AudioX Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 har sett en del poster no om å montere åpent filter på en turbo bil, å beholde orginal dump ventil, folk skriver at de får en rå lyd...noen som kan beskrive denne lyden?? for meg virker det som om det ikke vil bli noen forskjell på om filteret e åpent eller i orginal forstand!?!?!:hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Tingen er at det blir mer åpent slik at lyden høres lettere uten den luftfilterboksen som stenger alt inne. Hvordan lyden er varierer jo fra motor til motor men det er jo pustingen og pesingen man hører :) Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 hmmm, blir hvertfal lyd hvis du ikke har dump så lufta må mot turboen at når gasspjeldet lukkes og denna lyden høres vel best med åpent luftfilter... men lar du den org. sitte der så vil jeg tru at det ikke blir noe serlig til lyd å skryte av men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Husker min kvittret pent og ikke for høyt med orginalt oppsett, uten luftfilter boks... Men er stor forskjell fra bil til bil, er jo bare å teste det:) Har for meg at luftmengde måler sperrer mer av lyden inne iforhold til en masse måler. Spørs jo også hva bilen er utstyrt med;) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Husker min kvittret pent og ikke for høyt med orginalt oppsett, uten luftfilter boks... Men er stor forskjell fra bil til bil, er jo bare å teste det:) Har for meg at luftmengde måler sperrer mer av lyden inne iforhold til en masse måler. Spørs jo også hva bilen er utstyrt med;) Og forskjellen på luftmengde måler og masse måler er??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Luftmengdemåler er av "klaff"-type hvor luften presser på en klaff som igjen gjør utslag i et potentiometer. Luftmassemåler består av en tynn tynn tråd som er oppvarmet og alt ettersom hvor mye den blir kjølt ned kan man regne ut hvor mye luft som passerer. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Kommer vel litt an på hvilken motor man har, men med åpent filter på vag 1.8T motorer blir det ihverfall endel lyd av den orginale resirk ventilen som står i. Har jo selvfølgelig noe å si hvor mye trykk man kjører osv, men er ivertfall plenty dumplyd på min:) Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Alle åpne filter lager godt med lyd, på turbobiler blir det VELDIG mye mer lyd, fordi den har høyere hastighet på lufta inn filteret. En bekjent i Tromsø hadde et K&N 57i filter på en Impreza GT. Det ble FOR mye lyd for han så han ga bort filteret og satte tilbake orignalt innsug. På min bil (1,8 liter, uten turbo) hører jeg en markant "tssssjuuh" akkurat idet jeg klasker foten på pedalen, og en dypere "baaaaah"-lyd når jeg går over 5000 o/min. Anbefales, om du liker lyden. Hvor mange hester du øker er vel marginalt. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 Spørs jo hvor restrekivt innsugs boksen du har orginalt er, min ble sinnsyk forskjell. Så tjente inn noen ekstra hester i stallen. Men så har jeg satt opp trykket litt og litt annet;) Husk, på turbo biler fungerer turbo og intercooler som en lyd demper fra 'motor lyden' du hører mer en illsint tiger som puster å peser med turbo mener jeg, en motor lyd;) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.