Gå til innhold

E-30 big: BMW E34 V12 Turbo.. Film av bremsing og nytt motor prosjekt. 1249HK 1588NM

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal rulle på det giret som er 1:1, normalt sett 4. gir...

 

Jo Jo... vet da det men siden benken ikke greidde dreimomentet så var eneste mulighet å benke den i 6 gear... 1:1 er jo i 5 men da vart bilen såpass sterk att sikkerhets bremsen i benken slapp...:thanks

Resultatet er nok til nerma likt enten det er i 5 eller 6 tenker jeg... å det går i alle fall ikke i bilens/hk favør om den blir benka i overgear:puke:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nogenlude, men du hadde nok merka det ganske så greit på momentet om du hadde bremsa på 5. gir, for momentet var jo ikke overveldene med tanke på åssen motor der er... Men den bilen der går sideways med 700nm uansett!

Åssen laddetrykk lagde den 545hk på egentlig...?

Var nå ihvertfall ittno baktrøkk med den eksostempen, du har tydligvis endel å gå på effektmessig skulle en tru...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mente man burde gjort også.. men hvorfor blir det da forskjell om man bremser i 4 gir eller 5 girl eller 1 gir? svaret bør jo bli det samme hvis man regner ut med utveklinga...

 

MOMENTET blir jo selfølgelig større til lavere gear du bruker... er jo derfor du har gearkasse:google

Men problemet var att momentet var så stort på 1:1 att benken slapp... derfor brukte di 6gear får att bilen ikke skulle få så stor kraft.. Men det er innlakt en faktor der med utv. på 6 får att alt skal stemme... men klart det i realiteten blir litt mindre HK når du bremser på ett gear der krafta til diffen går om alle lagera og kubben i gearkassa i steden får direkte gjennom via 1:1:smilbmw:

Men tror det ikke har noe å si,er heller ikke derfor jeg er der får å få STORE tall... vil bare ha dritten til å gå rent og fungere fint uten bank/varmgang jeg

Og det greidde GUTTA jevlig fint... er jo likke snill å kjøre som bestemors Volvo jo... eller faktisk bedrealacocaina

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bilen din i kveld/natt utenfor kolonialen. fungerte den bra?:)

 

Kjørte en del med den i går ja.. blir vell ragga litt i kveld også:driving

joda bilen fungerer fint den..

Blir vel en tur til gjøvik kansje i morgen på BMW samling

Noen som skal dit?

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nogenlude, men du hadde nok merka det ganske så greit på momentet om du hadde bremsa på 5. gir, for momentet var jo ikke overveldene med tanke på åssen motor der er... Men den bilen der går sideways med 700nm uansett!

Åssen laddetrykk lagde den 545hk på egentlig...?

Var nå ihvertfall ittno baktrøkk med den eksostempen, du har tydligvis endel å gå på effektmessig skulle en tru...

 

 

Det var på 1 kilo.... men det reele trykket som var bak ventilen når den opner mente Krister var mye mindre pga deffekte innsugs pakninger... mente nå trykket var det samme uansett omm det var i pleniumet,ved ventilen eller rett etter turboen jeg når alt står oppe på full HYL men slik var det vist ikke:anger:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken dag skal du tilbake til test?

 

Er ikke sikker... må bare prøve å få smetta inn ett ledig øyeblikk...

Gutta der oppe har jo egentlig fult nå frem til Våler vet du..

 

Har i alle fall fått skikkelig skikk på bilen.. har hatt oppe igjen begge pleniumene får å tetta innsugs lekasjene...

da vart det andre boller:assman

Bilen går nå super strøkent på tommgang og fungerer MEGET GÅTT;)

Vart helt rørete på blandinga men det er jo normalt nå når all falsk lufta vart borte..

Her er noen bilder..

 

Her er det planing av plenium

 

DSC00959.jpg

 

Her er vogna klar til action

 

DSC00961.jpg

 

 

Håper på noen hyggelige tall denne uka:crazysant:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår