Gå til innhold

Hva er feil med gamle biler?

Ranger emnet


Fartstripa

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter eldre japse, datsun eller toyota, jeg er en av de få som synes enkelte Corolla modeller før 70' er stilig. Liten motor, men stilig fordet, sjarm.

 

Men på en annen side, så synes jeg dagens biler er mye penere enn eldre biler, jeg kan ikke fordra linjene på ca. 99% av alle amerikanske biler som er produsert, for stort og for "her er jeg macho macho" preg. Liker bedre linjer som ikke er utdaterte, men som viser mer "speed" og eleganse. Men alle er forskjellige og sånn er jeg, hadde ikke gjort meg noe å hatt en Supra el Skyline fra nyere dato liksom.. Men nå er jeg 20 år og lever mer i nuet.

 

Eneste jeg kan tilføye er at når jeg ser mer og mer nye biler så blir jeg mer og mer "flau".. Alt skal være for praktisk, kompromiss innenfor alt (audi er mestere på det... stasjonvogn med 450hk + .. .. SELV familiemor kan være fartsbølle ) .. om noen skjønner hva jeg mener.

 

men skulle jeg hatt noe amerikaner av noe slag måtte det vært gammel hot-rod el en Charger tror jeg, den har ihvertfall litt linjer jeg liker, camaro synes jeg ikke noe særlig om, heller ikke trans-am etc. corvette blir for overdrevent .. er så mye som spiller inn ;)

 

Nyere biler derimot begynner å bli kjedelige / for "futuriske" "hightech" noe som irriterer meg. VI ser jo mer og mer framover mot strøm-biler etc. som selvfølgelig skal ha et design som ikke likner grisen. Vi får vente å se =)

 

Eneste jeg føler er at .. som dere snakker om .. det dere drømte om som guttunger kan dere ha nå ... SÅNN tror jeg ikke det blir f.eks. rundt Skyline Supra om en del år.. for biler nå om dagen blir for fort "oppbrukte" og stylet .. så de er ikke noe å snu seg etter lenger.

 

kos. ha en fin dag =) tar natta nu =/ ferdig på jobb

1992 Audi s4 2.2 turbo

1992 Mercedes-Benz 190e 1.8

x 1987 BMW 325i M-tech 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så du mener at man ikke får motorstopp med nyere biler såfremt det er frivillig? Isåfall er du langt' date=' langtlangtlangt utpå jordet... Bor 40m unna Viking, majoriteten av biler som kommer hit er av nyere fabrikat.

 

Vil heller ikke si at flesteparten er galvanisert, du ser bare ikke rust på de fordi de er for nye enda :) Krenging.. Vel.. Kjørte en Opel Meriva ei stund, det gav ordet krenging en helt ny dimensjon...[/quote']

Ok. Jeg gir meg på det at galvanisering er 100% sikkert mot rust, men så skrev jeg jo på plast og glassfiber også da. Og klarer du og få en glassfiberbit til å ruste er du dæven meg god assa:)

Bare for å få frem at jeg ikke er en sånn "ny japse" elsker og bare liker nye biler, min STORE drøm her i livet er en Audi URQuattro da.:)

1984 Audi Coupe quattro.

1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår