Gå til innhold

kjøpte mej ei 164 prosjekt:)B30Turbo Prosjekt 644hk.808nm.1,5bar ny innkjøpt

Ranger emnet


BUS_164

Anbefalte innlegg

legger nå ut en tråd om mitt nye Volvo 164 prosjekt:) det er en 1969mod. og skal bli min nye bruksveteran\raggarbil..(har og ei 1973mod. 164prosjekt, men den kommer i en annen tråd senere.) bilen hadde ikkje vert på vegen sida 1992 og hadde gått gjennom ein god del eigara(5stk. etter avskilting),men som hadde gjett opp å bli ferdig med den..det siste forstårkje ej...her er noken bilder av slik 164a såg ut når ej kjøpte den:

frontfr.jpg

 

bakfr.jpg

 

og her er nokken bilder av slik den såg ut 3dager etter eg kjøpte den..og en god del arbeid:)

 

frontno.jpg

 

bakno.jpg

 

Volvo16469mod.jpg

 

og her er noken bilde av den med penta felger og lister:

 

164amepenta2.jpg

 

164amepenta1.jpg

 

flere bilder og opptateringer kommer etter vert=)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den er rust fri nå:) men var litt små rust men det blei tatt før lakkering også tidligare eigara hadde tatt en del rust på dei 14åra den har stått i ro..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte å kappe fjærer fremme når bilen er blitt godkjent..noen her som har erfaring med vor mange ringer som er passelig?? hekje tenkt å knuse treversen framme..hehe:p

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå fått godkjent 164a og skilter kommer til helga og tida var inne for å senke den,bake er den orginal høgd og framme bytta eg ut orginal fjørene som hadde 8ringer mot noen andre fjøre eg hadde som var kappa og dei hadde 5ringer..vart kankje litt for lav men vilkje kappe orginal fjørene(kjekt å ha). legger og ut noken bilde av resultatet:)

 

164mepentaogkappafjre2.jpg

 

164mepentaogkappafjre1.jpg

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig lakk som er brukt?:)

nop desverre..økonomien og tid var slik at ej berre lakka den med emaljelakk(rulla)..men bilen var tenk å skulle være en "raggarbil" og da ekje det so nøye..har en annen 164 som eg holder på med og den blir tatt seriøst heile vegen,men det tar tid har holdt på med den i 5-6år og denne lagde eg til på 3dager(orkakje å ta dinne like nøye)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooooooooooooooooode greier!!!

Skolle til å sei frå ej he et sett me kappa fjøre framme som du konna fått!

 

Sjefs bil!! Svart skinn også?? bilen gått longt da??

 

Kjeme inn t Ørsta i helga, regna me ej ser dej ute å råna??:respect

takk:) nei svart lether look,røde stoffsette under..der står 270000km på telleren og regna med det stemme.. ja ej håpe på å få skilta til helga..lure på å stille opp på drag race med 164a(berre på gøy;p) so me ser no sikkert..he du skilt på 164a di? he aldri sett dej i ørsta me den..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk:) nei svart lether look,røde stoffsette under..der står 270000km på telleren og regna med det stemme.. ja ej håpe på å få skilta til helga..lure på å stille opp på drag race med 164a(berre på gøy;p) so me ser no sikkert..he du skilt på 164a di? he aldri sett dej i ørsta me den..

 

Okei, virka som en steike go bil ditta...

 

Ja he faktisk skilt på 64a, men hekje kjørt den so altfor masse, hadde sånn problem me innspruten, men helde på å sjine den innvendi no, skifte dashbord til gamle typa, der he blitt sett i nye typa me mej no, lika best gammle typa so skal ver originalt i bilen.

 

He ikkje våre i ørsta me den nei, kun vik-hareid. hehe.

Men skal bli ei ordning på det snart!! Må berre få ferdi Granadaen so ej fe tatt 64a skikkeli!

 

Ja vi ser sikkert på drag i ørsta!

Volvo 164 e bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår