volvo240v8 Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 ja sant som du sier der ;) spørs jo hva du sikter etter da ;) felger koster litt og diffbrems koster ikke all verden. eller jo koster mer nå for jeg fikk den siste billige. stemmer det. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Blir jo 16V på 940 da vet du ;)16V toppen har jeg jo allerede. :) Men vet ikke...jævla lyst til å ha 240, men blir jo faktisk dyrere enn 940 når jeg skal ha diffbrems og felger og sånn... kiddie Felger koster vel ca. akkurat like mye til 940 som til 240? :p Og den org. diffbremsen på 940 er jo ikke akkurat noe å rope hurra for, jeg rasa min med org B230FB og 130hk... Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Felger koster vel ca. akkurat like mye til 940 som til 240? :p Og den org. diffbremsen på 940 er jo ikke akkurat noe å rope hurra for, jeg rasa min med org B230FB og 130hk... 940 har greie originale felger...men som sagt, blir nok 240 ja...:fucku: Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 , blir nok 240 ja...:fucku: Riktig tenkt Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 diffbrems og felger koster det samme til 940, tenk også på at en 940 er ca 50-60 000 kr dyrere i innkjøp enn en 240 da... Og nå har du jo 240, motor og alt ferdig allerede... Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 diffbrems og felger koster det samme til 940, tenk også på at en 940 er ca 50-60 000 kr dyrere i innkjøp enn en 240 da... Og nå har du jo 240, motor og alt ferdig allerede... Alle delene mine og bil i innkjøp koster like mye som jeg kunne fått en 940 med turbomotor, diffbrems, skinn interiør osv for :) Skjønner? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Kjipt å tenke på etter at du har kjøpt det, sant? :p hehehe Nei, 240 er tingen;) Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Kjipt å tenke på etter at du har kjøpt det, sant? :p heheheNei, 240 er tingen;) Hehe nei kjipt er det ikke :) 240 er jo fortsatt råere enn 940 da ;) Er jo ikke noe problem å få solgt alle delene uansett da... :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Blir begynt å bytte motor etter helga. :) Har bestilt Turbonetics boostcontroller, turbotrykksmåler og VikingChip nå. :) På utkikk etter sommerhjul og kanskje diffbrems...blir kjedelig med ethjulsspinn. ;) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Nå er VikingChip sendt, B230K heve ut (nesten, mangler bare å løfte den ut med elefanten ;)) og boostcontroller kommet fram. :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Noen som vet hvor tenningsboksen skal plasseres? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Noen som vet hvor tenningsboksen skal plasseres? Den passer jo der tenningsboksen til B230K motoren sitter, oppunder hanskerommet.... Ang. 700/900 serien så har de ett mye dårligere bakhjulsoppheng enn 200 Serien. Momentstagene har en tendens til å knekke, og brygga bøyer seg. Men da er det ikke snakk om chippet FK. Som skikkelig diffbrems er det kun sellholm som duger! Kryssene knekker i volvo sin sperre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 b234f - hvilke bil kom denne motoren orginalt i? Altså.. Er det noe mulighet å få godkjent 16v motor i 240? Tenker da på uten turbo, for å vise ved evt kontroll at du har godkjent 16v... (blir selvsagt ikke kjørt med mer enn hjem til garasjen, men det trenger ingen å vite..) Eller er det både lettere og lurere å godkjenne ft/fk og bytte topp seinere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Den passer jo der tenningsboksen til B230K motoren sitter, oppunder hanskerommet....Ang. 700/900 serien så har de ett mye dårligere bakhjulsoppheng enn 200 Serien. Momentstagene har en tendens til å knekke, og brygga bøyer seg. Men da er det ikke snakk om chippet FK. Som skikkelig diffbrems er det kun sellholm som duger! Kryssene knekker i volvo sin sperre. Hvor skal jetronic boksen stå da? Går det å sette pumpe i den originale tankarmaturen? Har ikke åpna den og aner ikke hvordan den ser ut eller hvordan jeg får den opp? Er Walbro 255lph pumpe jeg skal bruke :) Driver å skrur av B230FK'en for å sette i A-kam og akslingen for fordeler nå :) Må vel flytte over servofeste+servo og dynamofeste+dynamo Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Hvor skal jetronic boksen stå da? Går det å sette pumpe i den originale tankarmaturen? Har ikke åpna den og aner ikke hvordan den ser ut eller hvordan jeg får den opp? Er Walbro 255lph pumpe jeg skal bruke :) Driver å skrur av B230FK'en for å sette i A-kam og akslingen for fordeler nå :) Må vel flytte over servofeste+servo og dynamofeste+dynamo Ja det går vel å sette på en pumpe der, men du må fikse retur til tanken da, er ikke helt sikker, men mener å huske at det er en ledig slangetilkobling oppe på toppen der. Innsprøytningshjernen ligger oppunder hanske rommet den og, tror den orginalt på 240 89-> er skrudd fast i den torpedoplata. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.