Gå til innhold

erfaringer med Golf Turbo / Golf g60?

Ranger emnet


VW G3 GTD

Anbefalte innlegg

mange goaser her som har peiling på ladere hører jeg. ikke uten grunn at importøren anbefaler overhaling hver 30-40 000km. får ikke å snakke om hvor mange ladere som ryker før dette også. klart det er sikkert ikke problem å få en lader til å gå 80 000 men ingen som har g60 kjører bilen fint heletiden, det er hvertfall min erfaring. og orginaldeler fra vw har 2 års garanti men det får du ikke på en lader.

er umulig å si hvor lenge en lader kan holde men har ikke hørt mange som holder 80 000km+ jeg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mange goaser her som har peiling på ladere hører jeg. ikke uten grunn at importøren anbefaler overhaling hver 30-40 000km. får ikke å snakke om hvor mange ladere som ryker før dette også. klart det er sikkert ikke problem å få en lader til å gå 80 000 men ingen som har g60 kjører bilen fint heletiden, det er hvertfall min erfaring. og orginaldeler fra vw har 2 års garanti men det får du ikke på en lader.

er umulig å si hvor lenge en lader kan holde men har ikke hørt mange som holder 80 000km+ jeg hvertfall.

 

Hvilken importør snakker du om da? Volkswagen mener G-laderen er vedlikeholdsfri. De overhaler de heller ikke, de bare bytter.....

 

Ta en titt her

 

http://www.jabbasport.com/faqview.asp?faqid=13

 

http://www.slstuning.de/g_lader/g_laderuberholung/index.php

 

SLS sier du bør åpne og sjekke hver 40000km, det er forskjell på det og på og overhale

 

Hentet fra PSD:

 

The G-charger, despite its poor reputation for reliability is actually a very reliable unit if it is serviced regularly, used in conjunction with a good quality air filter that is cleaned on a regular basis and frequent changes of good quality engine oil are used. As a rough guide a charger needs to be serviced every 25,000-35,000 miles(40-56T KM) on a car that is driven relatively hard with a smaller diameter than standard drive pulley

 

Behandler du ikke laderen bra, går det selvsagt kortere tid, jeg skal klare å havarere en riktig instalert ny/nyoverhalt/ev ny innkjørt lader på 5-15min hvis jeg går inn for det

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandler du ikke laderen bra, går det selvsagt kortere tid, jeg skal klare å havarere en riktig instalert ny/nyoverhalt/ev ny innkjørt lader på 5-15min hvis jeg går inn for det

 

det du skriver der er bare vas. behandle lader?? hvordan definerer du det?

skifte olje og oljeslange regelmessig? det er jo faktisk også ei veldig lita tannreim på laderen. tåler ikke all verden den heller.

om du tar opp laderen av og til og vAsker den ,skifter reima og profilreima har du jo gjort en stor del av overhalingen. da er d nesten bare lagerene igjenn om jeg ikke tar feil...er ikke hvem som helst som klarer dette. derfor bør du ikke driove å anbefale folk og la være og overhale laderen eller kjøre langt over 50 000km.

fordi du driver og overhaler ladere betyr ikke det at du vet kor lenge alle ladere vil holde. og denn som ikke har rå til å spandere på bilen en overhaling av laderen hver 40 000km må skaffe seg en annen motor enn g60/40.

du er ikke den eneste her i landet som driver og overhaler ladere og du er hvertfall tydligvis ikke den med mest peiling.

 

uansett er jeg ikke her for å krangle med deg om dette. synes bare det er ganske feil av deg å komme med en slik påstand.

hvor lenge en kompressor kan gå uten overhaling er det ingen som vet, selv ikke du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett er jeg ikke her for å krangle med deg om dette. synes bare det er ganske feil av deg å komme med en slik påstand.

hvor lenge en kompressor kan gå uten overhaling er det ingen som vet, selv ikke du.

 

Og hva har gjort deg til g-lader allviter da?

 

Og ta opp å vaske laderen? Er det for noe tull?

 

Jeg pleier å anbefale de som jeg overhaler lader for å bytte den lille reima en gang i året, den er jo ikke akkurat dyr. Bruker den brede, ikke den tynne orginale

 

Hvis du spør de fleste andre her inne, tror jeg nok de sier at jeg har mitt på det tørre når det gjelder g-ladere. Har nok forsket mer i hva som går galt med ladere og hvordan unngå det enn de fleste, inkludert prøvd alternative deler i laderen.

 

Rart at de fleste store g-laderspesialistene internasjonalt er enig med meg når det gjelder intervaller da:win

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

peri, bare gi opp. tror nok frode aka. poloclassic har mer peil på g-ladere enn du har på kølla di.

 

Ingen kan selvfølgelig si hvor lenge enhver g-lader vil holde, men hvis du ikke kjører hardt før olja har nådd en god temperatur, skifter olje og oljefilter regelmessig og kjører med et ordentlig og rent luftfilter av bomull eller papir, holder g-laderen meget lenge før overhaling.

 

Det er deg versus ALLE som vet noe om g-ladere. Take a loss.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kalles ikke dette overhaling da???? eller nei du skifter jo bare noen deler sånn var det det var ja. selv om det ikke er en totaloverhaling er det faktisk en overhaling. Eller en reprasjon av laderen i minstefall om det er et bedre ord.

i bunn å grunn var mitt poeng. du kjører ikke 50-80k km med en lader uten å gjøre annet enn å skifte filter og olje som du sier.

 

mener du sa tidligere man ikke trengte å gjøre noe med laderen før 50-80 000km. men nå sier du at du skifter reima og tar den opp og ser på den og skifter litt deler.

 

du motsier deg selv.

 

men om du garaterer meg at laderen min holder 50 000 - 80 000km skal du gjerne få overhale min lader! skal være flink å skifte olje og filter jeg. du er jo den som har mest peiling her tydligvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kallesmener du sa tidligere man ikke trengte å gjøre noe med laderen før 50-80 000km. men nå sier du at du skifter reima og tar den opp og ser på den og skifter litt deler.

 

du motsier deg selv.

 

men om du garaterer meg at laderen min holder 50 000 - 80 000km skal du gjerne få overhale min lader! skal være flink å skifte olje og filter jeg. du er jo den som har mest peiling her tydligvis

 

Jeg anbefaler å bytte, og det er ikke noe must

 

De fleste orginalladere holder jo over 100k med den tynne orginalreima

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

peri, bare gi opp. tror nok frode aka. poloclassic har mer peil på g-ladere enn du har på kølla di.

 

Ingen kan selvfølgelig si hvor lenge enhver g-lader vil holde, men hvis du ikke kjører hardt før olja har nådd en god temperatur, skifter olje og oljefilter regelmessig og kjører med et ordentlig og rent luftfilter av bomull eller papir, holder g-laderen meget lenge før overhaling.

 

Det er deg versus ALLE som vet noe om g-ladere. Take a loss.

 

som han selv sier så skifter han jo ut div. deler og tar den opp og kikker på den titt og stadig (ikke alle som kan ta ut en lader heller, enda en grunn til at han ikke bør annbefale folk og kjøre langt over 50k km.)

er nemelig ikke alle som kan ta ut laderen selv og enda flere som ikke kan skifte reima selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å bytte, og det er ikke noe must

 

De fleste orginalladere holder jo over 100k med den tynne orginalreima

 

som sagt da har vi en deal da.? du overhaler laderen min og så kan jeg kjøre 100 000km bare ved å skifte olje og ha regelmessige skift av luftfiltere.

hørtes kjempebra ut for meg det. sparer mye penger på det jeg.

 

skulle det skje noe med laderen min da så har jo du garantert meg faktiske 100 000km nå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ikke helt det han sier, Peri. NYE, originale ladere, dvs fabrikknye og aldri før overhalte (som den som sitter i min), med originalt ladehjul (er det 78mm? husker ikke), vil holde opp mot 100 000 km med riktig bruk før en trenger å overhale den. Etter overhalingen vil ikke serviceintervallene være fullt så lange, men med riktig bruk og ettersyn, vil den holde i, som Frode sier, rundt 50000 - 80000 før en overhaling nok en gang vil trenges. Det er ikke akkurat magic å se inni g-laderen (2 lett tilgjengelige skruer), og det bør man gjøre av og til, for å se om det er på tide med en overhaling. Er det endel olje inni g-laderen, bør man få den overhalt så fort som mulig for å forhindre at den ryker helt.

 

Og han tar ikke UT laderen, han mener man skal skru av inntaksslangen og se etter spor av olje.

 

Take a loss.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å ser etter Golf G60 å har sett en med trimkam, 75mm drivhjul, chippa og 2,5' eksos hele veien, sånn ca 200hk Der sprakk g-laderen så tåler ikke g-laderen å bli drevva? Den tåler ikke høyere trykk da?

 

Er det å få turbosett spesielt til 16v/G60 som ikke koster skjorta?

 

Skal ha meg ny bil så jeg driver å ser etter GTi 16v og GTi G60:)

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva en lader BØR holde og hva det holder er to ganske forskjellige ting gitt.

det jeg vil frem til her er at polo cla. bør ikke anbefale folk å vente med overhaling til laderen er kjørt 80 000km fordi hans varer så lenge. de fleste laderene som står i g60 motorer er faktisk ganske gamle etterhvert og de kan ikke kjøres like lenge mellom overhaling som de kan når de er nye eller nyere.

skal alle kjøre 80 000km med laderen og bare skifte olje og filter får vi mange defekte ladere her. kan nesten høres ut som om han prøver å skaffe seg selv arbeid? har fårstått det slik at han diver med overhaling. kanskje han er like sleip som hann på g-tech? ikke vet jeg og skal ikke påstå det heller men, alle vet at de med G60/g40 motor er ikke alle like flinke til å kjøre bilen varm før de belaster motoren. eller skifter olje 1 gang i året. eller kikker under de to skruene 1 gang i mnd. osv osv.

 

men denne diskusjonen kommer ingen vei så jeg lar det være med det, har sagt mitt og sagt hva jeg mener. kommer alldrig til å kjøre 80 000km på min lader de som vil det må bare gjøre det. den er sinsykt dyr ny. da bruker jeg heller noen slanter på et overhalingsett og overhaler den hver 40 000km

 

vinn/tap av diskusjon bryr ikke meg, er ikke det det handler om her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å ser etter Golf G60 å har sett en med trimkam, 75mm drivhjul, chippa og 2,5' eksos hele veien, sånn ca 200hk Der sprakk g-laderen så tåler ikke g-laderen å bli drevva? Den tåler ikke høyere trykk da?

 

Er det å få turbosett spesielt til 16v/G60 som ikke koster skjorta?

 

Skal ha meg ny bil så jeg driver å ser etter GTi 16v og GTi G60:)

 

bolt on garret t3 sett til 16 000kr. det er inkl. slanger fløyte bunnpanne oljerør og downpipe. med chip gir dette på en orginal bil 230 hk.

 

finner det på http://www.sstuning.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å ser etter Golf G60 å har sett en med trimkam, 75mm drivhjul, chippa og 2,5' eksos hele veien, sånn ca 200hk Der sprakk g-laderen så tåler ikke g-laderen å bli drevva? Den tåler ikke høyere trykk da?

 

Er det å få turbosett spesielt til 16v/G60 som ikke koster skjorta?

 

Skal ha meg ny bil så jeg driver å ser etter GTi 16v og GTi G60:)

 

Hvor langt hadde den gått uten overhaling da? Sikker på at det ikke var 65mm ladehjul

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår