Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 S2000-motoren er dyr fordi det er kort og godt den beste serieprodusérte 2-liters sugemotoren som finnes her i verden; delvis eksotiske materialer og ekstremt nøyaktig og pedantisk maskinéring og sammensetning gjør at det er langtifra gratis for Honda å bygge en slik en, pluss at etterspørselen er relativt større en tilbudet på markedet enn så lenge. Opels 2.0 16V (C20XE?) er ikke nært like avansert designet (var heller aldri meningen; enkelt = best), og Europeiske bilopphuggere ligger med slike til langt oppover halsen; stort produksjonsvolum i sin tid = tilbudet er større enn etterspørselen per idag = de er billige. Men hvorfor må det på død og liv være en N/A 2-liter? Racingklasserestriksjoner? Det finnes masse andre lette, bra motorer der ute man kan spekulére i om den ikke på død og liv må være 2 liter og N/A; for FR-biler er Nissan SR20DET fra 180SX/Silvia er en jeg kommer på i farten, og for FF eller MR har man også masse å velge i fra mange forskjellige leverandører; 4A-GE, 2ZZ-GE, 3S-G(T)E, K20A, B18C, 4G63 - pick your poison. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_s90r_ Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 kan ikke vere 2,2;) Siter Mvh Adrian Volvo 245 Turbo 81 Polaris RMK 155" 600Ho 07 Massey Ferguson 4355 03 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Golf 3 2.0 GTi 16v motor. 150hk originalt, og vesentlig bedre enn Opel-motorene vil jeg tro. Chip, kammer, effektanlegg, grenrør og annet luftfilter så går det rimelig bra. Burde dog ha en annen girkasse, da 16v-kassa er temmelig langbeint. Vil tro G60-kasse passer rett over, og denne har også wireoverføring som 3'er Golf'ene har. Jeg har ihvertfall brukt kasse fra 3'er GTi på den ene 2'er 16v'en min. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 BMW 320i motor er greie 150hk og RÅ lyd. Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Nå har ikke jeg testet verken ene eller andre her Ascona_er_best, men jeg tør tippe at en 240hk/250hk hondamotor går noe bedre enn en 150 (?) hk opelmaskin :) åja det er såpass ja... leste ingen ting om kreftene i honda'n nå vett... er vel ingen ting å sammenligne det da.. og jeg som syns opel'n går bra,, tenk honda'n a..faen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Har jeg dette rett, du mener at en 2.0 16v fra Opel (antar vi snakker N/A?) går bedre enn en 240hk 2.0 VTEC? var ikke det jeg skulle frem til.... ville ha en slags sammenligning, får å få en fårståelse på hvor my bedre honda motor'n går:D kun det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Golf 3 2.0 GTi 16v motor. 150hk originalt, og vesentlig bedre enn Opel-motorene vil jeg tro. Chip, kammer, effektanlegg, grenrør og annet luftfilter så går det rimelig bra. Burde dog ha en annen girkasse, da 16v-kassa er temmelig langbeint. Vil tro G60-kasse passer rett over, og denne har også wireoverføring som 3'er Golf'ene har. Jeg har ihvertfall brukt kasse fra 3'er GTi på den ene 2'er 16v'en min. neida neida...vi dro nå 2liter 16v gti golf med calibra'n vi..men den calibraen var det effekt annlegg og grenrør, golf'n var org, men org calibra hadde tatt den(trur jeg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghost7 Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 syns du skal satse på ein 2.0 16V frå ein lancia delta integrale eg :D, går vel greitt med turbo? Siter \___\____________/___/ [OO]\_____Y_____/[OO] \===\__|__|__|__/===/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inferno Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 BMW 320i motor er greie 150hk og RÅ lyd. Og lyden spiller inn i bildet hvordan? -Alt er mulig med polert innsug/eksos/IM/Filter osv.. :) Siter :: Civic VTi :: LINK x - '96 Celica T20 x - '96 Civic EJ9 "Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Ka med nissans SR20 vvl motor?187hk! http://www.nissanperformancemag.com/installs/sr20ve/ Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Forøvrig har også Mitsubishi en 2 liters V-sekser på 200hk, som står i FTO`en:) Men da må du ta turen over til England. Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 kan skrive under på at opel sin 2.0 16v 150hk drar godt.. Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Ikke for å være stygg, men hvilke andre biler har dere som har testet/eier en Calibra 2.0 16v kjørt i tillegg til denne? Jeg syntes ikke de går noe spesielt bra i forhold til andre 2litere med 150hk.Nesten "alle" 2litere nå har 150hk, så hvorfor dere drar fram denne, det skjønner jeg ikke. Rekke 6erene til Bmw går minst like bra og har en mye finere lyd. Honda S2000 er vel den beste 2literen uten turbo nå..Og jeg ville nok valgt en 1.8liter fra ITR(200hk og Vtec) før en 2.0l 16v med 150hk. Til trådstarter: Kan du si oss hvorfor du akkurat skal ha en 2 liter uten turbo? Har jo en haug av andre gode og trimme vennlige motorer i både større og mindre ccm volum. Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Er det ikke no med att Honda sine motorer går "feil" vei? Kan vel ikke sette ITR motor i en RWD bil pga av att da ville du fått et gir framover og 5/6 bakover? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Suzuki Escudo Pikes Peak fra 1996 har en 2-liters V6 med 2 turboer som utvikler 800 hester. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.