Gå til innhold

Info: Volvo motorer og registerreim "forsikring"

Ranger emnet


Kenito

Anbefalte innlegg

I haynes-boka jeg har til 240 står det nevnt hvordan man justerer trommelbremser, ikke bare håndbrekk, men vanlige tromler... Og et av bildene til forstilling har drivaksler...

 

Haynes kan gå og :puke:

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reima røyk på min gamle 850 med 20V (B5254). Det likte ventilene dårlig. Skulle dra ut av et kryss, klampen i bånn og rett før jeg skulle hive'n i 2 så stoppa motoren og elektronikken viste motorfeil...?... Heldigvis hadde jeg akkurat kjøpt bilen hos Volvo i Arendal med bruktbilgaranti. De bytta hele toppen, ettersom det bare var 2 ventiler/seter som tilsynelatende var uskadd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
på min 230ft går det alltid like bra når den hopper over! 5 gangen nå trur jeg, men lever jo litt farlig da..

 

Kanskje på tide å revurdere rutinene dine hvis reima hopper over så ofte. Et eller annet feil må det være hvis den hopper over mener jeg...

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VCE: Bra DU er oppvakt da, og sjekker at bildene i Haynesboka ev. stemmer med virkeligheten. :D Min engelsk-forfattede Haynesbok til Skoda Felicia (Pickup) virker å være skrevet med en hel bil ved siden av. Så har de slaktet den del for del. Er tilogmed ribbing av dashen og alt. Er bare girkassa innvendig som mangler. Men som det står er det kun for eksperter alikevel.

 

Så.. Jeg ser ingen nevne B234 motoren. Er ikke den notorisk kjent for å havarere da?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Kanskje på tide å revurdere rutinene dine hvis reima hopper over så ofte. Et eller annet feil må det være hvis den hopper over mener jeg...

 

 

Reodor F

 

Behøver ikke ha noe med hvor ny reima er! :chairshot

Jeg opplevde at den justerbare delen på SPM-kamdrevet holdt på å ramle av fordi festeboltene var ute på vandring = Locktite heretter grinchy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hva med de nye 5 syl volvoene da? B520 B523, B525? går de til helvete når reima ryker?

 

Sku mene det ja:

 

850_S2_11.jpg

 

850_S2_13.jpg

 

PS!

Du må jobbe litt med betegnelsene på de nyere Volvo-motorene før det blir perfekt...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår