Gå til innhold

Polering av et år gammel bil - hvordan og med hva??

Ranger emnet


luxman

Anbefalte innlegg

Uten maskina, så bør du handle deg andre produkter fra meguiars som er beregnet påhåndjobb,

 

så sant du da ikke har en maskin ellers da?

 

Isåfall så ryker du fort på 2500 - 3000,- for alt det som står nevnt der, når det handles på Bilxtra uten noe form får rabatter.

 

Men har du ikke maskin eller så må du fort regne med å ut med et par tusen for maskina, samt 1000 - 1200 for tilhørende padder ( rød, gul og lysgul skumpad)

 

Ble et litt bråhurtig svar dette, med meget ca priser som jeg har i huet på tinga.

Kan alltids få til en mere nøyaktig pris, så sant man veit mere eksakt hva du skal ha av det som er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel betalt rundt 2500 for det som står der på bildet, men det kommer microfiber håndkler + maskin i tillegg. Ikke gratis å kjøpe Meguiars, men det er takknemlige produkter å jobbe med og som gir hva de lover. Jeg fikk en (etter min mening) en vanvittig glans på bilen. og dette er vel den 3 bilen jeg behandler med maskin, og den første jeg bruker proff megs produkter på.

 

Kjøper mye på AutoGeek i USA, der er det greie priser (vær obs på frakt) og et bra utvalg på maaaase som ikke er i Norge

 

Her er et bilde med en grei refleksjon

IMG_1905.jpg

 

Ny lakk på panseret (en liten flekk), derfor er det en matt flekk på fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinen jeg kjøpte av deg nOstra er KANON. nesten vanvittig at slike ikke selges i Norge, men bra for deg da, da kan du selge flere.

 

Mente ikke 3 biler med maskinen fra deg, men totalt med andre maskiner (har 4 forskjellige nå) men de andre skal få hvile tenker jeg for jeg kommer bare til å bruke Megs maskinen fra nå av (untatt ved "heavy" swirl fjerning) Den maskinen er er MÅ HA produkt om du skal få en bra polerings jobb på bilen. samt at den er idiot sikker å bruke, og kan brukes med alle typer polish/rens/voks.

 

Så til dere som ikke har en: løøøøp og kjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den maskinen er er MÅ HA produkt om du skal få en bra polerings jobb på bilen. samt at den er idiot sikker å bruke, og kan brukes med alle typer polish/rens/voks.

 

Du kan ikke bruke alle typer produkter med G100 maskina, ikke alt av puter eller.

 

Det råestes (mest brutale) produktet du kan bruke, er m83 Dual action cleaner/polish kombinert med gul pute.

rødputa bør heller ikke brukes på da maskin, så sant du ikke bruker den som underlagspute til microfiberhetta ved fjerning av voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bruke alle typer produkter med G100 maskina, ikke alt av puter eller.

 

Det råestes (mest brutale) produktet du kan bruke, er m83 Dual action cleaner/polish kombinert med gul pute.

rødputa bør heller ikke brukes på da maskin, så sant du ikke bruker den som underlagspute til microfiberhetta ved fjerning av voks.

 

 

Jeg brukte MG #85 + rødpute på Dual Action, og det funket bra på Volvo`n, må bare ha litt "fart" på maskinen så det blir litt varme for å bryte ned #85en, ellers så er det vel noe kjappere med osilerende maskin, samt at Meguiars anbefaler osilerende til #85.

 

Så desverre........du har nok rett der, får korrigere det til "nesten alt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår