Gå til innhold

Massern's bruksbil [16v Mini/langtidsprosjekt] *VRAK*

Ranger emnet


|Massern|

Anbefalte innlegg

  • Svar 769
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det, folkens:)

 

Og forelegget kom på 2900kr som vw-vegard påpekte, og ikke minst en prikk på førerkortet. Sure penger, men sånn kan det gå. Skal ikke klage egentlig, da det er den første boten jeg har fått med mine 3 år bak rattet. Bota skal uansett deles opp for at det ikke skal gå ut over eventuelle ting jeg trenger til bilen min:)

 

Begynte poleringen av felgene i går kveld, og det var ikke rent lite jobb. Dette pga alle skruene som felgen er skrudd med. Fikk bare tatt framfelgene i går, gadd rett og slett ikke bakfelgene. Bakfelgene er det heller ikke så mye bremsestøv som må fjernes, så det er ikke fullt så mye jobb.

 

Noen bilder (forskjellen synes heller dårlig på bilder i forhold til virkeligheten):

 

S4300217-8.jpg

 

S4300218-6.jpg

 

S4300219-6.jpg

 

Samt et lite bilde av den ene bakfelgen for å illustrere den deilige kanten:)

S4300220-7.jpg

 

Og så mye søppel blir det etter pussing av 2 felger:

S4300221-4.jpg

 

Noen som kan si meg om det er strekkbolter som felgene er skrudd med, og hvor mye moment man eventuelt skal dra til med? Tenkte jeg skulle skru ut skruene sånn at jeg får polert felgene ordentlig, og da er det en fordel å vite litt mer før man begynner å skru.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, på en måte burde jeg hatt det. Men litt usikker på på om jeg skal få plastsvist en 2-lykters grill sånn at den røde stripen blir på den, eller om jeg skal ha de innerste lyktene gule. Litt sært skal det jo være, så på den måten hadde det passet best med gule, men 2-lykters grill med rød stripe er jo også grymt. Får se:)

 

Og ja, er kjøpt fra volkswarenhaus.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har en mistanke om at det blir det etterhvert. Skulle også fått plastsveiset noen breddere bak samtidig, sånn at de blir omtrent dobbelt så breie som originalt, så får vel ta det når jeg får litt bedre råd enn akkurat nå:) Altså skjøte sammen 2 breddere bak. Ikke så lenge til bursdagen min nå, og da får jeg nok litt penger jeg kan kaste bort på den gamle Golf'en igjen.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på tanken faktisk. DeeLuxe sa han brukte vanlige breddere foran bak når han kjørte med felgene på 2'ern sin. Men tror det kan være like lett og billig å bare sveise noen originale breddere bak. Og siden jeg mest sannsynlig skal levere grillen min for å få det gjort, så kan jeg likeså greit bare slenge med noen breddere også. Dessuten har jeg breddere på delebilen min.

 

OT: Rå den Golf'en ja. Kler faktisk Jetta-front, og har riktige felger også:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen holder jeg for meg selv, men ble betraktelig billigere enn å kjøpe nye med tanke på frakt og dekk i tillegg, pluss at jeg slipper å vente på felger i det uendelige. Og ikke minst så fikk jeg panser-BH'en med på kjøpet.

 

Måtte ut en liten tur akkurat nå for å prøvemontere BH'en. Passformen kan man si var knallgod. Bildene er utrolig dårlige grunnet nattmodus på kameraet, men ser da hva det dreier seg om:

Bedre2.jpg

 

Bedre1.jpg

 

Takk til eiriksmil som tok seg bryet med å redigere bildene sånn at man ser BH'en litt bedre:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår