Gå til innhold

Prosjekt VR6,!

Ranger emnet


T_A_H

Anbefalte innlegg

  • Svar 615
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den røde golfen var fin! ville satset på noe i den stilen:) virker som denna bilen blir bra. morsomt å følge med på en tråd hvor det er fremgang hele tiden.

 

Hehe.. Takk for det... Må prøve å få gjort noe jevnlig. Får også litt mer pågangsmot av alle hyggelige kommentarer :D

 

Den røde golfen er en av de finere jeg har sett! For ikke å prate om motoren som sitter der!! Har lyst til å bygge en sånn clean 90 stil en gang også, men skal ha små fangere nå, men tror den fargen kler det og;)

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt en litt mer detaljert plan over rekkeføkge idag:

1 Sveise bakskjermene

2 Sandblåse understell og noen flekker

3 Sveise andre viskerhull, kanskje sentrere den andre??

4 Grunne det blåste

5 Hamerite eller noe på understellet

6 Støpe stereo

7 Skaffe girkasse, clutch, svinghjul mm., pedalbrett, vaiere, mere dash og ledninger

8 Prøvemontere og starte

9 Demontere og sprøyte :)

 

Mulig noen endringer, men sånn ca.

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får finne lakkkoden! Hørte det kommer nye regler om lakk og sånn på nyåret. Da er det ikke lov til å selge annet enn vannbasert lakk !!! :( Så må prøve å skaffe lakken fort som f*.

 

 

Har forresten fått laget en sånn sak så jeg får tippet bilen 90 grader. En nødvendighet for å få tinnet mest effektivt! Nybegynner på det området, så får ikke til tinning i "seig motbakke" ;) Dessuten blir det enklere med tanke på sandblåsing.

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får finne lakkkoden! Hørte det kommer nye regler om lakk og sånn på nyåret. Da er det ikke lov til å selge annet enn vannbasert lakk !!! :( Så må prøve å skaffe lakken fort som f*.

 

 

Har forresten fått laget en sånn sak så jeg får tippet bilen 90 grader. En nødvendighet for å få tinnet mest effektivt! Nybegynner på det området, så får ikke til tinning i "seig motbakke" ;) Dessuten blir det enklere med tanke på sandblåsing.

 

Det med lakken er litt rett, det som er produsert i 2006 har de lov å selge fremdeles så lenge lageret rekker, men det er en del spesielle farger som f.eks house of kolor som fremdeles vil bli tilgjengelig. Klarlakken er den samme løsemiddelbaserte som på vann bassert og løsemiddel lakk. Noen tette farger består visst fremdeles av løsemiddel, men det virker som de vil ha bort mest mulig løsemiddel.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal kjøre på med småfangera så har jeg kanskje gti spoiler til deg:-) ..bilder finner du hvis du slår opp nicket mitt på http://www.photobucket.com

 

Fant ikke noe bilde hvis du mener den under foran, eller var det den oppå bakruta som var på bildet?

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten funnet fram stativet for å tippe opp bilen, så jeg studere understellet nøyere.

Men slipper å jobbe noe særlig der, for det var ikke noe truende rust der. Bare noen overflateflekker. *sandblåsing* Jeg tror grunnene til at det var så bra der, var at det var 2 cm med møkk utapå tectylen :D

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke . får vel ta en byttehandel eller no.. hehe:)

 

stoler, ruter og andre greier mot ener dela kanskje?

..sanker deler til jeg skal lakke den serru.

Men nå får du legge ut no bilder av fremgangen her!

 

Ok... Vet ikke om einserdelene mine er noe mot leppa, stolene, og ruta... Men vi får se...

 

I dag har jeg ryddet i garasjen, og satt golfen dit. Ikke noe spennende bilder av det... Bare få hjem et mig apparat, og sveise litt, så er det sandblåsing og grunning! Har også finsparklet framskjermene! Resultatet ble bra. Den ser skakk ut, men det er et luretriks ;)

DC01.jpg

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått noe litt mer brukbart til sveiseapparat. Duger ikke til bakskjermer og viskerhull, men cleaning av vangene går!

Her er et førbilde!

Vang3.jpg

 

Sånn ble det.

Vang1.jpg

 

 

Mangler en liten finish, siden jeg gikk inn til middagen! Men etter litt sparkling er det perfekt!!!

 

Tar den andre i morgen! Batteriet og spylevæsketanken åker baki =)

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår