Gå til innhold

Krangletråd.amcar VS japs...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 519
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er en måte og se ting på, vi er i hver vår ende av menings-skalaen;)

I F1 svinges det begge veier mer enn 2 ganger på en runde, bilene går mye raskere fra 0-300, og ligger 50 år lenger fram teknologisk sett en enhver nascar.

nascar har teknologisk sett stått stille i flere tiår egentlig, når kom det noe nytt og spennende? V10'er, rekke 6'er, V12'er eller V6'er istedenfor V8'er? turbo/kompressor-mating? Diesel-motor? Noe mer spennende enn en 80talls slyngdiff? Nytt aerodynamisk design? Førerene måtte tom. TVINGES til å bruke en sånn strikk på hjelmen som kan berge nakken din under en kollisjon, fordi ting er så gammeldags, og det nye er skummelt. Tragisk!

Det værste var at strikken kom fra F1..som hadde hatt dette i mange år allerede.

 

Vet at nascar bygger på orginal-biler, som blir satt opp helt spesielt for nascar, men det er jo så vanvittig kjedelig, fordi så mange bygger så vanvittig likt. Man får tom. KJØPT en nascar bil i deler og bygge den opp selv, og sånnt utvinnes ikke mye ny teknologi av.

 

Bare se hvem som kom først med diesel, injection, ABS, turbo, etz... det kommer fra europa alt sammen. Amerikanerene har alltid hengt etter, ligger i deres stil... "det gamle er ofte det beste", og dette holder nå på å kjøre både GM, Ford og Chrysler rett i dass.

 

Skulle ønske amerika kom opp med noe som overrasket snart....at en viper-motor med kompressor går bra, det vet faktisk de fleste ass.

Føe du skriver at injektion og abs kom først i europa , så burde dulære deg hjemmeleksen din. Og det du skriver om bilene i Nascar er et reneste VÅS, sett deg inn i sakene eller så blir til at du bare prater tull, sånn som du nå gjør. :puke:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så er det jo bare vås å diskutere hva som er laget og hvem som laget hva først!

 

Vi lever da i snart 2007, som for meg å sikkert dere også var så langt fram i tid i 1985 at vi ikke forsto tallet engang! :D

 

Så hva er best i dag?

 

Når en kan velge hvilken bilmodell en vil, 100 år tilbake i tid å kan henge på hva som helst av godsaker....For i dag er utvalget helt sinnsykt i forhold til for 15 år siden når jeg begynte å leke med biler....

 

Leste en repotasje i et gammelt Power og Rullkams-Ronnie og de store guttene fra Stockholm....

Å på begynnelsen av 90 tallet så var en 522 cid big block helt hinsides ALT og kunne den gå en runde på gata var det helt vilt!

 

Å ikke minst ekstremt dyrt....

 

Nå kan en jo bare finne en M5 motor og slenge på noen deler å vips så har en jo 1000hk....

 

Gamle bilsport,Wheels og Power skulle jo vært obligatorisk pensum på SKOLEN så hadde jo dagen guttunger også vist at det de opplever i dag ikke har vært sånn bestandig!

 

Ekstrem utvikling har det vært de siste 10 årene! Enige??

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første snurrene jeg har hørt om satt på P38 Lightning... i 1943.

 

 

Ekstrem utvikling har det vært de siste 10 årene! Enige??

 

:D

Jepp... Og verre blir det nok. Snart så kan man ikke gjøre en dritt uten å ha sveiseroboter som sveiser stuff døgnet rundt,CNC-sentre som porter for deg,CNC-styrte ventilsetefreser og CFD til å finne ut optimale porter/innsug... "vanlige folk" uten voksen bankkonto blir dytta over sidelinja. :(

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oldsmobile ble levert med turbo og vanninsprøytning i 62.Samme med Chevrolet Corvair.140 hester av en bokserfirer. Amerikanerne har laget utolig mye rart opp igjennom årene. Men amerikanerne var mer intresert i stort volum enn kompliserte løsninger.(Takk og lov!). En rekke amerikanske biler ble levert med innsprøytning fra 57 av. Blokeringsfrie bremser kom på slutten av 60 tallet på Lincoln Og Cadillac.

Du kunne jo reist inn til en Volvo forhandler i 1957 og prøvd å bestille automat,A/C,Cruise controll, elektriske vinduer og seter osv.De hadde bare sett dumt på deg.

I Europa kjører de fleste fremdeles rundt med en unødvendig pedal på gulvet og en pinne som må flyttes på hele tiden.Vet ikke hvem som er mest konservative jeg... Å kjøpe en bruksbil med manuelt gir er som å kjøpe et fjernsyn uten fjernkontroll.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en Buick V8 (Rover) på såder 215 cu. in,snurr 14000 rpm,fòr med alkohol,lad 3 bar oppå og hent ut 2800 hp. Riiiiight....

 

En halvparten så stor Honda-basert motor hentet halve det tallet på det turtallet...

 

Hvasse Supraer? Marko tok jo ut litt... byttet stempler,råder,kammer og det meste eksternt og tok ut 1520 Whp...på 3.1 liter. 3000 hp på bensin i en dobbelt så stor V8,les 6.2L? Neppe...

 

nå snakkes det jo for tiden om at topfuelmotorene begynner å nerme seg 8000 hester.. med et volum på maks 8 liter så gir jo det 1000p/litern.. se å få tatt ut det av en 2 liter dua :)

 

OG de som tar ut såppas med effekt i supramotorer.. GLEM at det er orginal blokka i de engang.. ALT er ettermarkeds i motoren, og supra`s opprinnelige motor blir mer som en mal for de

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Europa kjører de fleste fremdeles rundt med en unødvendig pedal på gulvet og en pinne som må flyttes på hele tiden.Vet ikke hvem som er mest konservative jeg... Å kjøpe en bruksbil med manuelt gir er som å kjøpe et fjernsyn uten fjernkontroll.

 

:thumb

 

Finnes jo sånn manuelt ventilhus til automatene også ,for de som absålutt vil ha noe å stelle med når de sladder rundt...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oldsmobile ble levert med turbo og vanninsprøytning i 62.Samme med Chevrolet Corvair.140 hester av en bokserfirer. Amerikanerne har laget utolig mye rart opp igjennom årene. Men amerikanerne var mer intresert i stort volum enn kompliserte løsninger.(Takk og lov!). En rekke amerikanske biler ble levert med innsprøytning fra 57 av. Blokeringsfrie bremser kom på slutten av 60 tallet på Lincoln Og Cadillac.

Du kunne jo reist inn til en Volvo forhandler i 1957 og prøvd å bestille automat,A/C,Cruise controll, elektriske vinduer og seter osv.De hadde bare sett dumt på deg.

I Europa kjører de fleste fremdeles rundt med en unødvendig pedal på gulvet og en pinne som må flyttes på hele tiden.Vet ikke hvem som er mest konservative jeg... Å kjøpe en bruksbil med manuelt gir er som å kjøpe et fjernsyn uten fjernkontroll.

:thumb

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG de som tar ut såppas med effekt i supramotorer.. GLEM at det er orginal blokka i de engang.. ALT er ettermarkeds i motoren, og supra`s opprinnelige motor blir mer som en mal for de

 

Hvordan skal man kunne argumentere med folk hvis de ikke engang leser fakta? Registrer deg på SupraForums og les den linken Øyvind postet forleden, så skjønner du kanskje litt mer. Blir som å si at en 427 kun klarer 2 hk mer med modifikasjoner av verdi til flerfolldige tusen, dersom du ikke kan noe om amerikanske biler..

Håpløs diskusjon, når begge parter er forbanna trangsynte.

 

eirikoo, tror du de største ignorantene engang gidder å lese hva du skrev om at 2-literen var enda bedre? ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man kunne argumentere med folk hvis de ikke engang leser fakta? Registrer deg på SupraForums og les den linken Øyvind postet forleden, så skjønner du kanskje litt mer. Blir som å si at en 427 kun klarer 2 hk mer med modifikasjoner av verdi til flerfolldige tusen, dersom du ikke kan noe om amerikanske biler..

Håpløs diskusjon, når begge parter er forbanna trangsynte.

 

eirikoo, tror du de største ignorantene engang gidder å lese hva du skrev om at 2-literen var enda bedre? ;)

 

 

Eirik

 

Poenget var at det er ikke 'bare' å ta ut 1000 hester i en motor

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår