Gå til innhold

scIROCco

Ranger emnet


Haakon-Corrado

Anbefalte innlegg

Ganske tøff den nye IROCen. (Scirocco og kanskje også Corradoens arvtaker).

Men syns den har for lite av de samme trekkene som Scirocco/Corrado. Er jo ingen Coupé dette her! Hva syns dere? http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=29430&tid=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden burde vel vært på Scirocco-forumet?

 

 

Joda, joda... men dette er på mange måter en ny Corrado også. Er også lite liv/respons på Scirocco-forumet, og jeg føler meg mer "hjemme" her på Corrado-forumet. Synes også det er mest interessant med respons fra folk jeg har diskutert med før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det mye syting...Synes bilen var en av de bedre ny-bilene jeg har sett i det siste. riktig friskt utseende og pene linjer. Hva forventer dere når de skal lage en arvtager til scirocco/corrado da, en utvasket blass kjedelig gubbebil?

 

hmm..kanskje noe som faktisk ligner?? og hvorfor sier du kjedelig gubbebil? er corrado og scirocco det?

Skal dem lage en arvtager får dem da lage noe som ligner orginalen, om ikke så får dem droppe å si det er en arvtager og kalle den noe annet.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..kanskje noe som faktisk ligner?? og hvorfor sier du kjedelig gubbebil? er corrado og scirocco det?

Skal dem lage en arvtager får dem da lage noe som ligner orginalen, om ikke så får dem droppe å si det er en arvtager og kalle den noe annet.

 

Enig. Dette er jo bare en sports-polo, men tøff er den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..kanskje noe som faktisk ligner?? og hvorfor sier du kjedelig gubbebil? er corrado og scirocco det?

Skal dem lage en arvtager får dem da lage noe som ligner orginalen, om ikke så får dem droppe å si det er en arvtager og kalle den noe annet.

 

Ligner scirocco og corrado på hverandre? ikke mer enn de ligner på denne. Det er ikke en viderøring, men en arvtager. slik jeg ser det er det en bil som fyller det segmentet som corradoen forlot, og ikke en direkte videreutvikling. men det er kanskje bare meg. Jeg synes ikke corrado ligner er en gubbebil (kanskje scirocco, siden du spør, men det er ikke poenget), det jeg mente var at når folk klager på at den er for spacet eller ser for ny ut virker det som de hadde forventet et mer trist og grått design. og da hadde den ihvertfall ikke vært en verdig arvtager.

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vw-corrado.jpg

 

start.jpg

 

Se på disse to bildene, her ser du helt klare likhetstrekk som er modernisert på corradoen, se på f.eks formen på vinduene, dem er litt mer firkantet på sciroccoen, men på corradoen er dem får en litt mer bue form, som da ser nyere ut. Se på hjulbuene, dem er veldig karakteristiske på sciroccoen pga dem er ganske brede, og hva har dem gjort på corradoen? jo smeltet dem inn i skjermen og behold det karakteristiske preget men da modernisert deg pga den går i ett med fangeren, samt gjort buene litt mer rundt og ikke så firkantede. Panseret har noe lignende utheving, vingen du ser nederst på bakruta på sciroccoen har kommet seg ned vekk fra vinduet og ned på bagasjeluka, samt blitt manuelt og automatisk høydejustert!!! Dørhåndtakene har gått fra old chrome VW mk1 og mk2 look, til en hakk nyere look uten noe chrome og tynne håndtak. Lyktene er ikke så rent ulike heller!

 

Eneste likhet i den nye bilen og corrado/scirocco er at sidevinduene er nogen lunde likt, men det er det eneste. Hva annet har disse bilene i likhet? si meg det!

 

vw-corrado.jpg

bb_44449.jpeg

 

Sorry hvis jeg virker irritert, men som corrado eier vil jeg ikke at bilen min skal linkes opp mot dette romskipet!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår