Gå til innhold

Lakkering = Pris ?

Ranger emnet


FirstPrice

Anbefalte innlegg

Heisann, lakkering av en gammel Volvo 240, den er pussa ned og fjerna rust osv. men trengs grunning, lakkering og klarlakk.

 

Hva er ca pris på dette svart? Evnt lovlig ?

 

utevendig og innvendig.

 

Ingen spesiell farge.

 

Også Tectyl behandling og galvanisering ( jeg vet ikke hva det er, men nye biler har galvanisering, og disse ruster mindre, eller skal iallefall)

 

ca bar på kompressor er bra for sprøyte lakkering ? 2-3-4-6 ? 8 ? hvor mange L på tanken er bra ? 50L ?

takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den klar til å grunnes så kommer vel

grunning (matte ned) å lakkering på tja ca 10-15tusen.

Spørs hvor du setter den selvfølgelig, å er sikkert folk som tar den billigere svart.

 

tectyl, da jeg behandlet biler tok vi vel 2500 for liten bil, å 3500 for stasjonsvogn eller noe, husker ikke helt. mellom 2-4 lapper må du regne med.

Da blir det underhelebilen, i kanaler, hjulbuer, dører å bakluke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

hehe, tusen takk, men tror neppe jeg får noen hverdags jobb som 16åring og uten noe mer skole enn vgs.

 

Og det skal mye gressklipping til for å spare seg til feks et 240prosjekt ;P

 

Lakk kan vel kjøpes på farvehandler vel ? Jeg kjøpte 2-3-4 bokser der, kosta meg 1000spenn, men var delvis verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, tusen takk, men tror neppe jeg får noen hverdags jobb som 16åring og uten noe mer skole enn vgs.

 

Og det skal mye gressklipping til for å spare seg til feks et 240prosjekt ;P

 

Lakk kan vel kjøpes på farvehandler vel ? Jeg kjøpte 2-3-4 bokser der, kosta meg 1000spenn, men var delvis verdt det.

 

Jobb kan du få overalt, hvis du bare gidder.

 

Slutta selv på skolen i 9.klasse, har ingen vidregående.

Jobba litt som blinkenslager et par mnd, søkte på vanlig måte.

 

Etter dette fikk jeg meg jobb på en Kampsport sjappe i Oslo, jobba der 1.år.

 

Så gikk jeg lei, og søkte voksenopplæring som Taktekker, nå jobber jeg og tjener penger, samtidig som jeg tar igjen det tapte fra vgs.

Har jobbet der over 1 1/2år nå, og har litt over 100k i året selvom jeg akkruat har blitt 18år.

 

OT: Pusser du og gjør klar bilen får du lakkering for under 8000kr de fleste steder, skal selv lakke bilen min neste år. Og jeg kun demonterer selv, så får jeg det for 10.000kr og AUTORISERT verksted, ikke sånn bakgårdsgreier.

De nektet meg og pusse selv:)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

 

Jeg vil helst ha en grei jobb, kanskje skru på bil, eller mopeder osv. Ikke noe store jobber da, men hjelpe til og bære deler osv. hadde vært heelt konge.

 

Men er jo ikke kravstor, så hadde nok gått med og klippe gresset også, søkte akkurat på en jobb i fredrikstad som ekstrahjelp i en fotosjappe.

 

Og skolen skal ikke slutte på, da jeg vet godt hva jeg skal bli, og trenger utdannelse til det ;)

 

 

btw, litt mye OT, men det gjør ingenting for min del, men moderatorene liker det neppe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder svart arbeid så varierer prisen latterlig mye.

Har hørt mya forskjellige, alt fra 6-7 lapper for alt inkl de.mont og matriel, og optill 20lapper hvis billen er demontert, dette oxo inkl matriel.

Pris varier jo fra bil til bil oxo da.

Finn utt hva slags kvalitet du vil ha og gå litt otifra det!

I de fleste tillfeller henger pris og kvalitet sammen!

Men det kommer jo oxo litt ann på hvor pirkette du er!

Jeg som jobber som lakkerer, stiller jo ofte litt andre krav enn du anntagelig gjør!

Når det gjelder luft(kompressor og tank) så varierer dette oxo kommer ann på vertøyet du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

 

Jeg tenker da på en kompressor til 1700kr hos http://www.mekk.no , er en Gebe kompressor, 50L, 8bar, 3hk.

 

Må bare finne en sprøye / boks til denne kompressoren da, samt penger til det. Er det ekstremt vansklig og lakkere med sprøyte? MÅ ikke gå på lakkerings kurs, skole osv for å klare det? - Hvis en har lakkert en god del før med boks ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår