Gå til innhold

Massern's bruksbil [16v Mini/langtidsprosjekt] *VRAK*

Ranger emnet


|Massern|

Anbefalte innlegg

Jada, i går så fikk jeg fikset lysene på bilen, og det var altså den elektriske delen i tenningslåsen som hadde tatt kvelden. Kjekt med lys og nødvendig tilbehør igjen. Fikk også koblet CD-spilleren på noen litt tryggere ledninger enn instrumentlysene/dimmeren. Hverken brytere eller kontakter hadde så veldig godt av det i lengden.

 

Et dårlig bilde der jeg er halvveis ferdig.

Bilde106.jpg

 

Og jammen kom jeg ikke over noen klarglassblinkere foran. Fikk disse for en billig penge, og blir montert så fort jeg har fått tak i passende pæreholdere. Lurer på om jeg skal legge på solfilm på de, siden de andre lyktene mine er sotet klarglass.

Nyeblinkere.jpg

 

Og det var alt foreløpig. Mistenker at panser-BH blir bestil på Tirsdagen, for da får jeg nemlig lønning:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 769
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og nå over til dagens mest snodige spørsmål:

 

Noen som tilfeldigvis vet hvor man kan få tak i taxi-skilt? Helst i lignende utførelse som bildene under.

 

0,,1042257_4,00.jpg

 

186601sdc.jpg

 

_41457114_taxi203.jpg

 

BN15675_63~Sign-on-Taxi-Hong-Kong-Posters.jpg

 

Fikk plutselig lyst på et taxi-skilt til Golf'en her om dagen, helst mest mulig old school av utseende:) Tror det hadde gjort bilen en ekstra smule sær, og sånt liker jeg.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du liker det, for idé'en datt i hodet på meg her om dagen. Poenget er jo å være litt sær, og samtidig skille seg ut mest og billigst mulig, så et taxi-skilt hadde jo vært genialt. Om folk ikke liker det/syns det er jalla/harry bryr meg ikke.

 

Og er igrunn noe sånn jeg ser etter, ja. Takk for linker, forresten:) Må se ann saken litt, om jeg skal kjøpe eller ikke. Frister ihvertfall veldig mye. Skulle igrunn hatt et tysk taxi-skilt (altså med no tysk påskrift av noe slag), det hadde jo helt klart passet best med tanke på hvor bilen opprinnelig er ifra.

 

Men lyset blir nok ikke koblet til, bare så det er sagt:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du liker det, for idé'en datt i hodet på meg her om dagen. Poenget er jo å være litt sær, og samtidig skille seg ut mest og billigst mulig, så et taxi-skilt hadde jo vært genialt. Om folk ikke liker det/syns det er jalla/harry bryr meg ikke.

 

Og er igrunn noe sånn jeg ser etter, ja. Takk for linker, forresten:) Må se ann saken litt, om jeg skal kjøpe eller ikke. Frister ihvertfall veldig mye. Skulle igrunn hatt et tysk taxi-skilt (altså med no tysk påskrift av noe slag), det hadde jo helt klart passet best med tanke på hvor bilen opprinnelig er ifra.

 

Men lyset blir nok ikke koblet til, bare så det er sagt:)

 

enig der. gi faen i hva folk syns. er garantert en hel haug som kommer til å whine når de ser det. kjør ditt eget løp og gå for det du syns er fett. liker folk som skiller seg ut fra mengden. alt for mange like 2ere ute å putrer :) tysk ja, skulle til å se etter det ista og, men måtte i butikken å få meg noe mat. se litt mer etter ting nå. og lyset er det greit du dropper ja ;)

WWW.ANDREFOLKEDAL.COM

 

[ ] 91' Golf mk2 GTi 16v ABF

[x] 90' Golf mk2 vr6

[x] 83' Volvo 340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke ut linkene nå. Eneste som er dumt er at jeg ikke kan tysk, men det kan jeg eventuelt få hjelp til når/hvis jeg kjøper taxi-skilt.

 

Edit: Så på linkene, og de 2 første hadde jo passet nesten perfekt. Ikke ille de andre heller.

 

enig der. gi faen i hva folk syns. er garantert en hel haug som kommer til å whine når de ser det. kjør ditt eget løp og gå for det du syns er fett. liker folk som skiller seg ut fra mengden. alt for mange like 2ere ute å putrer :) tysk ja, skulle til å se etter det ista og, men måtte i butikken å få meg noe mat. se litt mer etter ting nå. og lyset er det greit du dropper ja ;)

Ja, du må da for Guds skyld ikke droppe maten for min del:)

 

Du har helt rett. Altfor mange like 2'ere i vårt landstrakte land, så en vei må man gå for å skille seg ut. Og med det jeg har planer om å gjøre, så tror jeg ikke det finnes så mange i Norge som har en lignende Golf som meg:) Om fol pirker på noe angående bilen min, så er nok jeg snar med å nevne noe jeg ikke liker på dems, så det kan gå begge veier. Hehe.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke ut linkene nå. Eneste som er dumt er at jeg ikke kan tysk, men det kan jeg eventuelt få hjelp til når/hvis jeg kjøper taxi-skilt.

 

 

Ja, du må da for Guds skyld ikke droppe maten for min del:)

 

Du har helt rett. Altfor mange like 2'ere i vårt landstrakte land, så en vei må man gå for å skille seg ut. Og med det jeg har planer om å gjøre, så tror jeg ikke det finnes så mange i Norge som har en lignende Golf som meg:) Om fol pirker på noe angående bilen min, så er nok jeg snar med å nevne noe jeg ikke liker på dems, så det kan gå begge veier. Hehe.

 

hehe, er bare å si ifra, jeg har en kompis som har bodd i tyskland i 3 år, også har jeg 2 kompiser som opprinnelig er fra østerike, så de prater flytende tysk og norsk, og i tilegg kan du gå på http://babelfish.altavista.com/ .. den kan oversette rene ord, og hele websider. blir en del gramatikkfeil da, men man fatter helheten likevel :D jeg digga det svarte oldschool signet jeg pasta i forrige svar. den veldig kantete og tror den hadde passa bra til 2er-karossen! er verdt de 275 kronene :D

WWW.ANDREFOLKEDAL.COM

 

[ ] 91' Golf mk2 GTi 16v ABF

[x] 90' Golf mk2 vr6

[x] 83' Volvo 340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg huske på det, så ikke umulig jeg sier ifra om jeg trenger hjelp:) Vet forresten om babelfish.

 

Er enig der. Det hadde passet bra siden det har firkantede former, akkurat som på 2'er Golf'en. Spørs på øyet som ser om det er verdt pengene eller ikke (ikke så mange som kjøper taxi-skilt uten videre, mener jeg), men jeg mener at det er verdt pengene:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg huske på det, så ikke umulig jeg sier ifra om jeg trenger hjelp:) Vet forresten om babelfish.

 

Er enig der. Det hadde passet bra siden det har firkantede former, akkurat som på 2'er Golf'en. Spørs på øyet som ser om det er verdt pengene eller ikke (ikke så mange som kjøper taxi-skilt uten videre, mener jeg), men jeg mener at det er verdt pengene:)

 

bare å hyle ut!:) blir det noe bh på deg da? selv om det høres litt wierd ut. hehe:D

WWW.ANDREFOLKEDAL.COM

 

[ ] 91' Golf mk2 GTi 16v ABF

[x] 90' Golf mk2 vr6

[x] 83' Volvo 340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda. Men det er ikke noe som kommer på før bilen er senket og har noen mer passende felger, så venter litt med det. Og heller ikke den største utgiften til bilen heller. Tjente jo 2000kr i helga på å være pirat-taxi, så det er nok en grunn til at et taxi-skilt hadde passet på bilen:) Og får lønning i morgen, så får se hvor mye jeg får. Må uansett få brukt litt på bilen snart.

 

Bare været bedrer seg, så er det ikke umulig at gewinden kommer på denne uka her.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda. Men det er ikke noe som kommer på før bilen er senket og har noen mer passende felger, så venter litt med det. Og heller ikke den største utgiften til bilen heller. Tjente jo 2000kr i helga på å være pirat-taxi, så det er nok en grunn til at et taxi-skilt hadde passet på bilen:) Og får lønning i morgen, så får se hvor mye jeg får. Må uansett få brukt litt på bilen snart.

 

Bare været bedrer seg, så er det ikke umulig at gewinden kommer på denne uka her.

 

purken kommer sikkert til å se suspect på deg når du homper rundt på lena en sen lørdagskveld da ;) blir som å henge ut av vinduet og hyle "jeg kjører pirat" :D gewinde gjør seg godt! pomp på med bilder når det skjer! fått solgt gamlebilen enda da? håper været bedrer seg selv.. våkna her en natt rundt 4 tia at det var vått i halve senga. kan gjette hva jeg trodde hadde skjedd.. "heldigvis" var det lekkasje i taket. selv om det er kjipt og. hehe:) ble nesten litt deppa.

WWW.ANDREFOLKEDAL.COM

 

[ ] 91' Golf mk2 GTi 16v ABF

[x] 90' Golf mk2 vr6

[x] 83' Volvo 340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan fort dra litt oppmerksomhet med taxiskilt, panser-BH, skistativ, veldig lav og noen breie felger etc. Noe som kan være dumt, siden jeg ikke har planer om å godkjenne felger og senk, men det får man ta som det kommer:) Bare jeg ikke blir tatt for å kjøre pirat så. Hehe.

 

Jada, skal gjøre det. Må bare se ann været og arbeidslysten min:)

 

Nope, har ikke fått solgt den. Men se ann hvor mye jeg får i lønning i morgen, så kanskje den går billig hvis jeg får nok i lønning, for da er det nemlig felger som blir prioritert - Schmidt TH-line 10 og 9x14 som sagt ørten ganger før.

 

Hehe, du ble ihvertfall overrasket på en positiv måte når du våknet da. Kunne vært verre ting (selv om lekkasje i taket er kjedelig):) Været er ikke bra om dagen, og ikke har jeg verksted jeg kan drive i heller.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dette så ønsker jeg den andre 16v'en farvel, og håper den får den pleien og kjærligheten jeg ikke har tid til å gi den lenger.

 

P6190045-1.jpg

 

P6190042-1.jpg

 

P6190044-1.jpg

 

Takk for den gleden (samt frustrasjonen) du ga meg:)

 

Ikke det at den forsvinner fra gårdsplassen riktig enda, men er da i det minste solgt nå. Det betyr med andre ord at jeg har noen kroner til overs (noe som ikke varer lenge), og da kommer det nok noe spennende hos meg over helga en gang.

 

God jul (ja, det ble det nå, gitt) :crazysant:

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår