242-T5 Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Endelig har jeg kommet igang. Hadde tenkt å kjøpe 142, men det ble 242 77 mod. da det er mulig å få godkjent den med flere hester. For dere som liker orginalbiler så er ikke denne tråden den rette. Planen fremmover er følgene: Skal hente T5 motoren til fredag, reiser innom Sharif sammtidig for å høre om han kan skaffe meg noen 20" hjul. Plukke ut den gamle motoren og gearkassa. Så blir det rustsveising(mye rust), blir nok god kunde hos VENG Så kommer punktet som dere alle vil misslike, sette på 142 front, men den blir ombygd. Skal senke bilen, og bygge opp hjulbuene, men det blir ikke før jeg for nye hjul. +++ mye mer, men dette blir et DYRT og langvarig prosjekt. Har lånt en del penger nå så jeg kan kjøpe inn de dyreste å viktigeste delene, når kontoen er tom så for jeg pante huset eller selge 850n...hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Dette hørtes ut som et morsomt og spessielt prosjekt! Hvilken "rumpe" skal du ha på bilen? Sleng opp bilder av bilen som den står nå da! Og: GLHF :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Kjør på, høres spesielt ut i det minste.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 arti at noen prøver noe såpass "drastiskt".. gleder meg til ferdige produktet, og vil følge med hær.. husk masse updates å bilder:) lykkte til:D Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 hehe rått:) skal bli artig og følge med, har ikkje bilder av korleis det ser ut no da? så en får sjå starten oxo? skal bli artig å sjå slutt produktet her lykke til:volvopower: Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pio| Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 tøft prosjekt! kommer hvertfall til å følge med her ;) lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Hvilken "rumpe" skal du ha på bilen?Og: GLHF :D Skal fjerne hjulbrønnene og bygge ny bakplate der støtfangeren stod, tenkte jeg ville sette et dobbelt rør ut mitt på den nye platen. Baklysa blir enten enkelt eller dobble runde på en flat bakplate. Holder på å bygge en ramme med svingbare hjul som jeg skal ha under bilen så jeg får løftet den opp en 1/2 meter fra bakken, er litt greiere å jobbe på den da + at det er lettere å trille den til siden når jeg ikke jobber på den:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 hmmm ser no bra ut dette:) er ikkje dumt det å lage seg en trille å ha den på:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Fått demontert og vasket fronten, så nå kan jeg plukke ut motoren i løpet av kvelden Garasjen som jeg står og skrur i, har elektrisk kjettingingtalje med løpekatt i taket som løfter 1 tonn + det meste av luftverktøy og sveiseapparat, så jeg tror det blir mange timer her i vinter. Kan jo bare gå ut i tøfflene uten og fryse eller bli vått:m'm: Den grønne her er vinterbilen min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 mye jobb og tilpasse 140 fronten? er vel ikke så mye forskjell der.. aritg prosjekt da, lykke til med planene :) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Tok en kikk på fronten i kveld, og jeg tror det skal gå greit å bygge om. Motoren er klar til å løfte rett ut nå, men får ikke gjort det før på lørdag, da jeg skal avgårde å hente T5 motoren i morgen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Oktober 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Hentet T5 motoren i dag, men det er utrolig å liten orginalturboen er:shake må nok få på noe større senere.... Var også innom å snakket med Sharif, han skulle få inn mange 19" og 20" felger til vinteren, så da for jeg bare være litt tålmodig:doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Har fått gjort mye i dag, fikk besøk av et par kompisser:) og de hjalp meg med å ta ut motor og gear, vinduer, dashbord, el. anlegg, paneler, ja nesten alt:) Legger ut noen bilder fra dagens jobb: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 blir sikkert tøft når det blir ferdig, men 20" felger på 242?? skal ikke heller ha 18" compomotive? tror nesten det kan bli vel så fint:) artig prosjekt! Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Jeg har 18" på 850n min og syntes de blir for små:shake hehe Tror det kan bli bra med litt større, men jeg vil løfte opp hjulbuene litt, skal ikke se for sigen ut når jeg har senket den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg