Gå til innhold

Nyere bil til 400.000 kr.; Diesel + Automat + 4hjulstrekk, hvilken??????

Ranger emnet


BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

Har jo mye å velge i da! Audi allroad(2,5td-180hk) Volvo xc90(d5-163hk)

Bmw x5(3.0d-174-184-218, alle 3,0 diesel)

Land Rover Discovery- Koster litt med bakseter da men.Rundt 430 000 uten!

Jeep Grand Cherokee- Grei bil, men syns den bråker noe sinnsykt fra diesel motoren! Gjorde hvertfall det den som jeg satt med på!

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops, glemte å nevne at dette skal være en sedan...

 

Så at Mercedes kom med ny modell etter nylige E-klasse faceliften , E280 CDI med 4hjulstrekk auto diesel, men det er en 2007 modell som koster 200.000 kr. for mye :( Eller så hadde den vært perfekt...

 

 

Også vil ha ikke ha japse :D

 

Tsube; Cayenne sprenger jo budsjettet :p Eller så hadde den vært grom...

 

 

 

Hvorfor kommer ikke VAG biler med automat, diesel OG firehjulstrekk sammen? Skjønner ikke hvorfor det ikke går ann å kombinere dette. Eller så hadde min far kjøpt nye Passat... Automat og firehjulstrekk fåes med bensin, men ikke med diesel? Rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke allroad fin a? Eller volvo xc 70? Audi a4/a6 2,5tdi quattro!( De er tøffe)

 

Han sa nettopp det måtte være sedan. Det er ikke de to første, iallfall.

 

 

 

Så vidt jeg vet er det ikke mulig å kombinere diesel og firehjulstrekk i Alfa 159, dessverre.

 

Hadde det vært mine penger hadde jeg gått for en brukt VW Phaeton 3.0 TDi 4Motion. Vet ikke helt prisen på disse, men regner med at de ligger nærmere 600 enn 400, for å si det slik..

 

Hva med Audi A4 3.0 TDi Quattro, nye modellen?

 

Dette var ikke lett, gitt. Har trålet meg gjennom CAR's GBU, og finner ikke mye. Bare "Feiten", og slikt. Og A4 med TDi og Quattro. Store spørsmålet er, får du også i kombinasjon med auto? Man burde jo kunne få det. Aner dessverre ikke prisen.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sedan? Det begrenser valgmulighetene VELDIG. På bruktmarkedet kan jeg bare komme på A4, A6, A8, 3-serie, Passat, S60 og S80. "Problemet" er at når folk kjøper en bil med 4wd, diesel og automat går de "hele veien" og kjøper stasjonsvogn. Sedaner selger svært dårlig og er generelt tungsolgte. Jeg ville kjøpt stasjonsvognutgaven av en av de overnevnte bilene, evt. lagt på noen tusen og kjøpt X3/X5/XC90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommer ikke VAG biler med automat, diesel OG firehjulstrekk sammen? Skjønner ikke hvorfor det ikke går ann å kombinere dette. Eller så hadde min far kjøpt nye Passat... Automat og firehjulstrekk fåes med bensin, men ikke med diesel? Rart...

 

Grunnen til dette, og det gjelder ikke bare VAG, er såvidt jeg vet at kombinasjonen diesel og automat ofte fører til at bilen ikke overholder de strenge EURO3 (eller er det EURO4) utslippskravene fra EU. Vet ikke helt hvor grensene går her, men det kan jo ha seg slik at relativt "billige" biler med denne kombinasjonen ofte har beskjedne motorer som fører til mer gassing og høyere utslipp og dermed ikke slipper igjennom kontrollen. Og derfor må man gjerne ganske høyt opp i pris for å få ønsket oppfylt!

 

Vet med sikkerhet at f.eks. både Hyundai Tucson og Kia Sportage ikke lenger fåes med kombinasjonen diesel/automat pga EURO-kravene... :spin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jo fått mange fine diesel biler til 400 000kr, men blir værre med kombinasjonen 4*4, sedan og automat.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1203558 4*4 og diesel men ikke sedan.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1203583

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1222952

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en E46 330xiA? Har selv rattet rundt i en 330xiAT og det var en pervers rå bil. Jeg skal love deg at du kommer godt og hurtig fram i denne.. Ellers ville jeg helt klart ha kjøpt meg en X5..

 

Edit: Så at du hadde sagt diesel i ettertid og jeg er sikker på at E46 330xdA ikke er noe dårlig alternativ heller.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår