Gå til innhold

Olje svetting!

Ranger emnet


Trond D

Anbefalte innlegg

Hei!

Bilen min svetter ut i påfyllings lokket. Pakning er skjiftet, men det hjalp ikke. Hvet at dette ofte forekommer på disse motorene (b230ft), men vil gjerne ha det vekk. Lette etter et filter i veivhuset/slangene, men fant ikke noe(vet at de kan bli tette å fører til svetting, hendte en gang på 740en). Noen som har et tips eller erfaring med dette?

 

Takk for svar :)

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at det går en slange ifra toppdekselet fra eksossiden til innsugsiden mellom 3og4 sylinder. Trekk slangen rett opp å du vil komme til en T stykke.

 

Mulig den ende enden av T en er tett.

Mener å huske dette fra en 940 eg hadde service på. Men huske ikkje om det var turbomotor eller ikkje.

 

Er veivhusventilasjonen som virker tett hos deg.

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en teori om hva som kan være feilen. Når trykket blåser ut filteret og mann får den kjekke lyden, da kan vel også litt av trykket bli slått inn i oljedamp slangen og gå inn i blokka. Da vil det vell bli litt trykk etter hvert og den svetter ut i påfyllings lokket. Noen som forsto dette, eller var jeg litt klomsete i forklaringen min?

Så løsningen er vell bare å få på en ojlecath tank? (cola flaske, he he)

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den skal skille olja fra dampen... ikke allti den virker helt, slik som hos meg, derfor må man ha catch tank :)

 

spurte hva som var i den, ikke hva den gjor! og det har jeg jo funnet ut nå at er et slags kullfilter.. trenker jeg og må til med tank etter BT har sleskt pølsefingerene rundtforbi å stempler vognkortet mitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en teori om hva som kan være feilen. Når trykket blåser ut filteret og mann får den kjekke lyden, da kan vel også litt av trykket bli slått inn i oljedamp slangen og gå inn i blokka. Da vil det vell bli litt trykk etter hvert og den svetter ut i påfyllings lokket. Noen som forsto dette, eller var jeg litt klomsete i forklaringen min?

Så løsningen er vell bare å få på en ojlecath tank? (cola flaske, he he)

 

det er alltid et sug på innsugsslangen mellom LMM og turbo, og dumpetrykket er ikke så stort at det trykksetter røret.

Men den veivhusventialsjonen er verdt å gå over ja... egentlig best å bytte hele dritten til ny, om man har råd.... for den er et helvete å få skikkelig ren..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår