volvo244tic Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Noen her på forumet som har prøvd å bruke en T-kam fra FT eller K motor i en A motor? Vet at den passer, men er interessert i hvordan motoren oppfører seg. Eventuellt kjøreerfaringer fra K-motor med A-gasser. Vil gjerne oppnå litt mer bunndrag. Å om noen som vet hva pris den ligger på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Du oppnår at motoren blir død på bunn, død på mellomregisteret og død på toppen... T kammen er skrot.. Kan hende den er fin å slå ned fulle folk med, har ikke prøvd å bruke den til det enda.. Sett i en ordentlig kam isteden. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Du oppnår at motoren blir død på bunn, død på mellomregisteret og død på toppen... T kammen er skrot.. Kan hende den er fin å slå ned fulle folk med, har ikke prøvd å bruke den til det enda.. Sett i en ordentlig kam isteden. hørte snakk om at kam-drev var å foretrekke at var på for en fikk mye bedre slag da;) T-kammen søkker hvertfall i ft/fk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 kg anbefaler værtfall T-kam til trim i orginal motoren(b230A) Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Tviler på at kg anbefaler T kam i en a motor... De har noen kammer selv med benevnelse KG-T2 eller noe... Det er en trimkam.. En Volvo T-kam er så lite gjivende at det er bedre å gå... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 keg ble anbefalt H kam av KG Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Den vil bruke mindre bensin, og virke sterkere (mer Nm) opp til ca 4000rpm etter det er den "død" ..... Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johmol Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 hehe, det er jo nesten beskrivelse av min motor, bortsett fra mindre bensin. den drar godt på girene 1-3 opp til 4000rpm men etter dette bare fusker den og er ugrei. tomgang ligger på 7-800 og motoren jager. i tillegg bruker den borti 2 l pr mil på bykjøring. så for meg blir selv en AT motor rimeligere å kjøre med hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 hørte at det var bedre å kjøre uten kam enn med T kam jeg da:D hehe Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Det står i den grønne fine boka til kg, som forøvrig alle som kaller seg enusiaster bør ha, at t-kammen er fin på b21 og b23a. Gir bedre drag og mindre forbruk. Står ingen andre anbefalinger til disse motorene der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johmol Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 om man tar av toppdekselet, er det noen mulighet til å se på kammen hvilken kan som står der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Ja det er mulig om du tar et speil og holder det bak kammen ved torpedo veggen. der skal du se en bokstav slått inn i enden av kammen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Ja det er mulig om du tar et speil og holder det bak kammen ved torpedo veggen. der skal du se en bokstav slått inn i enden av kammen.... hehe en gapen plass å ha ståendes kas kam det er:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Hadde T-kam i gamle bruksbilen (B230K). Synes den motoren hadde et mye finere register enn en B230A motor. A motoren var død hele tiden men kunne dra den litt lenger på turtallet, mens K motoren hadde ihvertfall litt krefter fra ca. 1500 til 4000. Er jo der man ligger vanligvis når man kjører uansett. Snillere bensinforbruk er jo. Vanlige 240'er går jo som en bøtte med dritt uansett så er ikke no vits å late som man har "sportsbil" fordi man kan dra motoren til 6500rpm. Er ikke no hester å hente der uansett. Hvis trådstarter er ute etter bedre bunndrag så er jo bare å prøve en T-kam. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.