Gå til innhold

SRT-10 vs Integra Type-R

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Så digg Paal!!

 

Jeg er klar for septemberkjøringa på Rudskogen.. Må jobbe inn endel feriedager nå fremover,så kommer ikke til å dra opp til ACR. ER jo griselangt å kjøre og.

 

Men kan vi ikke bare holde litt kontakt a? Så kan vi kappkjøre litt på Rudskogen.. Blir moro.

 

Har du noen tider der fra før? og har du gjort noe med bilen din?

Hæææ... langt til Mo I Rana? Ikke fan, når du tenker på den vannvittige råe banen! Da vi (jeg og Tom-Ole fra Japan AUTO) tok turen opp i juni, og bruke ca 16 timer opp, så var planen bare at det skulle bli med den turen. Men da vi kom opp å fikk noe runder på banen var vi helfrelste! Så derfor er det oppover nå igjen og garantert til neste år også.

Men på Gatebil i september får du bare se etter en sort SRT-10 med HPC logo på. Da har du meg.

 

Skal også ned til Kr. sand til helgen Gatebil on tour.

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 499
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må regne om fot til meter....

De lever jo i en metrisk verden disse guttene....:thumb

 

Men er litt nyskjerrig på de tekniske tingene med en srt 10, hvor mye veier den egentlig?, voldsomme tall med 3000kg å så???

Har vel 10-12 " skiver på den forran ??

 

tykkelsen på fremre stabbstag? 1 1/8"?

I vogn kortet står det 2490 kg. Men det er etter ombyggning hos Multi Vas i Canada. For å kunne få den tillate totalvekten på 3005 kg. Orginal skivene er på 320x 30 mm. Og når det gjelder oppbygninga på selve ramma og understellet er det ikke underdimensjonert.... Det er bygd for at det skal hold. Sjekk ut sidene til Dodge, der finner du alle tekniske data om Ram SRT 10.

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

132.34 fot er 40.33723meter OG DET ER IKKE LANGT :-)

 

Det er nok iallefall 13-14" skiver på SRT`en orginalt, bare de ser litt små ut i de store 22" orginal felgene :-) Og stabstag, er vel nermere 1 1/2" vel?

 

Det får Paal svare på.

 

Men lurer litt, nå når Paal har tatt utfordringa, er det fortsatt snakk om å kjøre om penger?

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

132.34 fot er 40.33723meter OG DET ER IKKE LANGT :-)

 

Det er nok iallefall 13-14" skiver på SRT`en orginalt, bare de ser litt små ut i de store 22" orginal felgene :-) Og stabstag, er vel nermere 1 1/2" vel?

 

Det får Paal svare på.

 

Men lurer litt, nå når Paal har tatt utfordringa, er det fortsatt snakk om å kjøre om penger?

Heeiiii noen som fikk regnet ut bremselengden.

Å kjøre om penger......? Tror ikke det, kan kanskje tenkes at det kan ta litt vel av da..

Og hvem kommer til å vinne hvist det tar litt av...? Vet ikke jeg, men jeg kjører jo en stor tung lastebil og han en liten lett japse... Resten kan man jo tenke seg til...

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Integraen har 6, 138 hk pr kilo, RAMen har 6,078. Uansett veier fremdeles RAMen over tre tonn, og det betyr nok litt....

 

Skal bli spennende å høre resultatet. Heia den som vinner! :D:

 

 

2490kg/500hk=4,98kg pr hestekreft... :) og jeg tror IKKENO på at Integraen har 6,138 hk pr kilo! :iconsm

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2490kg/500hk=4,98kg pr hestekreft... :) og jeg tror IKKENO på at Integraen har 6,138 hk pr kilo! :iconsm

 

integra er super bil... med 6,138hk pr kg så har den 6138hk hvis den veier 1000kg

den som har flest leketøy når de dauer har vinni :D

 

japan lager ikke biler, de lager problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo aldri sagt noe om 70 og 80 talls pick-up'er da,så hvorfor i huleste nevner du det??

 

SRT'n er rååå så det holder,men den er såpass vanskelig å kjøre også. ITR'en derimot er veldig enkel å kjøre raskt med. Jeg har kjørt mye gromt,men ITR'en er den letteste bilen å kjøre raskt med. Etter min mening er den veldig tilgivende. Tipper ikke SRT'n tilgir =)

 

Dessuten er det altfor mye svinger og oppbremsningspunkter på Rudskogen,så ITR'en vil nok være bedre å kjøre der. Tanta mi er bookingansvarlig på Vålerbanen,så må få til noe der og en gang..

 

Men er dette så vanskelig i teorien da?

ITR=lav vekt,lavt tyngdepunkt,syke bremser,utrolig veiholdning,stiv som en racerbil.

SRT=Stor og tung,svaiende veiholdning,lange bremsestrekker,høy,høyt tyngdepunkt...

 

Men ja jeg veit,sjåføren.... Jeg kan ikke snakke for Ernst,men jeg er ihvertfall en grei sjåfør. Ikke noen racedriver,men heller ingen sinke. Sporvalg og bremsepunkter er viiiktig!!

 

Utgjør mye hvor god du er,ikke hvor mye du tør å satse. Enhver idiot kan satse liv og lem,men det blir ikke raske rundetider av det Ü

Honda'n din er sikkert rååå den, men en "felles bekjent" som har hatt samme bil, ble tatt igjen av meg med "familiebilen" min på en forholdsvis svingete vei nedi her. Han fikk et lite forsprang på en slette, men såfort den første svingen kom så var jeg helt i stussen på Integra'n. Og slik fortsatte det til vi stoppet...

Så jeg skjønner IKKE hvordan du da skal klare å holde unna for en SRT-10.

 

Men det er MIN mening...

1998 Nissan Primera GT

x 1986 Ford Sierra 2.0L

x 1991 Nissan 300 ZX TT

x 1998 Nissan Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.... ser det er noen som har vært våken i mattetimene...

 

Slik blir det regnet effekt kontra vekt:

 

500 hk delt på 2490 kg= 0,20 hester per kg. Ram'n

 

190 hk delt på 1300(?) kg= 0,1461 hester per kg. Honda'n

 

Så sånn er det....

 

Hva er bremsestrekningen på Honda'n og hva gjør den 0 til 100 på?

 

0 til 100 på lastebilen er ca 5 sek....

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye å svare på her,men har lite tid. Er på jobb.. Primeranissen;glem det. Han var sikkert en dårlig sjåfør. Ingen Primera i verden hadde noensinne tatt en ITR.

 

Morsom bil du har Paal;lyst på selv Ü

 

Ja integra'n veier 1100kg og har 190hk. Og syyke bremser.. Men les innleggene til Mr.Azzido.. Dette er en racerbil som Honda fikk godkjent. ITR kan IKKE sammenlignes med noe som helst av hva Honda har. Feks Accord,Civic osv....

 

Må gå,poster mer siden =)

Vinterbil:Audi S3 med TS-Racing godsaker =D

 

Avdød:Integra Type-R Championship White

Nr 1124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda'n din er sikkert rååå den, men en "felles bekjent" som har hatt samme bil, ble tatt igjen av meg med "familiebilen" min på en forholdsvis svingete vei nedi her. Han fikk et lite forsprang på en slette, men såfort den første svingen kom så var jeg helt i stussen på Integra'n. Og slik fortsatte det til vi stoppet...

Så jeg skjønner IKKE hvordan du da skal klare å holde unna for en SRT-10.

 

Men det er MIN mening...

 

Kan jo vært at sjåføren var fersk med bilen, ikke kjørt fwd før osv ;) bare hatt rwd føre integran :)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår