projektRUST Skrevet Desember 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2003 Originally posted by SpeedWell det er ikke Zafiro Blue... Tenker vi holder farge hemmelig jeg.. ;) Så fra den dagen den går i lakkboksen kommer det ikke bilde før alt er ferdig montert. Det blir vel spennendes? :) seint oppe i dag? =) tenkte jeg skulle sikaflexe meg ferdig i morgen.. endelich! blaufargen er jo herlig! Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Desember 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2003 4:04 ... æss... det er jul og jeg skal ikke på jobb før 2005! :) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Desember 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2003 jevlig herlig blå farge, gå for den :D kjenner den godt igjen , har sett enn del biler med den :D men ja gå for den sjef farge :D lykke til . god jol Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Januar 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 - - - En liten Update 31 Januar 2004! - - - http://r20.no-ip.com Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegalind Skrevet Februar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2004 Glede oss til å se resultatet. Blir fet:cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Junior High Skrevet Februar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2004 dette blir snygge saker;) ;) Siter 01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV Ford Focus WRC (RC) ---------------------------------------- X 90mod Golf II Sport X 90mod Ford Transit (Russebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf16v Skrevet Februar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2004 veldi imponerande Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2004 Nye bilder og litt tekst lagt ut. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Mars 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2004 Heftig prosjekt! Bare en liten digresjon: Motorfeste i alu, vil ikke det tæres når det står i direkte kontakt med stål? Det er min erfaring iallefall, mulig jeg er på bærtur her? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Originally posted by mr.jenssen Heftig prosjekt! Bare en liten digresjon: Motorfeste i alu, vil ikke det tæres når det står i direkte kontakt med stål? Det er min erfaring iallefall, mulig jeg er på bærtur her? http://67.17.217.121/acatalog/BBM_solidmotormount.jpg det kommer vel litt ann på typen alu som er brukt. 6061-T6 er utprøvd på både bahn brenner sine fester og en hel drøss andre, og ingen har enda vært borti at festene smuldrer opp :-) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Originally posted by projektRUST http://67.17.217.121/acatalog/BBM_solidmotormount.jpg det kommer vel litt ann på typen alu som er brukt. 6061-T6 er utprøvd på både bahn brenner sine fester og en hel drøss andre, og ingen har enda vært borti at festene smuldrer opp :-) går det ikke å legge imellom en pakning mellom stål og alu slik at de ikke har direkte kontakt, da vil de ikke tære opp....slik gjorde jeg da jeg monterte en alu oppkjøringsrampe som jeg laga på stål hengsler... Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Typen alu. har ikke så mye å si, strekkfasthet og bruddgrense har ikke noe med slitasjen. Aluen er omtrentlig like myk uansett. Lager de selv, koster meg ikke noe annet enn et par timer. Da gjør det ikke så mye om de tærer bort iløpet av to-tre år. :) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Bitteliten update i dag. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Meget bra prosjekt! You da' man! thumpsup Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Originally posted by SpeedWell Typen alu. har ikke så mye å si, strekkfasthet og bruddgrense har ikke noe med slitasjen. Aluen er omtrentlig like myk uansett. Lager de selv, koster meg ikke noe annet enn et par timer. Da gjør det ikke så mye om de tærer bort iløpet av to-tre år. :) Legeringen du bruker har faktisk en del å si... Og T6 er jo en av de harde alu legeringene du får tak i, mens en 5052 i 0-tilstand kan bøyes i alle retninger.... Det som gjør at alu korroderer i kontakt med stål er at enhver stållegering er høyere i spenningsrekken enn aluminium slik at aluminiumen er dømt til anode... Selv om 6061-T6 er en nokså korrosjonsfast legering (forholdsvis mye brukt i min industri) vil den smuldre nokså raskt, hvis du ikke tar et par forhåndsregler... For at korrosjon skal oppstå må du ha: Et metall som kan være anode (Lavest i spenningsrekken-ALU) Et metall som kan være katode (Høyest i spenningsrekken-STÅL) En elektrisk leder mellom anode og katode (Bolten omellom disse) En elektrolytt (Fuktigheten mellom de to) Skal du unngå korrosjonen må du fjerne eller hindre en av disse fire. Du kan bli kvitt anode/katode problematikken ved å bruke metaller som er likt eller nærme i spenningsrekken (IKKE ALU/STÅL!), du kan fjerne elektrolytten, eller den elektriske koblingen mellom anode/katode. Ville nok i dette tilfellet gått for å prøve å bli kvitt elektrolytten, fuktigheten mellom materialene. Dette ved å legge en gummi pakning mellom stålet og alu'n, og smøre denne inn med noe fuktighetsdrivende grease. Smører du inn bolten med samme stoff (kan få noe jæævlig bra hos meg) er du kvitt bekymringen uten at det koster deg en kalori. Til info..... :) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.