Gå til innhold

Prosjekt VR6,!

Ranger emnet


T_A_H

Anbefalte innlegg

Synes det er veldig moro å se på andres prosjekter - fra start til resultat... Derfor tenkte jeg at jeg skulle legge ut en tråd om prosjektet jeg driver med også!

 

Kjøpte en billig mk2 for 5,5k! med 1,8 gti 8v. Det var ikke kløtsj, så tok ut motor og girkasse for en aldri så liten service ! Ble nesten lei meg da jeg åpna panseret, for der så det ikke ut!!

DAG1bilder5i.jpg

Sånn så den forresten ut da jeg kjøpte den. Pen på avstand, men noe rusk her og der... litt lakkrust på skjermene, men ikke noe farlig...

Annonsebilde1.jpg

DAG1bilder1.jpg

(ikke legg merke til den altfor lillle viskeren :klovn: )

Annonsebilde6.jpg

Trekt interiøret med biltema-filt, og trelim er gull, da... Det skal jo bare AV!!

Annonsebilde3.jpg

 

 

Men før jeg planla å sette inn igjen Gti'n, kom jeg over en 2,8 Vr6 og masse treerdeler nesten i nabolaget, og da var det igang;) Kjøpte først motor og understell. Men skal kjøpe mer ettersom pengene kommer på plass!

Hvaertess.jpg

 

Siden det skal en såpass grom motor inn, går det ikke an å ha en bil som kun er lakkert utapå! Skal det først gjøres, skal det gjøres ordentlig!! Derfor har jeg plukka den helt ned for å få samme farge på alt!

delvispusset1.jpg

delvispusset2-1.jpg

Da jeg plukka ut interiør, viste det seg at forrige eier var mye på McDonalds... Det lå pommes frites, og diverse matrester under setene og under gulvmatta! Deilig... Fant også 62 kronestykker under setene! ;) Pga maten, var gulvmatta også muggen...så den skal spanderes på en vask! ;)

Muggenmatte2.jpg

Jeg ble overrasket over hvor lite rust det var! bare2 cm i under lista på frontruta!!!

Rust.jpg

 

Videre har jeg tenkt å::

 

Golf III Dash.

All elektronikk fra VR6.

Div. kosmetikk under panseret.

Skinnseter og cunstom døretrekk.

Stereo: Grom RF bass, HiFi mid., komponensett foran, og Soundstream coax i dash.RFPunch4.jpg

Corradolykter med rallyegrill.

Stålbredding

Kaste RS-fangeren så langt jeg får den, og få på en Euro-small chrome.

Justerbar senk.

Og selvsagt sette på orginale 90-speil i stedet for m3 speil!

Har også lyst på en sveist bakluke med caddy-pickup-plate=)

 

Veldig gjerne tips, råd og meninger fra dere !! =)

 

Oppdateringer kommer !!!

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 615
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke helt bestemt meg... Det ble lakkert lipson-blue mercedes serie 18 på'n for et halvt år siden, så dørene og bakluka og "øverste halvdel" av bilen er ikke noe å si på, så det enkleste ville være å ha samme fargen, så kunne jeg slippe unna med å lakkere kun ett strøk der hvor det var bra. Men har mest lyst på å sende den på lakkering og få blå met. Skal sjekke priser først. =)

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle kommentarer =)

 

Har henta nesten komplett dashbord fra treer (inkl ledningsnett), kjørecomputer fra vr6, 11" bremsekraftfortsterker, og giroverføreing i dag ;) Si ifra hvis dere har resten til dashbordet! og midtkonsoll!

 

Dashbord1.jpg

Dashbord2.jpg

Dashbord3.jpg

Dashbord4.jpg

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra.. vil bare fortelle folket om at gutten er 16 år, og han er en f*en til å skru!!

 

T_A_H: motoren ser jo bedre ut på bildet da.. du har jo satt på oljepåfyllingslokk!!! det satt jo ikke der da vi hentet bilen..

 

hvis du vil skal jeg hjelpe deg å kaste fangeren.. kanskje vi får den over gjerdet hvis vi er to!!

Jeg skulle skrevet noen vise ord her.. men Polo Classic har skrevet noe som er så bra så da gidder ikke jeg overgå det.... punktum... ( credit$..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår