Gå til innhold

242-T5: Prosjekt 242-T5

Ranger emnet


242-T5

Anbefalte innlegg

  • Svar 977
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Teknisk ang bur i bilcross bil:

 

http://bilsport.no/reglement/regl_2008/bilcross/Teknisk_08.pdf Side 6

 

....hehe, ble ikke stort klokere av det. Står jo ingen plass størrelse på festeplate der :confused:

 

Men jeg har et annet spørsmål:

Røra bakover fra hovedbøylen skal være denonterbare fra bøylen, da blir det sveiset fast et halvt rør med festbraketter på....

 

kobling.JPG

 

Kan dette halvrøret sveises både på sidene og over/under, eller er det bare sidene?

Det var en som sa til meg at om jeg sveiset over/under på tvers av hovedbøylen så ville denne svekkes!!

 

Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[teskjemodus]http://bilsport.no/reglement/regl_2008/Generelle_sikkerhetsbestemmelser_rally_og_HA.pdf §304 11.2.2.2[/teskjemodus] - målgitte minimuskrav festeplater bur.

 

Hvorfor skal du ha avtagbare bakoverstrevere? Sier noen at du må ha det eller er det du som vil ha det av ymse årsaker?

Jeg vil ikke juge på meg kunnskaper om hvor den skal/bør monteres, så det tør jeg ikke uttale meg om. Men det står beskrevet i §304 11.2.2.3 at langsgående strevere skal stå så høyt som mulig mot taket og helt oppe i hjørnet på hovedbøyla.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[teskjemodus]http://bilsport.no/reglement/regl_2008/Generelle_sikkerhetsbestemmelser_rally_og_HA.pdf §304 11.2.2.2[/teskjemodus] - målgitte minimuskrav festeplater bur.

 

Hvorfor skal du ha avtagbare bakoverstrevere? Sier noen at du må ha det eller er det du som vil ha det av ymse årsaker?

Jeg vil ikke juge på meg kunnskaper om hvor den skal/bør monteres, så det tør jeg ikke uttale meg om. Men det står beskrevet i §304 11.2.2.3 at langsgående strevere skal stå så høyt som mulig mot taket og helt oppe i hjørnet på hovedbøyla.

 

Takk skal du ha.

 

Grunnen til at jeg skal ha avtagbare bakoverstrevere er at det blir lettere å montere/demontere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....hehe, ble ikke stort klokere av det. Står jo ingen plass størrelse på festeplate der :confused:

 

Men jeg har et annet spørsmål:

Røra bakover fra hovedbøylen skal være denonterbare fra bøylen, da blir det sveiset fast et halvt rør med festbraketter på....

 

kobling.JPG

 

Kan dette halvrøret sveises både på sidene og over/under, eller er det bare sidene?

Det var en som sa til meg at om jeg sveiset over/under på tvers av hovedbøylen så ville denne svekkes!!

 

Stemmer dette?

 

Ingen som vet dette?

Skal sveise i morgen. Sto ingenting i bilsportboka om jeg kunne sveise over/under på tvers.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at en rallycross-bil hadde gjort det du tenkte. Han sveisa på tvers av hovedbøyla, og fikk ikke bilen årsgodkjent pga det.. Dette fordi sveisen på tvers varma hovedbøyla såpass mye at metallet svekkes. Er ikke 100% sikker på om jeg husker rett, men.. :p Må jo gå an å ringe NBF?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe nye bensinrør, trykk og retur.

Hvilke diameter innvenndig vil dere annbefale?

Kan jeg kjøpe lik dimensjon på begge?

Tenkte å bruke hydraulikrør, koblinger og klammer fra TESS da jeg har gode prosenter der.

 

Da det er mange med kunnskap her inne så tenkte jeg at det måte være rette plassen å stille disse spørsmålene.:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner problemet, men ikke logikken.

Hvis du valgte å sveise "rør mot rør" ville du sveist en del på langs og på tværs samt diagonal(eklipse).

Hvis du lager "platformene" i samme eklipse (tror jeg det heter) får du jo samme areale og plassering ved sveising og det bør fungere like godt.

Bare en logisk tanke, men logikk og NLover, bahh.

 

Rune

 

edit: du vil ha større diam på returen. Fordi der skal det være flow, ikke trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner problemet, men ikke logikken.

Hvis du valgte å sveise "rør mot rør" ville du sveist en del på langs og på tværs samt diagonal(eklipse).

Hvis du lager "platformene" i samme eklipse (tror jeg det heter) får du jo samme areale og plassering ved sveising og det bør fungere like godt.

Bare en logisk tanke, men logikk og NLover, bahh.

 

Rune

 

edit: du vil ha større diam på returen. Fordi der skal det være flow, ikke trykk.

 

Jeg vet at retur normalt er større, men går det ikke å gå opp på dimmen på begge å kjøre likt?

...men hvilken diameter innvendig annbefales på retur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdate.

 

Halvburet er litt på vent da jeg har bestilt noe småtteri fra Pedersen Racing.

 

Vi har sveiset inn plater i sidene bak, og nesten ferdig med brannveggen bak. Bilen er nå 99% ferdig sveiset.

Skal sveise ny bensintank. Jeg hadde tenkt å kjøpe fuel-cell, men fant ut at om jeg lager den selv så får jeg en tank som vil passe bedre inn.

Har vært på jakt etter tanklokk, men alle som jeg har funnet hittil har vært litt for store (12cm) jeg har ikke plass til større en 9-10cm.

Vil ha et lokk som ligner på de som brukes på mc, så om dere vet om noen som selger så legg inn en link her.

Gundersen og Realcar har bare på 12cm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på jakt etter tanklokk, men alle som jeg har funnet hittil har vært litt for store (12cm) jeg har ikke plass til større en 9-10cm.

Vil ha et lokk som ligner på de som brukes på mc, så om dere vet om noen som selger så legg inn en link her.

Gundersen og Realcar har bare på 12cm....

 

Disse må jo være midti blinken :)

 

http://www.tolle.se/shop_kategori.php?kate=109

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår