Gå til innhold

hva er det treigeste du har kjørt?

Ranger emnet


Qee

Anbefalte innlegg

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

'75 Corolla 1200 med rådebank.

Sperra på 75km/t i 3 gir. - 4.gir årka den ikke mere enn drøye 60.

Hørtes ut som en skadeskutt diesel!!

Det tok faktisk 6 år med grisekjøring (i den form det går ann å grisekjøre en 1200), 1 rasa girkasse, 1 kaputt mellomaksel, 2 rasa bakaksler samt 2 knekte blafjærer (som kan tale for seg at den ble godt brukt), for å få rådebanken :D

Folk som satt på påstod at det måtte være minst en 1600 motor, men den gang ei.... :D

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Kompisen min sin Mercedes C220 med 95hk dieselmotor! :)

 

 

Hei! ja det er jeg som er "kompisen" til jonte som har denne Mercedesen som jonte påstår går så tregt.

 

Vet faktisk om en bil som går endel dårligere.

En Golf 2 GTI 16 (8?) '86 med skjeiv forstilling, el recaro stoler som ikke fungerer og er knekte, kjørecomfort som ei ku og med flere planer for en hva Egon Olsen hadde klart å finne på i løpet av et liv.

-05 BMW 120d m-sport

The only 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimo

 

Hei! ja det er jeg som er "kompisen" til jonte som har denne Mercedesen som jonte påstår går så tregt.

 

Vet faktisk om en bil som går endel dårligere.

En Golf 2 GTI 16 (8?) '86 med skjeiv forstilling, el recaro stoler som ikke fungerer og er knekte, kjørecomfort som ei ku og med flere planer for en hva Egon Olsen hadde klart å finne på i løpet av et liv.

 

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Sånn for å ha opplyst om det..

Volvo 240 med tilsammen 3,5 tonn ekstra å dra på går faktisk veldig fint, selv med automat og B230E..

 

DU har et godt poeng der...

Jeg har en 740, med henger full av kobber... Var riktig nok en liten helt full henger, men sikkert ikke særlig mer en 700 kg...

Poenget er at jeg merket det ikke i det hele tatt , bortsett fra aksen i oppoverbakke, og bremsene i nedoverbakke..

 

Altså, overdriver vell litt, men merket svært lite faktisk... Volvoer kan dra iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrsten: Den kadetten gjorde over 160 kmt når jeg hadde den. ikke min skyld du kjører i filler dritten. hehe.

 

Treigeste jeg har kjørt er Courier med en cosworth bak. måtte slure på clutch'en på førstegir i alle bratte oppoverbakker. den klarte ikke å holde turtallet oppe. helt sykt.

 

Ellers var ikke Rallye'n videre kjapp da jeg kjørte uten overladning på G60 motoren. hehe.

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW Caddy full av last i lasterommet, pluss full av last på hengeren. Det gikk ikke bra. Eller da jeg tauet en bil på 1.6 tonn med den. Gikk heller ikke så busta føyk, akkurat.

Jaja.. *lete febrilsk etter bil*

Har ihvertfall bestemt meg for rundt 200 hk ;)

---

(x) '82 Porsche 924 Weissach nr. 6 / 400 - Totalskade (brann)

---

 

/out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota Hi-Lux 2,4D her er hestene byttet ut med okser tror jeg. Sterk som f... men ikke mye rask. Dro russebilen på 3,2 tonn etter den. sleit litt med å holde baken i ro på utkjøringene. Videre oppover bakkene gasnke smått. Videre må nevnes ca 1 tonn med tømmer på planet inne i skogen over stupper røtter etc. går heller ikke så veldig fort ;)

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by greenrallye

Fyrsten: Den kadetten gjorde over 160 kmt når jeg hadde den. ikke min skyld du kjører i filler dritten. hehe.

 

 

Trodde nå at den tålte litt ettersom du hadde brukt den godt da...

 

Men dette var jo på slutten av livet dens, etter ett år med pendling over trøsken på nattestid. Den gikk noe bedre når jeg fikk den fra deg.. Tror den gjorde 140-150km/t da.

 

Skylder deg vel forresten fremdeles en halvliter for den bilen?

 

Har forresten lært at gamle opeler ikke tåler gassbeinet mitt, de holder jo ikke ett år engang...

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Jaaa, nå husker jeg det:

 

Utrykningsvogna jeg kjørte for MP'n da jeg var vaktsoldat i Bodø.

T3 Transporter Diesel UTEN turbo, 64 særdeles slappe, oljestinkende og ihjelkjørte hk.

Med fullt utrykningsutstyr og fem skyteglade MP'er om bord tok det et par minutter å få den i 100, og da holdt vi den i 100 uansett svinger, hopp og andre uvesentligheter.

 

Kjørekurset var som følger:

- Brytern for blålyset er der

- Brytern for sirena er der

- Kjør så fort du makter!

 

Joda, militæret var litt kuult åsså;)

Da jeg var i Bodø hadde MP en Caravelle/tTransport som gikk noe inn i gamper..., men noen smartinger fant ut det var ganske morsomt å kjøre gris på rulle banen om kvelden og spesielt hoppe med den. 1 stk betongkloss gjemt inne i en snøhaug gjorde at bilen plutselig hadde en merkelig knekk midt under. Slutt på den bilen.

 

Det tregeste jeg har kjørt er militær Transporter (5 seter m/plan, 58hk?) med startervogn for fly (1500 kg) hengende etter. Dro ikke akkurat snerken av kakao'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fastone

Da jeg var i Bodø hadde MP en Caravelle/tTransport som gikk noe inn i gamper...

 

Godt å høre at de fikk bedre bil etter at jeg var der:cool:

 

Da jeg bulka for andre gang fikk vi beskjed fra Transportavdelinga at jeg skulle miste det militære førerkortet, da svarte MP-sjefen tilbake at da måtte de kjøre for oss. Dermed fikk jeg beholde armylappen og kjøre mere gris:D

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår