Colli Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Litt vil det jo bli, blir jo lettere for motoren å drive rundt.. Men tror ikke at det er så forferdelig mye det er snakk om :) Ser heller for meg at det blir tøffere lyd, høres litt traktor ut med den originale vifta.. Fjøsviftelyden er jo standard volvolyd da. Går ikke an å ta feil av den! :D Er jo så søtt! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Så søtt????!!!! Det er rett og slett kvalmendes.... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Jeg har vifte fra en eller annen v8'er bil, så holder nok den ja. :p Mye bøsere lyd iallfall!!! Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 jeg har vifte fra S80, og den passer uten større modifikasjoner.. har ikke montert min enda, kun prøvemontert... Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 jeg har hørt at man får litt effekt økning av og mont el vifte også... tviler på at man merker noe forskjell men.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Volvo original... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Volvo original... volvo original elvifte eller original mekanisk vifte? hvis det er elvifte så hadde det vært fint med fjer bilder :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Brukte vifte fra Mitsubishi lancer eller galant elns. fra tidlig nittitall på min. Stålramme så var sveisbart. Til alle dere som har LH 2.4. Bensinhjernen har to utganger (to trinns) med styrestrøm til kjølevifterele. Husker ikke pin. nr. de som er intr. kan sende en sms. EDit: Bruk pin 10 og 11 på hjernen (10 er steg 1, 11 er steg 2) styrestrømmen til releet skal JORDES i hjerner. Steg 1: Styrestrøm: batteri-rele-hjerne(pin10) Hovedstrøm: batteri-rele-vifte(steg1)-jord Steg 2: Styrestrøm: batteri-rele-hjerne(pin11) Hovedstrøm: batteri-rele-vifte(steg2)-jord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Kan ta flere bilder jeg. Er original fra V70 og slik... Etter min mening skal kun Volvo-deler bruker på Volvo! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Dårlig bilde.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 fint med masse tips:D mye efekt får en med å fjerne den da? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 tjener 1-3 hk avhengig av den gamle viftens stand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 fordeler; mindre støy og litt mindre motstand på motoren. Bitelitt mindre bensinforbruk. Hurtigere varm motor om vinteren ulemper; bruker mye strøm under drift, svært mye støy under drift, fare for deffekt vifte dersom den er i lite bruk. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Svært mye støy vil jeg si meg uenig i. Min går aldri på steg 2, og på steg en så er den nesten ikke hørbar. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 fordeler;mindre støy og litt mindre motstand på motoren. Bitelitt mindre bensinforbruk. Hurtigere varm motor om vinteren ulemper; bruker mye strøm under drift, svært mye støy under drift, fare for deffekt vifte dersom den er i lite bruk. Åssen kan man sette "Mindre støy" som fordel, og "svært mye støy" som ulempe når man snakker om en og samme ting? Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg