Gå til innhold

Prosjekt VR6,!

Ranger emnet


T_A_H

Anbefalte innlegg

  • Svar 615
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det :D bare man kommer igang, sier det seg selv hva som må gjøres... ;) Vet ikke hvordan det er med ledningsnettet, men det ligger en guide på pocketrocket eller noe sånn...... Linken til guiden ligger i tråden til kristian fredrik, hvis du vil vite mer...

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å prata med BT i dag, og de sa det skulle gå helt fint :D Han sa det ikke skulle være noe problem så lenge jeg hadde understell og sånn. (gidder ikke nevne alt!)

Bare snekre sammen en søknad. Vil også legge ved papirer sånn for sicherheitens skyld, hvis "søknadsmottageren" har en dårlig dag! Så er det noen av dere med Vr6 som kunne ordne noen papirer til meg? ;)

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den siste pappasken med høytalere i posten idag! Så da blir det nok stereobygging på meg i romjula... (hvis jeg får polyester til jul, da..) ;)

 

Soundstream tarantula SST3,5 i dashen

MDS' ene i døra. HVos diskantene ender er uvvist. Kanskje i a-stolpen??

Xelent TX6500 i dørtrekk bak.

 

Drevet an Macrom ampen og rf ampen (kanskje jeg kjøper en 2 kanaler til... får se)

delerdeler1.jpg

 

Noen her som skaffer spoler og kondensatorer? isåfall si ifra.

 

Også ferdig med kassene baki.

delerdeler9.jpg

 

Bare lage noe fancy med glassfiber, så begynner det å likne noe.. Brukte forresten mer tid på å regne ut og beregne volum i kassene som jeg brukte på å bygge dem!

 

Plata inntil baksetet skal kappes ned litt.

 

Vad tycks???

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lage noe fancy med glassfiber, så begynner det å likne noe.. Brukte forresten mer tid på å regne ut og beregne volum i kassene som jeg brukte på å bygge dem!

 

Plata inntil baksetet skal kappes ned litt.

 

Vad tycks???

 

Hehe

Volum = (LxHxB) / (2)

 

 

Ser bra ut dette, lykke til...

Ligner litt på tanker jeg har gjort meg om mitt neste bygge på stereo fronten

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Begynte å lure på om alle var dritt lei dette prosjektet...:watchout

Hehe

Volum = (LxHxB) / (2)

 

 

Ser bra ut dette, lykke til...

Ligner litt på tanker jeg har gjort meg om mitt neste bygge på stereo fronten

 

Hehe Takk... Hadde volumutregningen på disse kassene enda vært så enkelt ;)

Egentlig hadde jeg tenkt meg at frontveggen skulle halle litt mer vannrett, men det ble som det ble. Gidder ikke å lage nye kasser!

 

blir bra detta... men skal du bare legge glasfiberen på utsiden av kasene? og bunn plata

Takk:) Skal lage freste baffler til høytalerene, og så legge glassfiber i hele. Sånn at jeg får en pen overgang fra der egentlig hattehylla skulle ligget an. Deretter hadde jeg tenkt å trekke det med alcatran. Samme med dørtrekk. Støpe sånn at det blir fin overgang fra dash til dør, og ha vinyl på øverste del og alcatren på underste.

 

Har ikke støpt noe sånn før, men jeg unner meg et forsøk! ;) Sitti mange timer på how to forumet her :D

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare så du vet det så passer ikke traversen ifra passat på golf karosseri. du må ha en mk3 travers i fra vr6

 

Den fremste travers/bjelken må være i fra passat.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare så du vet det så passer ikke traversen ifra passat på golf karosseri. du må ha en mk3 travers i fra vr6

 

Har du prøvd det ut, eller er det rykter? hadde nemlig vært lettest om traversen fra g3 passte! Men har også hørt at man må ha fra passat!

Er det forresten noen som vet hvor mye jobb det er å tilpasse traversen fra mk2?

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert prosjekt! er 16 år selv og elsker å skru bil! blir nedplukking av min mk2 til nyttår' date=' må bare få ut den andre bilen fra garasjen først:P men over til en annen ting, kan du sende meg mål på sub-kassene? og hvor store subber skal du ha i dem?[/quote']

 

Så koselig :D Artig at det er flere på samme alder her! Sender deg den stereobiten på pm! Er du forresten sånn audiofil du også? Skal du bygge anlegg i golfen din du og? Har mange artige mål på golfkasser, men vi tar det på pm!

 

Golf er super bil å skru på, for det er ikke noe som er umulig, i motsetning til andre biler. Hadde først peugeot 205, men med all den unødvendige elektronikken og dårlige løsninger ga jeg opp! Dessuten er vw lett å skaffe (og selge) deler til, og mange som har erfaringer med det...

 

 

Ellers i dag har jeg demontert bakstillinger. Faktisk tre! den ene fra vr6'ern og 2 vanlige med tromler... (skal selges) Drev mange timer med mk3 bjelka, mens de andre gikk på et kvarter! Måtte fram med mutterkløyveren på nesten hver skrue på vr6 bjelka!! :rockets Så hvis noen trenger bakstilling med tiden, har jeg en til overs. Sandblåst og lakkert med tiden.

 

Har også hentet et LASS med golf deler hos naboen. (som har lagt ned golf virksomheten!) Så hvis noen trenger noe, mulig jeg har. Ikke 16v deler.

 

Noen som kan gjette hva som skjer nå?:

epoxy.jpg

 

 

God Jul til alle her på forumet!!

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audiofil og golfoman! hehe... ja, vi tar det ang subkassene på pm! bil nr 2 jeg har nå. hadde Caddy pick up, men den hadde sett sine bedre dager (rusta sa du?) det var KUN rust på hele bilen, og det var rusta sund bærekonstruksjon osv. men tok selvfølgelig vare på bakluka.. så på mk2'n min blir det volkswagen bokstaver i bakplata

rått det da! NOK OT nå eller?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår