Gå til innhold

SOMMERTREFF 2007 - ACR / 8-10 Juni

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

  • Svar 743
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går jo selfølgelig også ant. Noen som vet hvordan dekkslitasjen er når man kjører "vanlig" banekjøring, asså ikke drifting?

 

Banen på ACR spiser dekk.Stor slitasje.Det er en høyfarts bane.Vanlige sommerdekk blir VELDIG varme.Kjørte første treffet i fjor med vanlige dekk.Til slutt falt det store stykker av dekkene(p.s.det var gode sommerdekk).Brent opp.Men kommer jo ann på hvordan du kjører også.Kjører du som en prest og bare loffer rundt i noen runder skal det nok gå bra.Men skal du kjøre hardt i 3 dager holder ikke dekkene.......

 

Det er vel ikke vanlig asfalt som ligger der?.Noe med legeringen i asfalten?.Noen i arr.komiteen som kan bekrefte dette?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banen på ACR spiser dekk.Stor slitasje.Det er en høyfarts bane.Vanlige sommerdekk blir VELDIG varme.Kjørte første treffet i fjor med vanlige dekk.Til slutt falt det store stykker av dekkene(p.s.det var gode sommerdekk).Brent opp.Men kommer jo ann på hvordan du kjører også.Kjører du som en prest og bare loffer rundt i noen runder skal det nok gå bra.Men skal du kjøre hardt i 3 dager holder ikke dekkene.......

 

Har ikke kjørt på bane før så vet ikke hvordan jeg kjører... Kan vel kanskje være en ide å kjøpe banedekk før treffet for så å legge på de vanlige sommerdekkene etter treffet.

 

Hvor får man tak i banedekk? Dekkmann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder asfalten som ligger på ACR så er dette en blanding som er laget for spesielt racingbaner. Den har 3 eller 4 ganger høyere friksjonsevne enn den vanlige asfalten som ligger på norske landeveier. Dette er hva jeg ble fortalt av Steinar Jørgensen som var daglig leder for noen år siden. Og det stemmer at banedekket er ganske glad i gummi:) En forstillingskontroll og korrekt lufttrykk i dekkene dine kan spare deg for mye slitasje.

 

Når det gjelder forhåndsbetalinger så er det ca 150 som har betalt til nå. Kan se ut til at det blir fullt på banen allerede før vi åpner portene.

Nok en gang vi jeg minne om at forhåndsbetalinger ikke refunderes med mindre vi ikke kan levere "varen" vi selger. Har fått etpar sinte hanvendelser fra deltakere som har ombestemt seg og vil ha pengene tilbake. Ødelegger du bilen din kan du selvsagt stille med en annen bil, eller du kan overføre betalingen til en annen deltaker. Ingenting blir refundert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banen på ACR spiser dekk.Stor slitasje.Det er en høyfarts bane.Vanlige sommerdekk blir VELDIG varme.Kjørte første treffet i fjor med vanlige dekk.Til slutt falt det store stykker av dekkene(p.s.det var gode sommerdekk).Brent opp.Men kommer jo ann på hvordan du kjører også.Kjører du som en prest og bare loffer rundt i noen runder skal det nok gå bra.Men skal du kjøre hardt i 3 dager holder ikke dekkene.......

 

Det er vel ikke vanlig asfalt som ligger der?.Noe med legeringen i asfalten?.Noen i arr.komiteen som kan bekrefte dette?.

 

 

Jeg synest faktisk at acr sliter lite dekk i forhold til f.eks Rudskogen. Kjørte høsttreff i 2005 og vårtreff i 2006 på samme dekksett. Og det er ikke så mange som mener at jeg kjører som en prest akkurat. Ikke kjører jeg spesielt lite heller.. Dunlop Direzza R-dekkene som jeg testet på høsttreffet i fjor derimot, de var kaputtski etter 20 runder.. Alt for lite negativ camber og alt for tøffe innganger i svingene var nok grunnen til det. (skal nevnes at det var kun framdekkene som gikk heden)

 

Men nå er det uansett bare en måned til treff, og jeg stiller med vanlige gatedekk i år og gleder meg stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder asfalten som ligger på ACR så er dette en blanding som er laget for spesielt racingbaner. Den har 3 eller 4 ganger høyere friksjonsevne enn den vanlige asfalten som ligger på norske landeveier. Dette er hva jeg ble fortalt av Steinar Jørgensen som var daglig leder for noen år siden. Og det stemmer at banedekket er ganske glad i gummi:) En forstillingskontroll og korrekt lufttrykk i dekkene dine kan spare deg for mye slitasje.

 

Når det gjelder forhåndsbetalinger så er det ca 150 som har betalt til nå. Kan se ut til at det blir fullt på banen allerede før vi åpner portene.

Nok en gang vi jeg minne om at forhåndsbetalinger ikke refunderes med mindre vi ikke kan levere "varen" vi selger. Har fått etpar sinte hanvendelser fra deltakere som har ombestemt seg og vil ha pengene tilbake. Ødelegger du bilen din kan du selvsagt stille med en annen bil, eller du kan overføre betalingen til en annen deltaker. Ingenting blir refundert.

 

 

Hvor mange tillater dere på banen? Lønner seg å forhåndspåmelde om det blir trangt om plassen seff...

Mazda 323 GTX 91'

xAudi 80 GTE Quattro 85'

xVolkswagen Golf III VR6 93'

xJeep Cherokee Limited 91' 4.0 H.O.

xChrysler Neon 95' 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart at camberen er viktig i forhold til dekk slitarsje.Anbefaler en hjulvinkel kontroll før man skal kjøre på bane.Kjør på med mye negativ camber.Enkelt for di som har fullt justerbare coilovers...:peace:

 

Forskjellen på sommerdekk kontra R dekk blir som og kjøre piggfrie vinterdekk på sommeren.Det sitter liksom ikke helt i svingene.Drifter ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.gatebil.no/index.php?id=1388&pageid=116

 

Bjørnstad Bil er på plass på Vålerbanen 11 til 13 mai med blant annet Audi 90 Racing, Skyline R34GTR, Trial Skyline R33GTR. og Mitsubishi Evo7 for Extreme/Time attack med 620 hk og 1190 kg, Silvia S15 Jun for Drifting! I tillegg har gutta med seg sin Dynapack bremsebenk, som nå er oppgradert til å klare 1500 hk på 4wd. 1100hk bak og 400hk foran!

 

Dynapack bremsebenk hade vært vælgig morsomt om di hade knota den med sæ på Sommertreff 8-10 juni :):):):):):)

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange tillater dere på banen? Lønner seg å forhåndspåmelde om det blir trangt om plassen seff...

 

Vi tillater inntil 250 biler på banen, etter det blir det bare gitt plass ved ledig kapasitet. Med mer enn 250 biler blir det etter vår mening for mye kø, banen tar ikke stort mer enn 25 biler samtidig uten at det går ut over kjøreopplevelsen og sikkerheten.

 

Eneste måte å være sikker på å få plass er å betale på forhånd. Vi vil annonsere på nettsiden når vi nærmer oss full kapasitet. Pr i dag har vi fått nærmere 150 forhåndsbetalinger.

 

Dette gjelder kun banekjøringen - for utstilling har vi mer plass enn vi noen gang kan klare å bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer di som har stands under disse 250 bilene? er jo banekjøring inkludert i noen av standene.

 

Under 1 mnd igjen..

 

Biler som føger med stands har garantert plass siden alle nå har betalt. Det er inntil 5 biler på hver av de store standene og 2 biler på hver av de små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ..vel 3 uke igjenn..Ser ut såm cosworthen blir klar tel treffet..Etter 3år,så e nu påtide nu..:)

Vi kjæm med en del godsaker fra andøya,cosworth,242 r6,rs4?s3? 2stk 200sk s14,Transporter T5 ekstreem med 22"++.Mesteparten av bilan blir å stå på stand tel Andøy Dekkomsetning http://www.adekk.no

Nissan Skyline GTR32 Vspec2 2wd og 4wd.

VW transporter T5 (Streetdesign)Vurderes solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir kjempe treff i år. får bare håpe at værguden er med oss. skal pakke sola inn i koffert å ta den med meg fra egypt og sleppe den ut på acr. Toppers at du endelig har fått start på den hvite fare mats.

Volvo xc70 Bmw E46 320DT

volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan.

Volvo 360 sladdevogn(Død)

Peugeot 405 T16x4

Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår