Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Hmmm, da er jeg redd du er nødt til å finne ut mer om den diffen hans. Har han tatt hele diffen fra en annen bil, eks Sierra?

 

 

Skal få han til å komme inn hit å forklare det.

Men solhjule måtte sveises fast å shimses her å der å noe lager å tull :p

Men skal få han til å forklare det ordentlig...

Eller så ringer han deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ordna litt småting.

 

Navene bak ble borret opp for passe med de nye, lengre boltene. Med tonnpresse på jobben var jo dette en smal sak. Borret opp fra 12,5mm til 13mm, ikke rare greiene.

 

17032007491.jpg

 

Slik ble det seende ut.

 

17032007489.jpg

 

Tok åsså å sandblåste å lakka de turbomanifoldene.

 

17032007492.jpg

 

Så da var det vel på tide å teste om disse passet. Så jo slik ut da.

 

IMG_0963.jpg

 

Slik ser headdersene ut av bilen. Passasjersiden.

 

IMG_0966.jpg

 

Å førersiden. Denne ble som sagt modda på rør nr 2 framfra(tok i styrestaget).

 

IMG_0995.jpg

 

Ok, begynte med det ene da.

 

IMG_0970.jpg

 

Hmm, dette lover vel ikke bra!!!

 

IMG_0973.jpg

 

Hvor stor er en T3 egentlig?

 

IMG_0975.jpg

 

Ajajajaj, hva skjer! Ok, prøver den andre.

 

IMG_0978.jpg

 

 

Ooooops, i did it again!!!

 

IMG_0983.jpg

 

Jaaaaa….. Den var jo litt sånn fin…

 

Men hva om…..???Tok fram de originale manifolden jeg hadde på i starten.

 

IMG_0985.jpg

 

Hey, hey, her har vi jo turbomanifolder

 

IMG_1004.jpg

 

Her var de jo bolt on.

 

IMG_0987.jpg

 

Det blir en liten mismatch pga bolthullene er litt offsett i forhold til eksosporten, men dette kan ordnes.

 

IMG_0991.jpg

 

Til og med på førersiden passet det.

 

IMG_0998.jpg

 

Over en cm klaring til bremsene, å da motoren er festet stumt, går det bare lækkert.

 

IMG_1002.jpg

 

Da ser det jo unektelig ut til at de fine manifoldene jeg kjøpte meeeget sannsynlig går ut( stadige forandringer), så da står det igjen de originale manifoldene, eller TTT, hehe.

 

Her er resten av eksosanlegget, med crossover foran.

 

IMG_1005.jpg

 

Opphenget midt under bilen, er i kombinasjon med rørklemmene, litt sånn smart. Ble faktisk veldig stabilt. Dette festes igjen i de originale festene på traversen bak.

 

IMG_1010.jpg

 

Her vises festet til gearkassa, å plassen rundt kassa.

 

IMG_1022.jpg

 

Slik ser føleren til den sykkelcomputeren ut(nærmest), den lille greia mot mellomakselen.

 

IMG_1020.jpg

 

Mellomakselen, som ble laget ac GKN Unicardan, 101cm fra kryss til kryss, å 3 tommers.

 

IMG_1027.jpg

 

Tenkte åsså vise alu foringene på bilen. Her er de ytre framre på traversen.

 

IMG_1032.jpg

 

Å her er det bakre på diffen.

 

IMG_1034.jpg

 

Som dere da skjønner, var dette litt jobb på vei mot å ta ut gearkassa, som jo skal få en gjennomgang. Kommer tilbake med mer.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt ut gearkassa i går. Skjønner IKKE åssn jeg kom meg hjem den siste turen i fjor : det var totalras !!!

 

Vi begynner.

Her er festet til kassa, forresten.

 

IMG_1107.jpg

 

Jo da, å ta ut kassa gikk jo fort. Klar til undersøkelse.

 

IMG_1085.jpg

 

Tok av bunnpanna, njaaaa, skeptisk.

 

IMG_1082.jpg

 

Slik ser innmaten til en automat ut.

 

IMG_1089.jpg

 

Her er oljepumpa. Legg merke til alle lamell bitene.

 

IMG_1090.jpg

 

Å her har det vært ”rølpefest”.

 

IMG_1099.jpg

 

I forgrunnen ligger flere metallbiter så store som en negel.

Hmm, dette er altså inni kassa, å har snurra rundt sammen med olja, IKKE BRA! Var litt rare kronsj, pong lyder på siste turen, dette forklarer jo hvorfor, hehe.

 

Men, men har en kasse til, så dette skal vel gå bra.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der så ikke bra ut. Hvordan er den andre kassa? Er den lik? Skal den forsterkes? :)

 

Den er "lik", men litt nyere, å lengre stuss, må byttes. Den skal oppgraderes som tidligere nevnt i tråden.

 

sånn ja;) kom mye morsome lyder av den tenker jeg før du stoppa siste turen hehe

 

Lenge siden jeg har vært SÅÅÅÅ nervøs. Ryker et gir på man. kasse, har du flere. Begynner aut. kassa å fuske, er det LIIIIT så som så, ikke sant!! Hadde bare tredjegir etterhvert, med fler rundkjøringer foran meg! Ikke under 70km/t! Joda, det gikk, med ca 50 km/t opp avkjørselen hjemme(som er 90 grader i forhold til veien). Å når jeg da bremsa( for å stoppe), så kvelte jeg motoren!!!! IKKE normalt på aut. kasse!!!NOE VAR GÆRNT!

 

Startet på side en, meget skeptisk til hele opplegget. Luktet harry lang vei.

 

Sluttet på side 21, totalt overbevist :D. Utrolig bra gjort, ikke harry og stilig som faen.

 

Gleder meg til oppdateringer :).

 

hehe, takk takk, muli den overskrifta er litt misvisende.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår