Gå til innhold

E-30 big: BMW E34 V12 Turbo.. Film av bremsing og nytt motor prosjekt. 1249HK 1588NM

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

Ja skal prøve å få filma litt når den tid kommer..kiddie

Motoren veier vel rundt 200kg tenker jeg,var vel 178 standar så veier vel de 2 snurrene å grena litt extras.. er forholdsvis lett det når du tenker på størelsen og ccm.. 5-6liters amcar skrap motor er jo dobbelt så tung:puke:

 

 

Helt overkill prosjekt, mann. Blir artig å se å høre. Men er du sikker på det med vekta ?? 178kg hørtes veldig lite ut. Mener å ha hørt at den V12 ern er tung som f.. Hva veier sekseren da ? Ble nesten litt frista til V12 selv nå, hehe.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt overkill prosjekt, mann. Blir artig å se å høre. Men er du sikker på det med vekta ?? 178kg hørtes veldig lite ut. Mener å ha hørt at den V12 ern er tung som f.. Hva veier sekseren da ? Ble nesten litt frista til V12 selv nå, hehe.

 

er nokså sikker på vekta ja,ikke på kiloen men hugser jeg veide den andre csi motoren min før jeg putta den i E30`n å da var den 178kg mener jeg... kansje uten grenrør.. er ikke sikker.. det er jo helaliminium vet du. mye lettere en den store jern klompen av en 3.8 liters M5 motor i alle fall:puke:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant litt motstridende info på nettet om den vekta, men det kan se ut som du har rett, å i hvertfall hadde du rett i at M5 motoren er like tung. Imponerende. Å med den kompen er den jo lagd for turbo. Men håper inderlig du ikke setter på for mye eksospotter, for det må jo bli en ganske så grom låt av den der, å den fortjener å høres. Satt på med en BMW 850 en gang, å ble SÅÅÅÅ råskuffa når jeg IKKE hørte motoren !!!! Fullt pådrag : null sjangs å høre at det var en 12'er under huven der, gitt. Men du må gi oss mere bilder, å stå på.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant litt motstridende info på nettet om den vekta, men det kan se ut som du har rett, å i hvertfall hadde du rett i at M5 motoren er like tung. Imponerende. Å med den kompen er den jo lagd for turbo. Men håper inderlig du ikke setter på for mye eksospotter, for det må jo bli en ganske så grom låt av den der, å den fortjener å høres. Satt på med en BMW 850 en gang, å ble SÅÅÅÅ råskuffa når jeg IKKE hørte motoren !!!! Fullt pådrag : null sjangs å høre at det var en 12'er under huven der, gitt. Men du må gi oss mere bilder, å stå på.

 

Fant igjen frakt seddelen fra linjegods nå, da jeg bestilte CSI motoren fra sverige. Helt komplett med ledningsnett,luftfilter bokser,mengdemålere,bensin pumper og 2 stk fremre bremseskiver og kaliptere = 223kg

og der inngår vekta av euro pallen som jeg ikke er sikker på.. er ikke den runt 20kg da?

Da er vi noen kilo under 190 i alle fall siden 345mm skiver og 4 pots kaliptere veier litt også.

Tror stor 6`rn til BMW er gått over 200kg, mener å ha hørt att M5 motoren komplett er 220-230kg

 

Nei er nok en fordel med aliminium gitt:fatality:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt dette! Denne blir en værsting! :respect

Lykke til med prosjektet, kommer til å holde et øye med denne i tiden fremover... ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det vel en fin pakke du fikk, må jeg si. Fine bremser åsså, har "bare" 320mm jeg da. Å min V8 Veier 230 kg, ja....hmmm... Men fra det ene til det andre, du har ikke fler bilder fra bygginga? Vært artig å sett, motorfester eksos, osv. Å ikke si at det var bolt on, for da blir jeg sur.

De bremsene, skivene er vel støpejern, er calliperne det å, eller er de alu?

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sjønte e itte gitt

 

Hvis du går inn på bilforumet.net, og trykker på "nye innlegg" på blå stripa der. Så kommer de siste postene opp. Da kan jeg se på konvoluttene(riktig skrevet?) foran hver post hvilke jeg har svart på. Ved å svare på din, vil jeg automatisk skjekke innom hver gang jeg er her for å se om det har skjedd noe nytt. Lett å misse nye poster hvis jeg ikke har posta der før.

 

Flott forklaring.. :shake

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det vel en fin pakke du fikk, må jeg si. Fine bremser åsså, har "bare" 320mm jeg da. Å min V8 Veier 230 kg, ja....hmmm... Men fra det ene til det andre, du har ikke fler bilder fra bygginga? Vært artig å sett, motorfester eksos, osv. Å ikke si at det var bolt on, for da blir jeg sur.

De bremsene, skivene er vel støpejern, er calliperne det å, eller er de alu?

 

Ja da får du bare bli sur får det var rimelig bolt onn..:bok: motor og fester på travers og gear kasse passer rett på men motoren må senkes litt får å få igjen panseret.. 3cm høye motor fester i polytan fiksa den biffen:smilbmw:

Ellers blir det jo rimelig trankt med dobbel intercooler med 4 rører inn og ut totalt(måtte droppe sprederene:shake ), 2 turboer som skal ha inn og ut eksos og luft,Olje trykk inn og retur ut..olje kjølere til motor og servo styring og gear kasse får ikke å prate om plassen til alle slanger til alt dette. men i alt det VIRR VARRET gikk det faktisk ann å bruke orginale vifta fra v12`n (type høytørke) som sitter orginal montert i fram kant på motor,passa rett i kjøle kappa på radiatoren fra 750`n som passa rett i festene på E34`n.... tralla lala..

Ja bremsene er i stål ja,også kalipterne tror jeg..

 

 

Har tatt ut igjen dummy motoren som jeg brukte til mal får innfestninger og sveising av gren,innsugs manifoiler og montert alt over på motoren som skal brukes,

DSC00303.jpg

ellers er alt montert ferdig mekanisk i dag og bilen er helt klar bortsett fra data spruten som som jeg bynte på nå i natt...eksos har jeg ikke bynt på enda.. ikke lang tid før prøvekjøring nå:hondakick DSC00317.jpg

 

får 12 STK nye 520cc dyser og litt stasj fra usa i uka(brebondslamda får innvendig montering og ett sett til montering tilsammen med Autronicen,doble popp off ventiler,div istrument,2 stk msd tennings forsterkere++++) som skal monteres sammen med eksos til helgen..

Skal prøve å få tatt noen flere bilder men har det litt travelt så synes ikke jeg har tid til å drive å knipse alt mulig rart:shake

 

Nei nå må jeg ut igjen,var bare inne får å fylle lageret med pils ettersom det bynte å bli tomt i verkstedet:happyhappy:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det forundrer meg ikke, noen skal jo ha alt servert på et sølvfat, hehe, bare tøyser med deg. Men det høres jo forsåvidt logisk ut, da 7-serien har begge motorene på samme forstilling, men at radiatoren å resten åsså skulle passe, er jo nesten for godt til å være sant. Sinnsykt rått, å selvfølgelig to propeller på det hele....Må innrømme at lysten på bimmer økte kraftig her om dagen. Kjørte for litt siden bilen til en kompis av meg, en E-34 530 V8 -93 mod. aut. Fy flate for en bil, sykt kompakt å tight. Å selv om den hadde en nydelig lyd, var det så som så med vridmoment i den(hvertfall i forhold til min), men oppskrifta di skulle jo kurere det problemet, eller hur? Ser for meg at den bilen blir helt pervers å kjøre, fytterakkern sier bare jeg, du.. Men seriøst, ta deg noe sekunder i ny å ne til å ta bilder, er veldig artig å se åssn du gjør ting. Pleease..

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykt prosjekt!!! *thumbsup!!*

bare lurte på hvilken girkasse skal du bruke på dette kraftwerket?

 

Har en zf automat kasse som jeg brukte i E30`n jeg bygde med V12 også..

fikk mye juling der pga et stort LYSTGASS annlegg som var flittig brukt... men tålte det veldig bra.

Er ikke sikkert den tåler dette men vil prøve å se.. er egentlig en 750 gearkasse som kommer fra en limo verson,disse bilene er jo svin tunge så den skulle vist tåle en støyt..

Har 3stk orginale 750 automatkasser også så det går vel i vinter :fatality:

blir ikke greit å vere verken gear eller diff med slickhs og tørr asfalt i sommer som kommer nei:hondakick

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår