Gå til innhold

Noe overdrevet straff kansje!!

Ranger emnet


p9z

Anbefalte innlegg

Hei

For 2 måneder å en uke siden faktisk ble jeg tatt i 123 km\t i en 80 sone.

Anmeldelsen ble skrevet mens jeg var i avhør, der kom d fram at d var bein strekning, tørr asfalt og ingen andre bilder i sikte eller noe, + at jeg var sen på jobb for ca første gang.

Leste på nettet at 120-130 i en 80 sone ga 5-8 måneder.

Og først idag har de fått hostet opp dommen min der de gir meg 9 Jævla MÅNEDER + 9000 kr i bot. Dette med bakgrunn av at jeg hadde en prikk på førerkortet fra før.

Får man virkelig så store konsekvenser av å skaffe en prikk på førerkortet, jeg fatter det ikke, vil en person med 7 prikker bli straffet som om han kjører i over 200 da liksom.

Prøve tiden min er ferdig forresten hadd kortet i 3 år, og det er over 2 år siden jeg fikk den prikken.

 

Ønsker å høre om flere har opplevd noe lignende, eller om noen har gjort likt lovbrudd og hvilken dom de har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: kor månge prikka kan enn ha i prøveperioden?? eg trudde de va like månge so dei e ferdi me prøveperioden, men de va en so sa TRE prikka, då blei eg litt bekymra ja.. :jail ha to prikka :shake

 

Tror nok du får ha 8 prikker du og som andre folk, har ikke lest noe annet, men hvem vet med reglene vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle hatt 5 måneder kun, de måtte hatt en sykt god grunn til å gi meg 8 måneder for forholdene var best mulig sa de på politistasjonen.

Men det der er det jo en domstol en annen plass i landet som bestemmer.

 

Ja alle regler om trafikk bøter og straffelser her til lands kan bare kastes til jerven og skrives på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Leste på nettet" er vel ikke akkurat verdens beste argument. Det er en viss mulighet for at antall måneder er gått opp siden du leste dette. Kan ikke tenke meg at politiet/domstolen sitter med sin liste over fart/måneder og tenker; "hmm, tror vi driter i alt og legger på en måned".

 

At du har en prikk viser vel klart frem at det ikke er første gang du blir tatt, og da er det ikke fullt så første gang/uflaks lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min strafferamme var 6-8 mnd, fikk 7. Hadde strøkne forhold, ingen prikker. Politiet sa det ikkje fantes noe skjerpende, eg ville tolket det som formildende?

 

Men de som skriver dommene gir faen.. Så tror ikkje du "skulle" ha 5 mnd, hadde du lagt i 116 kanskje..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte 129 i 80'n jeg. Lurer på hvor lenge det blir, purken sa ca. 7 mnd.

Har hatt lappen i 4 år, ingen prikker.

Tørr veibane, rett strekk + middels trafikk

Hva er straffen for å bli tatt uten gyldig førerkort?

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 2 måneder å en uke siden faktisk ble jeg tatt i 123 km\t i en 80 sone. Leste på nettet at 120-130 i en 80 sone ga 5-8 måneder.

Og først idag har de fått hostet opp dommen min der de gir meg 9 Jævla MÅNEDER + 9000 kr i bot. Dette med bakgrunn av at jeg hadde en prikk på førerkortet fra før.

Det så rart da? Du har fått prikk før, noe som sier at du ikke har vært helt snill før, og siden du ikke klarer å skjerpe deg så må de jo straffe deg litt hardere denne gangen så du kanskje tar poenget.

 

Prikkene varer i 3 år, så da hjelper det lite om du har hatt den i 1 måned eller 2 år... Du har prikk!

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår