Gå til innhold

Navn på felger og turbo

Ranger emnet


_MazdaPowah_

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om å kjøpe en turbo men veit ikkje om den er noe å ha. Eneste som sto på den var AiResearch t04. Men er det det samme som garret? Har en volvo 740tic 87 modell. Men der er det vel garret t3? Er t3 bedre eller dårligere enn t04?

Og lurer litt på hva disse felgene her heter:

Volvoenpskr.jpg

Var litt dårli bilde men var eneste jeg fant i farten. Kan ta litt bedre bilde i morga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T04 er bedre på EN måte, og dårligere på en annen måte. T04-turboen vil ikke passe på bilen din om den ikke har T3-eksoshus... eller T3 Eksosflens mot manifolden.

 

Jeg er ingen ekspert på turboer, men jeg etter det jeg har fått med meg, så er T04-turboer som regel ganske store turboer, som igjen krever mye eksos for å spoole skikkelig opp. Og 185hk som det er i din ET-motor, er LANGT ifra nok... du må opp i 400hesters klassen som regel. Det er DER T04-turboene starter.

Skal du ha deg ny turbo, så se eventuelt etter T3/T04 Hybrid-turboer.. men da burde du mate på mer bensin enn 185hk for å få litt fart på snurra.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

efff at jeg ikke har bux nå. har vært på utkikk lenge nå etter Gemini hjul en stund nå.

 

bra dekk på de?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey! tenker jeg beholder den turboen jeg har nå da. Står vikingchip på den no og oppjustert trykk til 0.6-0.7. Men har bestilt 3" JT og pyseventil i dag. Men hva er passeli trykk på en 230et?

 

Hvilken pris kan jeg forvente å få for felgene om jeg skal selle dem?

 

he no en tedens til å brenne stempela, når du skrur opp trykke, får motoren ikkje får nåkk benisn

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja en rein t4 blir nok i største laget om du skal kjøre så å si orginal motor, men om det er noe blod hissig med en anelse svensketrim(monster turbo og datasprut->dødt som faen opp til 4-5000rpm, og går som faen til 7000rpm) så er det bedre med t3, men finnes jo mange MYE bedre turboer enn orginale t3'en da, som kan levvere mer luft, lettere å spoole+++

 

spør 240 performance eller hva han heter, han som deler viking i norge, så vet jo han åssen trykk chippen greier jobe med, og hvor mye ca du kan ha før du makser rådene..men 1bar går fint, men tror ikke jeg ville gått over det med orginal innmat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår