wunderbaum Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Monterer 16t nå og kom over nok et problem. Jeg har snud eksoshuset og sveisa nytt feste til wg klokka. Så langt er alt bra :thumb Men når jeg da skal montere den ser jeg at ingen av de orinale rørene treffer der de skal lenger! Sånn står den nå. Og da treffer ikke oljerørene eller vannrørene. Hvis jeg så løsner klemma og vrir turboen ca 60 grader treffer alle rørene men da butter kompressor huset i innerskjermen. Hva gjør jeg nå!? Hadde trodd alt dette skulle vært bolt on men den gang ei.. Hva må jeg gjøre for å få dette til å gå? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 må vell kjøpe deg nye rør tenker eg:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Javel. Hva slags rør? Hvor får man kjøpt det? Hvordan pleier man skjøte seg på de gamle rørene? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Tess, slanger istedet for rør. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Stålomspunnede da eller? Og disse koblingene, hva heter de? Da finnes det skjøter fra stålrør til slange da? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Ta med deg rørene til Tess, og si hvilken lengde du skal ha, så fikser de det som passer best. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 går det ikkje å ta av slangene/røra fra motoren da? så bare tar du dei med til tess og får noen lenger? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Joda går vel det. Skal prøve å ordne det imorgen. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 det skal gå fint det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Fint dere er posetive da. :hello: Jeg var ganske dritt lei når jeg så at ingenting passa overens.. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Får du ikke snudd bare lagerdelen? Det gikk 'greit' å tilpasse her.. kan slenge inn bilder imorra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigbrede Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Du må dele turbon og fjerne styretappen som sitter mellom lagerdelen og kompressorhuset. Da kan du vri det akkurat som du vil.... De orginale rørene passer fint, mulig du må bøye til olje trykk inn på turbon littegrann for å få det på plass...... lett jobb, løfter av eksoshuset først også fjerner du den store segerringen som holder kompressorhuset på plass.Da får du mulighet til vri alle delene som du vil så det passer. den styretappen kan sitte som F...*, men da bare sliper du den ned med dremel e.l Med stålomspunene teflonslanger fra tess er helt klart det beste. Dyre er de da men....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Passer med orginal rørene ifra FK motorene med mitsu snurre på.... Som nevnt over, du må løsne kompressorhuset, ta vekk styretappen og vri på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 å fjærne styretappen fra lager/kompressor-delen er en must! Gjorde det selv på min 16t, og da var det ca bolt on. Eneste jeg måtte gjøre ekstra var å bøye oljetrykks-røret, pga jeg har laga en enklere brakett enn deg, som krasja med oljetrykks-røret. Et lite tips når du skal sette sammen kompressor huset når du har fjærnet styretappen... For å få oljeretur og trykk heeelt lik 13c'en din, så få forholdet mellom eksoflensen mot grenrøret og anleggsflata på oljereturen heeeelt lik 13c'en. BOLT ON ;) står noen pics på prosjekt-tråden min. Mvh Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 eller så kan du kjøpe deg hydraulikkrør og bøye til selv og sølvlodde på banjoer.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.