Gå til innhold

hva er det treigeste du har kjørt?

Ranger emnet


Qee

Anbefalte innlegg

Nissan almera. Hadde som lånebil. Dro til sverige og handla 8 brett brus + litt til. Måtte bruke 4 gir for å klare og holde 110-120km/t. Skrudde stereo'n på fult for å slippe og høre skrike lyden fra motor'en. Driten hadde vel aldrig sett så mye turtall før. Og det hadde den konstant fra svinesund til oslo.

 

Det minst involverende, det som gav minst kjøre føelse og glede, det kjipeste, det jeg aldrig noen sinne skal kjøpe, det som er faen meg mer trist og kjøre enn en diesel skoda pickup - det er chrystler stratus. Fy feite for noe drit. Til og med '86 toyota carina grand lux'en som var gjennomrusta, som jeg hadde som vinterbil, var mer gøy.

 

Mest gøy? Audi S2 sedan 380hk. Me like. Me horny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Kid-A

Jaaa, nå husker jeg det:

 

Utrykningsvogna jeg kjørte for MP'n da jeg var vaktsoldat i Bodø.

T3 Transporter Diesel UTEN turbo, 64 særdeles slappe, oljestinkende og ihjelkjørte hk.

Med fullt utrykningsutstyr og fem skyteglade MP'er om bord tok det et par minutter å få den i 100, og da holdt vi den i 100 uansett svinger, hopp og andre uvesentligheter.

 

Kjørekurset var som følger:

- Brytern for blålyset er der

- Brytern for sirena er der

- Kjør så fort du makter!

 

Joda, militæret var litt kuult åsså;)

 

Hehe, kjenner igjen denne! Var MP i Tromsø. Samma bil med saftblander på taket. I motvind klarte jeg ikke å henge på en fullastet buss med 50 stk... Da var vi to i bilen. Bussen holdt tross alt 80 kmt. :D

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by viper

Ser at mange nevner Ford Courier, å det må være den desidert trægeste bilen som finnes... Eller en Peugeot Exspert på 3 sylindre, den gikk 50 på flat mark! :rolleyes:

 

 

 

Skulle hjem fra Lillehammer her forleden. Skulle kjøre min Onkel`s Courier 1,3 bensin full av Musikkinstrumenter, forsterkere og høyttalere (dette veier kilo!!!) Kom ut på E6 bak en gammel mann med hatt. Bilen klarte akkurat 95 på sletta, men gamle mannen lå i 70. Kom til første forbikjøringsfelt og GA ALT! Da ga gammle jævelen på akkurat nok til at jeg ikke kom forbi. Og når det kun var en fil igjen la han seg pent og pyntelig ned i 70 igjen. Sånn lå vi og kjørte helt til gardermoen. Da kom det mye lovord om gammle mennesker i trafikken inni Courier`n.

 

Men i alle fall det er den treigeste turen jeg har vært med på. (hadde jo selvfølgelig da veldig dårlig tid hjem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den treigeste bilen må være russebilen jeg var med på; 75 modell Hi Ace, som ikke gikk på tomgang, kjørte vi over 60 så trengte vi 2 kjørefelt. den nest treigeste mpå være Dogde'n, med 6'er, som jg hadde som reservebil da bilen(90 Bluebird, gikk eg. ganske bra, måtte inn til MP sjefen på Reitan etter ein kapp start jeg og ein annen hadde) jeg kjørte som VIP-sjåfør i Bodø var til reperasjon. treig som F. i aks. drakk brukte meir på mila enn lastebilen jeg kjører og fikk aldri fyllt meir enn 45l uansett hvor lite det var igjen på tanken. Men den tok seg godt fram.

04 Volvo S80 D5

10 Volvo FH 540 6*2

Idrett Lukter svette, Sport lukter bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. tregeste jeg har kjørt.. Den gamle blå fordtraktoren på bud camping,, var henrykt hver gang den gikk fremover..

 

av bil.. hmmz.. kanskje den E-verks utstyrte 84mod hiace 4x4 dieselen med 500kg verktøy og en kabeltrommel med 4x240 kvadrat alukabel baki og en trommel med 300 kvadrat kobberkabel på hengeren.. dette i kombinasjon med snøstorm og kl 11 på kvelden var ganske interesant..hehe

 

ellers så er ikke simca 1301 69 mod så veldig kjapp heller

 

gti 16v'n gikk dårlig på 2 sylindre.. heh

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det treigeste JEG har kjørt er en 2CV med hele 300cc motor og 22 hester eller no.

 

Det treigeste jeg har sitti på med var en Suzuki kassevogn-sak lasta med diverse SKRAP. Den veide ikke akkurat lite... subba nesten.

 

Fikk den opp i 58 km/t på en LANG, LANG flat strekning. men nedover suste det :D

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår