Gå til innhold

Idiotisk bilkjøper...

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

Siden det er laget så mange tråder om idiotiske bilselgere så må jeg få lov til å poste en tråd der vi kan fortelle om alle de IDIOTISKE BILKJØPERNE som finnes der ute...

 

Denne tråden er på ingen måte laget for å disse de som har problemet med bruktbilkjøp, men å trekke fram de som er helt på trynet i henhold til de krever ved kjøp av bil...

 

Kan sikkert bli en morsom og underholdene tråd... :thumb

 

Ok, tilbake til topic. Får godt å vel en mnd siden skulle jeg selge en 86 Ascona 1.6s GL for 7500,- kroner.

 

Bilen var eu-godkjent i februar 2006 og var eid av ei voksen dame før meg.

 

Etter et par dager ringte det en kar fra Askim som gjerne ville komme å se nærmere på bilen, en time etterpå var de på Vaerste for å ta bilen i nærmere øyensyn.

 

De kom i en tilsvarende bil, altså en 86 Ascona som var moden for dynga. De prøvekjørte bilen og syntes bilen var veldig bra for alderen og mye bedre enn den de kjørte i nå...

 

Men de skulle tenke på det og ringe meg i løpet av kvelden.

 

I mellomtiden tok jeg meg en tur til Sarpsborg for å titte på en annen bil, idet jeg nærmer meg tunnellen ved Son, ser jeg Asconaen de kom stående på veiskulderen med nødblinka på.

 

Snill som jeg er stopper jeg og de forteller at de er bensintørre. Jeg tar da og sleper de til Statoil ved Mosseporten slik at de får suppe på tanken.

 

Noen timer senere ringer de igjen og sier de vil ha bilen, men lurer på om jeg kan gå ned til 7 lapper. Det sier jeg ja til og avtaler at de kommer og henter bilen neste dag klokka 12.

 

Jeg fjerner da annonsene på bilen og sier til de som ringer på den at bilen nå er solgt.

 

Klokka 12 dagen etterpå kommer de ned på Vaerste for å hente bilen, og de ber om å få prøvekjøre bilen en gang til...

 

Nå var visst ikke bilen så bra alikavel, fordi HÅNDBREKKET var litt slapt og at dette måtte jeg jo ha fått triksa med for å få gjennom eu-kontrollen...

 

Jeg fortalte de da at jeg hadde eid bilen i tre dager (driver med bil til daglig og hadde ikke rørt en skrue på denne) og at det kanskje var litt vanskelig for meg å "trikse" med eu-godkjenninga siden den var tatt i februar...

 

Etter mye om og men fram og tilbake så gav jeg de to alternativer, enten ta bilen for den avtalte prisen eller dra seg til helvete bort derfra. (Jeg sa noe mye verre, men det egner seg ikke på trykk)

 

Etter litt diskusjoner mellom dem, så kom de og ba om unnskyldning for oppførselen og tok bilen...

 

Men det er NÅ det begynner...

 

Etter 14 dager fikk jeg telefon fra de, og de fortalte at nå hadde de hatt bilen på eu-kontroll og den var ikke eu-godkjent pga at håndbrekket var slapt.

 

Han krevde at jeg skulle dekke disse og reperajon for å få disse byttet, hvis ikke skulle han gå til FORBRUKERRÅDET...

 

Etter å ha fortalt ham hva han var og bedt han dra langveis til h..... (på nordnorsk seff, ikke bra for sarte sjeler) har jeg ikke hørt noe mer.

 

Jeg spurte han også om jeg kunne kreve han for bilbergning i forbindelse med at jeg slepte dem til nærmeste bensinstasjon når de gikk bensintørr, men da fikk jeg til svar at de ikke hatt bedt om dette... :???:

 

Venter på brev ifra forbrukerombudet...

 

Moralen er:

 

Denne DUSTEN valgte heller å bruke 500+ spenn på en eu.kontroll for å vise at han hadde rett ang. håndbrekk-vaierne var slappe, istedet for å bøye seg under bilen og stramme dem. I verste fall om de var dårlig måtte han ha byttet dem, og det hadde også blitt billigere enn å ta bilen på eu.kontroll igjen.

 

Grunnen til at håndbrekket tror jeg er ganske enkel å forklare, ved eu.godkjenning i februar er det mest sannsynlig byttet bremsebånd bak.

 

Alle som har skrudd litt vet at håndbrekket da må etterstrammes fordi båndene slites mye helt i begynnelsen til de går seg til i trommelen...

 

Her er bilde av bilen... :iconsm

 

Bilde_684.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så var det de som pruta uten å ha sett bilen engang da:???:

 

Hah, det er dagligdags... Spør ikke en dritt om åssn bilen er, bare om det går å diskutere pris...

 

Har så lyst å kjøpe ei skikkelig dynge å legge den ut til fantasipris, så får du mail: Jeg kan gi 8000,- IDAG... hehe

 

Da har man jo det skriftlig ikke sant? :respect

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, det er dagligdags... Spør ikke en dritt om åssn bilen er, bare om det går å diskutere pris...

 

Har så lyst å kjøpe ei skikkelig dynge å legge den ut til fantasipris, så får du mail: Jeg kan gi 8000,- IDAG... hehe

 

Da har man jo det skriftlig ikke sant? :respect

ja folk pruter før de vet noe annet..fikk også høre

"det er jo liten motor iden da!"

ja men faen du skal me den då da ?!

men ble til at jeg beholdt madamen min ja:thumb

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for en historie.. Dessverre har jeg opplevd masse idioti i den klassen når jeg solgte Celeste...

 

Første som så på bilen var en lokal kar, han fikk titte og var veldig fornøyd. Vi planla prøvekjøring over helga og alt virket såre vel. Et par dager etterpå ringer han meg og sier han og noen kompiser skal til Røros og at han gjerne vil låne bilen en kveld/natt for dette.. (Han har egen bil). Sier såklart nei, er ikke heeelt fjott i nøtta. Han nevnte dessuten at han ikke hadde penger å kjøpe noe bil for.

 

Ca ei uke senere kontakter han meg og sier han skal ha bilen når han får penger, men da MÅ forsikringa/bilen stå på meg til nyttår. Mens han disponerer bilen i mellomtiden.. Denne bilen var det fri reg på og greier.. WTF?

 

Reiser til Loen-land for å bytte bil med han, det er en annen historie..

 

Ringer en kar fra Hamar på bilen.. Han kommer og ser på den senere på dagen. Etter intens budvirksomhet ender prisen på 5500,- uten felger som står på bilen. VELDIG billig men greit. Jeg ble kvitt bilen.. Vi avtalte at han skulle komme neste dag og hente kjerra. Når han kommer har han ikke tatt med seg hjul hjemmefra som han lovde. Dermed byr han meg 500kr ekstra for hjula (som jeg solgte for 3000 noen dager senere). Dette var helt uaktuelt og jeg lot han kjøre på hjula hjem og sende de oppover mot at jeg passet på salgsmeldinga imens. Nå, i går får jeg melding om at jeg har lurt'n! NÅ var det ikke fri om-reg lenger og han påstår at jeg ikke har betalt årsavgifta.. Vel såklart går fristen for fri om-reg ut om man er treeeeeg og årsavgifta? Vel, det er gule oblater på bilen og kvittering for betaling for et par måneder sia ligger i hanskerommet.. Det som ble forventet av meg var at jeg skulle bukke under og gi tilbake 2800 for års-avg og 1400 for om-reg. Dvs, jeg hadde sitti igjen med 1300kr for bilen.. SÅKLART blir man forbanna av sånt, jeg gir klar beskjed om at dette IKKE aksepteres og hører ikke mer.

 

Det skal sies at han kjøpte bilen for å pusse opp, han hadde et strøkent eksemplar fra før. Ved en tilfeldighet noen dager etter salget fant jeg bilen på finn.no med MINE bilder for 18.000kr med en delebil...

 

Ahh, deilig å få det ut. Håper flere poster merkelige bilsalg-erfaringer her.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

 

Kan vel fortelle om en kollega fra jobb som skulle selge en bil han hadde.

 

Bilen var helt grei bruksbil og han skulle ca 12000kr for den.

Var litt småplukk, men dette var med i prisen.

 

Så ringer det en utlending, og spør masse om bilen. Begynner og prute litt osv, så sier han: Greit, du skal få bilen for 10.000kr. Men da er det SLUTT på prutinga, IKKE noe mer pruting. Bare kom og hent bilen ok? Det var grei.

 

Så kommer det en bil inn i gården hans da, ut spretter det 6stk(!) ut av et vrak av en toyota corolla. Løp ut, og alle mann gikk over bilen. Over,under,oppå, overalt.. Kollegaen min bare sto der og var helt sjokkert over dette showet. Så kommer de bort, Njæææææ... Ikke bra bil, du får 6000kr.

NEI, vi var ferdige med og prute og ble enig om at du skulle hente bilen for 10.000kr!

Godtar dere ikke det kan dere pelle dere til hælvete ut herfra!:D

 

Tror de endte opp på 9000kr tilslutt. Hehe

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte en Ascona c 1,6 Exclusiv med DEFEKT gear kasse. Så kom det en luring og lurte på om han kunne prøvekjøre bilen:) Gear kassa hadde låst seg fast i revers så jeg spurte om han skulle rygge seg en tur. lol

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kmpis skulle selge en 95 Volvo 940 Turbo med ca 220 hester, la den ut på finn.no og brukte et triks jeg fortalte han om, nemlig å skrive 9000 i stedet for 90000, så blir det billigere.. Så ringer en utlending, og lurer på om prisen virkelig er 9000. Nei sier han, og fyren slenger på. Så dagen etter ringer samme fyren og lurer på det samme. Fortsatt nei. Så noen dager etter ringer han igjen og lurer på det samme.. Hehe, ta et hint ;)

 

Mindre kult, jeg ble lurt da jeg kjøpte min første bil av en utlending, har aldri vært rasistisk av meg men har fått noen holdninger etter den hendelsen.. Prøvde å få penger tilbake av selger siden bilen ikke holdt mål, men han visste hvor jeg bodde og skulle sende hele b-gjengen på meg og tok helt av, så jeg sluttet å la være og godtok tapet. Så etter et år satt jeg bilen i avisen for å selge, så ringer samme jævelen på bilen og skal kjøpe den.. Beskrev bilen for å prøve å se om han husket den, sa til slutt en pris jeg fant på og la på. Han ringte opp igjen, og jeg gjentok det. Dagen etter ringte en annen fyr fra samme nr.. Tydeligvis noen som lever av å lure dumme nordmenn..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det virkelig ann å skrive "selges slik den blir overtatt av kjøper" også dato på en salgskontrakt?

 

 

Han som solgte Mini'en skrev det, jeg ble lurt :tannløs: Toppakninga røk på vei hjem og bilen måtte slepes 4 mil midt i rushtrafikken og i 30 grader :tannløs: Venter en saftig verksted regning til meg nå, skulle ønske jeg kunne dytta den i r**a til selgeren.

 

 

Naivitet lønner seg ikke under bruktbilkjøp :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det virkelig ann å skrive "selges slik den blir overtatt av kjøper" også dato på en salgskontrakt?

 

 

Han som solgte Mini'en skrev det, jeg ble lurt :tannløs: Toppakninga røk på vei hjem og bilen måtte slepes 4 mil midt i rushtrafikken og i 30 grader :tannløs: Venter en saftig verksted regning til meg nå, skulle ønske jeg kunne dytta den i r**a til selgeren.

 

 

Naivitet lønner seg ikke under bruktbilkjøp :p

 

Jeg bruker kun Naf-kontrakter, der står det avmerking for "selges som den står". Jeg gir ingen garanti på mine biler om de er under 30 000,- men er sjekker de ganske nøye før jeg kjøper dem og kjører dem ialle fall 100-200 km for å vite hva det er jeg selger...

 

Gammel var Minien din da?

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

historien min er ikke fra salg av bil, men salg av en frontfanger.

for 2, kanskje 3 år siden så solgte jeg en frontfanger til en kar og fikk en girkasse i mellomlegg. jeg sier ikke at jeg prøvde å lure noen, men når han kom med det tilbudet, så kunne jeg ikke si nei. jeg reiste ned med en glassfiberfanger og dro med en girkasse til en verdi av 25000,-

men det visste ikke han. pluss at han betalte meg en høvding oppå det.

 

plutselig nå i sommer så ringer han meg og forteller at fangeren jeg solgte han var no skrot.. den passa ikke i det hele tatt. han hadde hatt den liggende på hylla siden han kjøpte den, og solgt den videre, og nå krevde han at jeg skulle ta kontakt med han som hadde kjøpt fangeren og gjøre opp, for detta var skadelig for ryktet hans...

 

fikk grei beskjed om at jeg sa til han at jeg ikke har prøvd fangeren før han kjøpte den, og at når han har hatt den liggende på hylla så lenge, så var det ikke lengere mitt problem. han fikk pent gjøre opp selv..

har ikke hørt noe siden :D

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en historie selv! fra et verksted her i skien!

var to traktor lesber oppifra skauen her i telemark et sted, som hadde kjøpt en jeep cherokee 96-97 mod!

og etter ca 2 uker kom den tilbake med ei lang liste over feil som de ville ha utbedret på den! var snakk om alt fra knirk i stol,dør og ulyder i dør pluss mye annet små fiks!!

 

lista var en full A4 siden med liten skrift! hehe

hva forventer de av en 10 år gammel bil a?? er jo ikke ny bil akkurat!!

 

den bilen kom inn på det verkstedet 3-4 ganger på ca 1,5 mnd! hehe

til slutt bare solgt de den videre! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår