Gå til innhold

Motor Bygg Med volvo Rødblokk

Ranger emnet


-=VoLvO=-740=Tic=-

Anbefalte innlegg

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det innsuget her er det berømte svanehals-innsuget. Det på bildet er forkrommet, noe som ikke er originalt. Hullene til dysene her er også hjemmesnekra. Dette satt på B230E-motoren med k-jetronic innsprut originalt. Mulig det sitter på flere motorer og (240GLT?), ikke vet jeg. Har et slikt ett på B21ET'en min...

 

EDIT: Mener og det svanehals-innsuget sitter originalt på B23E også.

 

det innsuget sitter på B23E også ja:)

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en ringe runde i morgen :) pedersen er notert. bcb kan dem kansje skaffe?

 

BCB er i utgangspunktet dyrere enn Pedersen, men hvis du spørr om bra pris/ sier du får tinga biligere andre steder, såsant du gjør det, og det er realistisk, så pleier dem å gi gode priser...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Denne tråden ar virkelig interessant. Har jeg forstått det slik at en standard B23ET motor funker greit til 300-350hk kjørbart? Tenker på et low-kost prosjekt, ikke noe værsting-greier. Hva må gjøres med den motoren? Større turbo, dyser og datasprut? Seff IC og ekesos da...

 

Jepp...

Eg har bygd en B23ET med litt dreide stempler slik at der vart 8 til 1 i komp, monterte de nye grenrøret, turbo er en T3 ar63 med en T3 trim 60 kompressor grønne R dyser Electromotive sprut og en litt portet 405 topp med A kam.

Trykk plate var en TP618 den holder bra.

Den har eit veldig fint register og drar godt hele veien.

Så en B23et med litt attåt gjør susen.

har nå solgt bilen, fikk melding her om dagen at den går bedre en en original Skyline GTS. er nå greit det.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp...

Eg har bygd en B23ET med litt dreide stempler slik at der vart 8 til 1 i komp, monterte de nye grenrøret, turbo er en T3 ar63 med en T3 trim 60 kompressor grønne R dyser Electromotive sprut og en litt portet 405 topp med A kam.

Trykk plate var en TP618 den holder bra.

Den har eit veledig fint register og drar godt hele veien.

Så en B23et med lit atåt gjør susen.

har nå solgt bilen, fikk melding her om dagen at den går bedre en en original Skyline GTS. er nå greit det.

 

Interessant:) -Fikk du mye igjen for brakka da??

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår