Stress87 Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Selges: 1.8T motor jeg fant denne motoren på salgs forumet. er dette noe jeg kan putte i bilen min? jeg har en golf 3 96 mod. 1,8 GL som jeg spurte om i den tråden: hva må ut og hva hva må inn for at dette skal gå? og hvor mye kan jeg regne med å måtte ut med? går det an å godkjenne den? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Abbonnérer på denne tråden, jeg. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet September 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 hæ? jaja.. det blir 10 kr i månden. bare legg de i askebegere i bilen min du. Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Mener å ha sett andre Golf 3 med 1,8T-motor oppi, og man kan vel få en del effekt utav de også.. En bekjent tok ut 365 hester (benka) med sin A3 1,8T, den var dog MEGET modifisert.. :) Forøvrig bra å se det er flere som bruker askebegeret til pengesamling.. :D Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostdogg Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Åhhh.. 1.8t høres ypperlig ut. Vil swappe min 2.0l 2e med en 1.8t motor. Men man må jo bytte bremser, girkasse, ledningsnett, bensinpumpe, motorfester, bla bla... Noen som har gjort en slik swap? Hva kan man regne med i utgifter? Så var det jo Satans Vegvesen (biltilsynet) som skal ha cash førr å godkjenne effektøkningen... Det er lovt å ha 10% effektøkning for å slippe å betale avgifter for det. Biler registrert etter 1.1 1996 er det svindyrt å øke effekt på... 13000,- i gryn skulle Biltilspyet ha førr effektøkningen i min Corrado som er f.reg. i Norge 1998 visst jeg peisa i en VR6 2.9l Siter - '00 Audi A6 2.7tt - '96 Nissan 200SX S14 x '92 Nissan 200SX S13 x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V x '95 Volvo 460 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Det går, men blir dyrt og vanskelig og godkjenne hvis du skal det.. Understell fra Vr6, motor,gir bremser fra Golf 4. Samt alle papirer iorden,samt godkjenning fra møller så skal det gå. Vet om en i Stavanger som har gjort dette i en Golf 3. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Åhhh.. 1.8t høres ypperlig ut. Vil swappe min 2.0l 2e med en 1.8t motor. Men man må jo bytte bremser, girkasse, ledningsnett, bensinpumpe, motorfester, bla bla... Noen som har gjort en slik swap? Hva kan man regne med i utgifter?Så var det jo Satans Vegvesen (biltilsynet) som skal ha cash førr å godkjenne effektøkningen... Det er lovt å ha 10% effektøkning for å slippe å betale avgifter for det. Biler registrert etter 1.1 1996 er det svindyrt å øke effekt på... 13000,- i gryn skulle Biltilspyet ha førr effektøkningen i min Corrado som er f.reg. i Norge 1998 visst jeg peisa i en VR6 2.9l Ah, enda en av de morsomme "jeg hater Biltilsynet"-postene.. :D Neste gang du skal legge ut om hvor idiotiske dem er, så prøv vertfall å få rett fakta. :) Når du skal godkjenne effektøkning på bilen din, så skal Statens Vegvesen/Satans Vegvesen/Biltilsynet/Buruglene/Idiotene/Heksene/Biltilsvinet/Biltilspyet ha HELE 550 kroner av deg. Tillegget i engangsavgiften er det Tollvesenet som skal ha, noe som absolutt ikke er det samme som Biltilsynet. Ja, begge er vel staten, men det blir som å kjefte på ambulansen fordi politet gav deg bot for å kjøre for fort. :) Og det er ikke 1/1-1996 som er grensa, det er 10 år på norske skilter, ergo en bil som er regga f.eks 15/8-1996 er gratis å øke effekten på. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet September 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 største probleme etter penger og godkjenning bilr nokk å få motoren nedi. har ikke akurat så mye peil eller verktøy til å gjøre det. hvor eller hvem er best å spørre om motor bytte? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Rabbit" Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 http://www.vw-maniac.de/ Sjekk ut den.. Han har putta en Audi TT motor i sin golf 3 :D Siter http://www.love-lounge.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solrud Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 http://www.vw-maniac.de/ Sjekk ut den.. Han har putta en Audi TT motor i sin golf 3 :D fy faen... tror det er herved en av verdens råeste 3 ere.. sånt ser man ikke i norge gittt;) hehe.. Siter 00 Audi TT 1.8T Quattro 93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt ) 92 Golf 3 TDK ( Solgt ) 92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! ) 92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 jeg er helt lamslått... det er den RÅESTE golfen noen sinne! legger meg flat. Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Digga den golfen der! råeste jeg har sett! Eneste jeg ikke likte var bagasjerommet. minnet for mye om innredning i båt. hehe Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo20VT Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Er ingen problem og få den motoren der nedi bilen din da ganske enkelt og få den godkjent også. Det er bare og få handla den motoren der før noen andre gjør det. Men er jo en fordel og sjekka hva som medfølger av deler da;) Siter I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Løp og kjøp hvis du har cash sier jeg bare:D De motorene er konge og trimme, enten du chiper de eller bytter turbo/innmat osv. MTM Stage 2 koster vel rundt 7-8k hos TS-Racing, en kamerat med A4 1.8T benka 212hk på hjula, tenker meg vel en 225-230 på hjula i en golf da..:) Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Hvorfor skal den benke mer på hjula i en golf enn en a4? Så sant det ikke var en TQ da. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg