Gå til innhold

kjøpte mej ei 164 prosjekt:)B30Turbo Prosjekt 644hk.808nm.1,5bar ny innkjøpt

Ranger emnet


BUS_164

Anbefalte innlegg

i helga fekk eg skilta på 164a og nr. vart T-69164:), og på lørdagen deltok ej på dragrace(0-100m.) i ørsta med 164a, det var kjekt sjølv om eg hadde bilen med minst hk.(130hk.) men klarte å vinne over en Ford Mustang med ca.360hk. var litt stolt då ja..skal sjå om eg klare å få taki film av det og legge ut på sida..det var brutalt:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

no har eg fått taki noken bilder av street race som ej deltok på i høst med 164a:) men noen film har eg ikkje fått taki enda:(

050streetrace.jpg

på veg til oppstillinga

DSC9999.jpg

på veg til depoet, mykje publikum i bakgrunnen ca.1500stk. var litt nervøs og hadde aldri før deltatt på noke slikt før..

DSC9817.jpg

noen av bilane som teltok

DSC0021.jpg

på veg til startstreken

061streetrace.jpg

oppstilling mens mustangen varmer opp dekka..eg ville ikkje børne fordi eg hadde nettopp fått ihop bilen og tårte ikkje å ta jomfru-børnen framfor så mykje folk..redd for å dritte seg ut..hehe:)

DSC9954.jpg

mustangen og 164a klar til start:)

018streetrace.jpg

så går starten av og 164a akser ifra mustangen:)

Brutalt.jpg

og eg fliser mustangen:)hehe..de var utrulig deilli følelse:)ingen av publikum hadde forventet dette i og med at 164a hadde 130hk. og mustangen ca.360hk.

025streetrace.jpg

så kommer andre omgangen mot mustangen, eg får en dårleg start med hjulspinn:( (sjekk røyken..)

026streetrace.jpg

eg holder følge me den til mål men tapper:( men er stor fornøgd lika vell..hadde aldri trudt at de kunnet gått så bra med berre 130hk..og en stor takk til ørsta og volda amcar club for et flott arenkjamang..kjekt å få delta:)skal prøve å komme sterkere til bake neste år..med litt oppgradering på motor og bakaksling:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

takker for det:)men har nå hevet den litt igjen framme,den tok so lett nedpå og vart trasig å kjøre + ikkje so bra oppsett når det gjalt "feste", spann så lett:) lurer nå på og kankje lage en ny tråd på det andre langtids prosjektet mitt, Volvo

164E 1973mod. m/B6304F,M90H og sperre..har masse bilder av den på det som er gjort til nå. så lyter vell ta meg en dag å laste opp det mest intrisanne av det:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for det:)men har nå hevet den litt igjen framme,den tok so lett nedpå og vart trasig å kjøre + ikkje so bra oppsett når det gjalt "feste", spann så lett:) lurer nå på og kankje lage en ny tråd på det andre langtids prosjektet mitt, Volvo

164E 1973mod. m/B6304F,M90H og sperre..har masse bilder av den på det som er gjort til nå. så lyter vell ta meg en dag å laste opp det mest intrisanne av det:)

 

 

Dette hadde det vært moro å se litt bilder av ja!

 

Har sjøl en -73 164E som jeg på sikt kan tenke meg å hive en 24ventiler i.

Denne er en "bruksveteran" så det gjør ikke så mye å forandre litt.

 

Har du fått motoren i ? Er det evt mye som må bygges om for å få dette til?

Hvordan er det med innsprøyting og tenning, kan det brukes som det er?

 

Lykke til med prosjektene dine ihvertfall!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde det vært moro å se litt bilder av ja!

 

Har sjøl en -73 164E som jeg på sikt kan tenke meg å hive en 24ventiler i.

Denne er en "bruksveteran" så det gjør ikke så mye å forandre litt.

 

Har du fått motoren i ? Er det evt mye som må bygges om for å få dette til?

Hvordan er det med innsprøyting og tenning, kan det brukes som det er?

 

Lykke til med prosjektene dine ihvertfall!!!!

takker:) nop..holder på å ta rusten på bilen først..men har motor og gear liggendes..så håper på å få bjønde på tilpassing av motor og gear snart..og veit ikkje alle problema ej kan møte på enda..men ser lyst på det..bortsett ifra elektronikken..er ikkje so sterke på den..men vurderer sterkt datasprut og tenning i og med at seinare planer er turbo konventering:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker:) nop..holder på å ta rusten på bilen først..men har motor og gear liggendes..så håper på å få bjønde på tilpassing av motor og gear snart..og veit ikkje alle problema ej kan møte på enda..men ser lyst på det..bortsett ifra elektronikken..er ikkje so sterke på den..men vurderer sterkt datasprut og tenning i og med at seinare planer er turbo konventering:)

 

Da tenker vi ganske likt ja:)

 

Jeg TROR at det går an å bruke hjerne som det er hvis det er til en manuelt gira bil i utgangspunktet, men hvis styringa er fra en automat blir det visst noe krøll fordi speedometeret visstnok er kobla med. Men dette er bare noe jeg tror!!!

 

Ellers vurderer jeg å heller lempe i en 2,5liter, disse kan man få veldig billig fra Sverige. Volvo godkjenner 200hk i 164, så det er kanskje lettere å få godkjent en B6254 med 170hk i utgangspunktet med turbo enn en B6304 som har 204 hk fra før. Men jeg vet ikke?

 

Uansett blir det ei stund før dette er aktuelt for min del, får bare nyte den gamle dreiebenken enn så lenge. Er jo ikke dumt å kjøre B30E heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker vi ganske likt ja:)

 

Jeg TROR at det går an å bruke hjerne som det er hvis det er til en manuelt gira bil i utgangspunktet, men hvis styringa er fra en automat blir det visst noe krøll fordi speedometeret visstnok er kobla med. Men dette er bare noe jeg tror!!!

 

Ellers vurderer jeg å heller lempe i en 2,5liter, disse kan man få veldig billig fra Sverige. Volvo godkjenner 200hk i 164, så det er kanskje lettere å få godkjent en B6254 med 170hk i utgangspunktet med turbo enn en B6304 som har 204 hk fra før. Men jeg vet ikke?

 

Uansett blir det ei stund før dette er aktuelt for min del, får bare nyte den gamle dreiebenken enn så lenge. Er jo ikke dumt å kjøre B30E heller:)

ja der sa du noke..men eg trurkje ej vill ha b6254 nedi 164a..vilkje ha nedi noke som er mindre en orginalt:)

eg har fått godkjennings papir på B6304 med 204hk.fra volvo norge, den "gamle" grensa var 200hk. men fekk godskreve til 205hk. så hadde tenk å få den godkjent uten turbo også bygge om til turbo etter på, men ikkje godkjenne den med det..

på b6304 har du kun automat og på b6254 har du automat og manuell (M90H),men M90H passer på b6304.. men problemet med å montere m90h på b6304 er at motor hjerna "komunikaserer" med automat kassa som har ei eiga hjerne, den tar og signal ifra speedometer utaket i bakaksel(48 hulls krans) og

en trenger orginalspeedometeret som den også trenger signal ifra, så det er en del styr.

har spurt en del om dette med m90h på b6304 på diverse forum.. og svaret eg har fått er at en skal berre koble vekk hjerna ifra automatkassa og det skal være nok?

men det ej he komt fram til er best for mej er: datasprut og tenning,bygge om til el-speedometer ifra 240 (12 hulls krans) for å få speedometer, i og med at der ikkje er speedometer wire utak på gearkassa..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja der sa du noke..men eg trurkje ej vill ha b6254 nedi 164a..vilkje ha nedi noke som er mindre en orginalt:)

eg har fått godkjennings papir på B6304 med 204hk.fra volvo norge, den "gamle" grensa var 200hk. men fekk godskreve til 205hk. så hadde tenk å få den godkjent uten turbo også bygge om til turbo etter på, men ikkje godkjenne den med det..

på b6304 har du kun automat og på b6254 har du automat og manuell (M90H),men M90H passer på b6304.. men problemet med å montere m90h på b6304 er at motor hjerna "komunikaserer" med automat kassa som har ei eiga hjerne, den tar og signal ifra speedometer utaket i bakaksel(48 hulls krans) og

en trenger orginalspeedometeret som den også trenger signal ifra, så det er en del styr.

har spurt en del om dette med m90h på b6304 på diverse forum.. og svaret eg har fått er at en skal berre koble vekk hjerna ifra automatkassa og det skal være nok?

men det ej he komt fram til er best for mej er: datasprut og tenning,bygge om til el-speedometer ifra 240 (12 hulls krans) for å få speedometer, i og med at der ikkje er speedometer wire utak på gearkassa..

 

 

OK, du har sjekka en del mer enn meg ser jeg:)

 

Du har jo et godt på poeng med at det er fælt å gå ned i volum, 164 skal liksom helst være 3liter det. Er jo noe av sjarmen...

Blir veldig moro å se hvordan -73 din blir, håper du kjører stil på den og beholder sjarmen som er med krom og fine linjer som er fra før!!!

 

Min -73 håper jeg å få sveist opp og lakka før den blir spist helt opp, nye inner/ytter buer, dørbunner osv ligger og venter i bua. Bør nok bytte hele bakplata også, håper den fortsatt er å få tak i. Er litt i tvil om jeg skal beholde 264 lyktene bak på den, tida vil vise...

Er allerede 240 aksling på den, har liggende en 1031 med ei god lamellsperre fra SAM som jeg satser på å hive på i løpet av vinteren.

Mye planer, men denne skal være en "bruksbil", har også en -72 164E med overdrive og luke, denne er ferdig sveisa og lagt mye tid i. Den er for tiden satt bort på en låve siden jeg holder på med husrenovering for alle penga og sliter med ei ødelagt skulder.

 

Men etterhvert så:volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B 30 rules..he he B30 med turbo rules even more..

 

Har kopiert tuv papirene til deg nå bus ,så du får sende meg addr på pm el i posten her.

Finni

ja det er en egen sjarm me B30 turbo..liker blant annet ditt B30turbo-prosjekt+ et par B30 turbo eg har sett i svergie..er og fasinert over B20 turbo`n til jens på savarturbo forumet..sjølv om den mangler et par sylinderer.hehe:) men har no B30 på dinne 164a som er på denne tråden, så skalkje sjå vekk ifra at eg kankje prøver meg på B30 turbo me tida..:)

 

ok..takker:) adressen min er: Knut Åge Busengdal

Elvavegen 5

6100 Volda

men vist du heller vil..så kan no eg få adressa di, så berre sender eg deg et brev med en tom komfolutt med adressa mi på og frimerke..så slepper du å legge ut for frakten:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår