Gå til innhold

E-30 big: BMW E34 V12 Turbo.. Film av bremsing og nytt motor prosjekt. 1249HK 1588NM

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det 4 eller 5trinns automat ? E30 med V12 å lystgass ??? Du er jo gal. Hvilke prestasjoner hadde denne? Bilder ?

 

Var det så at det var en CSI motor du hadde nå ? Var det 388 hk?

Fått start forresten?

 

 

4trinns med lockupp er det nå :)

E30 gjikk gått den.. var med mye på gatebil å annen kjøring med den..

bimme.jpg

gb04_mai_0203.jpg_MG_2532.jpg

 

første motoren som den var godkjent og oppbygd med var en V12 5 liter med 300hk lystgass system.. gikk 12.676 på 401 med gate dekk å ikke feste på right on street meet på gardermoen.. så satte jeg inn en CSI motor i den også med 6trinns manuel og samme lystgass systemet.. resultatet vart en V12 med bare 8 stempler etter att 4 stk komm ut:drive2

 

Så da fikk jeg tak i enda en CSI motor.. ikke mange som har 2 slike med gear kasser på hylla.. he he.. er vel lagd bare 1507 totalt tror jeg.

 

Nei har ikke starta enda.har demontert toppen på er annen E34 jeg har i dag.. en 525 24v.. + fått en jevla boble (les Porsche turbo) jeg har inn til vinter lagring PGA 15cm med snø.. faan... tiden strekker ikke till

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da mann, den der var jo helt syk. Fy flate, jeg digger tankegangen din: Hvilken har den største motoren ? Ok, da putter vi den inn. Ferdig med det, hehe, så rått. Likte det emblemet på den E-30'en, hehe.

 

A gentleman never travels with less than 12 sylinders....

 

Hmmm, kanskje disse gearkassene hadde vært brukanes til min....

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da mann, den der var jo helt syk. Fy flate, jeg digger tankegangen din: Hvilken har den største motoren ? Ok, da putter vi den inn. Ferdig med det, hehe, så rått. Likte det emblemet på den E-30'en, hehe.

 

A gentleman never travels with less than 12 sylinders....

 

Hmmm, kanskje disse gearkassene hadde vært brukanes til min....

 

 

Den gear kassa blir nok et problem i andre biler pga att den får elektroniske inpulser fra stillmotorene som justerer gass spjellene(er ikke gass vire på motoren):hello:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bruke dem å da vettu.....eller likegreit hele motoren, hehe.

 

Nok om det. No framgang?

 

Har jobba litt der i dag, montert begge popp off ventilene og sveist på trykk utjamnings røra mellom sidene...

DSC00326.jpg

 

Har også montert olje trykks slangene til turboene..

 

Skal byne på eksos annleg i morgen, har allerede tigga på V-bonds flens på eksos siden på turboene..

 

DSC00328.jpg

DSC00331.jpg

 

Faan meg mye jobb når du må gjøre DOBBELT av alt som skal gjøres:fatality:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er faen meg en av heltene mine:) Hvor er E30'en nå? Har du den ennå? Går den ennå? Hva er målet effekt messig med bilen nå som du nærmer deg oppstart?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er faen meg en av heltene mine:) Hvor er E30'en nå? Har du den ennå? Går den ennå? Hva er målet effekt messig med bilen nå som du nærmer deg oppstart?

 

E30`n er solgt, går i østerdalen en plass... Nye eieren var litt ivrig på gassen i en sving så det resulterte i en knust bakende.. 2dre dagen han hadde den:puke:

 

Bremser dette ikke 700-800hk (håper på 1000) skal jeg vurdere å ta ut igjen alt sammen.. Jens Hanestad (jenspeed) var nokså sikker på att 1200-1300hk ut av ett slik monster er kjørbart:hondakick

skal jo bruke`n som vinterbil....

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30`n er solgt, går i østerdalen en plass... Nye eieren var litt ivrig på gassen i en sving så det resulterte i en knust bakende.. 2dre dagen han hadde den:puke:

 

Tør jeg spørre hva du fikk for E30'en? Må si ifra den dagen du selger denne for da er det ikke umulig at jeg står på døra de med kr:)

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår