skjønner hva jeg mener). ser det er to fester midt under bilen, men hvordan i all verden sitter det festet i endene?!?!? mulig jeg spør skikkelig dumt nå, men hvilken nytte gjør det?

 

SSL11224.jpg

 

Det fremre stabstaget sitter festa i forkant med u-jern som er bolta i bærearmene. Dette er et meget nyttig stag. Det begrenser bilens vippebevegelser ved retningsendring. En radikal forbedring kontra å kjøre uten stabstag foran/bak som de enklere Golfene ikke hadde. Da har man fort følelsen av at bilen har 45 grader helling under svingkjøring.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supert! takk, takk. da får'n bestille festejern en dag...

 

edit- festejern kommer i morgen (13 november) så da får'n klø seg litt i hue å se om jeg finner ut av det..

 

 

neste steg i planen er foreløpig felg og senk. så tilfeldigvis en link til http://www.daekimporten.dk/

 

noen som har erfaring med dette firmaet???

virkelig gode priser, spør du meg, så tenkte å kontakte de...

 

ellers så har jeg kikka litt grundigere over bilen, og funnet litt mer rust her å der så det må til litt flekking...er jo 8 år siden den ble pussa opp, så...

også fant jeg ut at det sitter gule poly rund baut på vogna! trivelig oppdagelse..

 

var ute å kjørte en tur i dag, også...klarer ikke å dy meg! den "butter" fortsatt over 4-4500 rpm..noen som har no tips??? manuell justering av co hjalp nok litt, men er det noe annet som kan spille inn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også kom jeg på en annen ting! har jeg forstått det riktig at det er 020 girkassene som passer på min motor? kunne tenkt meg 5-trinns girkasse så om noen har ei bra ei liggende...rop ut!

 

 

Jeg har en 020 kasse fra en 16v liggende.

Selger den for det samme som jeg betalte for den, 1000,-

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16V kasse er nok ikke plug and play på einser.

Er vel noe med flensene på 16v kassa (større)?

 

 

Ja selvfølgelig... Glemte det jeg ;)

16v kassa har 100mm istedet for 90mm så man må bruke Scirocco 16v aksler og hub (vet ikke helt hva det heter på Norsk) ;)

Tror noen av de nyere golf1 cab'ene som har 100mm aksler også.

Eventuellt kan man bytte flensene på kassa til 90mm.

Noen har til og med slipt litt på ytre drivledde (100mm) for at det skal passe på orginal hub'n.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å finne en 5-gira kasse til golf1, da slipper du i hvertfall unna problemet med drivakslene så vidt jeg vet da ;)

Senk og felg må man ha veit du, det var noe av det første jeg skaffet meg til ener'n min også og få å si det sånn så er ikke den i kjørbar stand ennå :D

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår