Gå til innhold

For mye Olje

Ranger emnet


bambi

Anbefalte innlegg

Kan ikke se hvorfor oljetrykket skulle øke av for mye olje i bunnpanna, men derimot så kan overtrykket i veivhuset øke, pakninger og tetningsringer kan begynne å lekke, veiva kan piske opp olja og effekten kan reduseres. Har du turbo kan avrenningen fra turboaggregatet hindres med turboskader som følge.

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd en gang at jeg fikk fylt på ALT formye olje på motoren min. sikkert 10-15 liter. ikke spørr hvordan vi fikk det til med var i siget for å si det sånn :D

det vi merka var at det var et helvette å får turbotrykk og at bilen gikk som en dass. heldigvis ingen pakninger som gikk men veivhus ventilasjonen ble tett som en dass. motoren sugde i seg olje gjennom veivhuset via innsug etc. dårlig kveld som endte bra.

MEN, alle behøver ikke å være like heldige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke klarer å suge det ut (og det er vesentlig for mye olje) må du ut med bunnpluggen, bare pass på å få plugget den i igjen før all oljen renner ut.... :D

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte i en tåkete stund å fylle nesten en liter(!) for mye, sto i helt egne tanker å bare fylte og fylte. Det begynte å "sprute" olje fra toppakning etter ca 15 min kjøring, tappet av en liter samt vasket motoren så gikk det bra.. men hvis jeg ikke hadde gjort det tror jeg pakningen hadde gått ad undas:):flushit:

ALDRI MER KADETT E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noken helger siden kom noken kamerater køyrande til vorspiell til meg.

I hastverket hadde dei helt på 1 liter for mykje olje og fyllt halv tank med diesel.

Resultatet var at motoren taut olje og at motortemperaturen vart så høg at oljen begynte å brenne.

Men etter å ha senka oljenivået og fyllt bensin i staden for diesel orda det sej.

Utrulig ka ein stakkars gammal Jetta ska tøle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår