740-geir Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 bilen går kjempebra nå.. feil= bankesensoren!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_TIC Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Det kan være noe med luft mengde målern. Men siden den bruker så mye bensin, så kan det også være at den får for mye, og da kan den kvele seg. Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør volvo uten tvil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 den gikk fint før.. bare plutselig blitt sånn... men den har stått roli veldi lenge.. bare gått på tom gang.. den skal ikke få for mye bensin elrno!! men hvis Lmm er gåen.. så får den velm for mye?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Hmm, prøv å se om btr har satt seg fast på noen måte. Min ET gikk ræva for en liten tid tilbake og motoren fikk altfor mye bensin, byttet btr og den gikk som smurt igjen! Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 har et problem med min 740, den kveler seg når turboen begynner å lade. det sitter en b230 ft i.. med ET turbo. den bruker noe enormt med bensin.. jeg mistenker luft mengde måleren! noen andre som vet?? noen forslag! Ver forsiktig når du feilsøker!!! Hvis den kveler seg når du får turbotrykk kan det vere ett tegn på mager blanding og det er ille på en turbomotor. Kontroller for luftlekasje, spesielt mellom mengdemåler og turbo. Du kan få høyt bensinforbruk av mager blanding pga. du må gi mere gass for å holde farten oppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 sjekk for sprekker i den orginale intercoolern hvis du event har den da Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Sjekket så at ikke slangen mellom LMM og Turbo som "trekker seg sammen" i det du får turbotrykk? Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Sjekk alle vacum slanger.å trykk slanger. Har du popp off? utenom den orginale. Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Turboen din går sikkert feil vei.. :) hehe. (lol) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 turboen feil vei ja.. lol.. skal prøve med en annen lmm i dag.. se om driten vil gå. har orginal IC og pop off. men lurer på hva BTR er forno?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 turboen feil vei ja.. lol.. skal prøve med en annen lmm i dag.. se om driten vil gå. har orginal IC og pop off. men lurer på hva BTR er forno?? BTR=Bensin trykk regulator Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 rekti. og den sitter?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 på fuelrailen, det røres som dysene er kobla på, btr'en er den "klumpen" som sitter på enden nermeste deg når du står forran å ser bak, med en vakum slange til innsuget kobla på ene enden, og en bensinslange i andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 den er ny .. og den holder fint på trykket.. men når jeg er ute å kjører så er trykket på 3 bar, er d normalt? det er under hardt press. har vel brukt halv tank på 10 mil nå.. lol.. har foresten montert en turbotrykksmåler!! skal slangen til den sitte nede på turboen eller på innsuget?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Innsuget.. :) lærte de her eine dagen.. :) på insuget mitt va de bare å ta vekk en skru, å koble slangen der.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.