Gå til innhold

Hva er feil med gamle biler?

Ranger emnet


Fartstripa

Anbefalte innlegg

Går og drømmer om en Hot Rod selv jeg. Men er liksom noe med det å enten ha kompetanse til å bygge en selv eller å ha kr til å betale 300K-400K for en bil fra ca 1935 som noen andre har bygget. Morro JA. Rått med masse hk JA. Behaglig å kjøre NEI. Begrenset når du får brukt det JA. Hvis jeg plutselig kommer i den situasjonen at jeg har så mye kr å bruke på ett leketøy så kommer jeg sikkert til å gjøre det. Men det er rett og slett ikke noe jeg har mulighet til nå.

 

"Kompetansen" min før jeg begynte på rodden bestod i å sveise ei smijerns grind til mine foreldre, samt noe rust i bakskjermene på en 86 Bluebird. Jeg har ikke teknisk utdannelse eller jobb.

 

Det jeg har er plass, stor tålmodighet, stor interesse og en brukbar porsjon teknisk innsikt. Underveis i arbeidet har jeg snakket masse med folk som har mer greie på slikt enn meg sev, slik at jeg (forhåpentligvis) har unngått tabber.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er masse rust..

 

viss du vill se så er det masse bilder her Prosjekt-tråd

 

Men har ikke helt bestemt meg enda.. har den å jobber på den til jeg får kjøpt meg ny bil.. så får jeg se om jeg fortsetter.

 

 

Vel, det er ikke håpløst med den rusta, bare du har tålmodighet nok (og litt innsikt)... og du, de skjermbuene fra kadett d, de var helt ........ dropp de!! ødelegger karosseriet helt!! må ikke gi opp bilen din.. men du bør nok satse på å kjøpe deg en annen bil og bruke som bruksbil når du får lappen.. dette er en bil som ikke bør brukes i hverdagen, men behandles pent, og være en bil man gleser seg til å ta frem fra garasjen.. har selv flere veteraner, men de er jeg sykt redd for! jeg bruker så mye tid, så ikke en gang nye bilen får slik behandling som de gamle.. må bygge en garasje til i løpet av høsten for å fa plass til alle bilene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er masse rust..

 

viss du vill se så er det masse bilder her Prosjekt-tråd

 

Men har ikke helt bestemt meg enda.. har den å jobber på den til jeg får kjøpt meg ny bil.. så får jeg se om jeg fortsetter.

 

Mye skal du ha for den med felga? Har et hjørne i garasjen som sikkert har lyst å huse en b-kadett ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både ny og gammel bil.. Men gliset er størst når jeg starter opp veteranvogna.. Ingenting slår lukta og lyden av en gammel "flat 4".. :)

 

Samboeren min lukter på roadster om dagen.. selv har jeg en 1302;) joda, lyden er grom den, men lyden i 20M'n min er heftigere..

Helt siden jeg var liten, har jeg hengt masse hos han som har flest folkevogner i norge, så jeg har blitt frelst på de bilene.. tror han har 70 bobler nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min lukter på roadster om dagen.. selv har jeg en 1302;) joda, lyden er grom den, men lyden i 20M'n min er heftigere..

Helt siden jeg var liten, har jeg hengt masse hos han som har flest folkevogner i norge, så jeg har blitt frelst på de bilene.. tror han har 70 bobler nå..

 

Kirkerud'n ja!

Ja han begynner å få dålig plass han nå! :lol:

If it ain't broke you didn't have fun!

Rudshøgda RClastebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på første inlegget her:

 

Vet ikke akkurat hvor gamle biler du sikter til, men i en ikke navngitt bilklubb jeg har vært medlem i, er det mer enn nok, jeg vil si ALTFOR mye, av det gamle, og de fleste som eier de bilene er vel stort sett 19-24 år gamle. Hvorfor så mange liker det du nevner istedet, har vel en del med en viss filmserie å gjøre, og så har det kanskje noe med design å gjøre, at folk flest liker nyere design fremfor gammelt. Det kan vel kanskje også delvis ha noe å gjøre med generell tilgjengelighet av slitedeler. Som kjent blir det jo tynnere og tynnere med reservedeler til gamle biler ettehvert som tiden går, og tar jeg ikke feil, så vil vel ungdommen helst bruke doningene sine mest mulig, ikke bruke masse tid på å lete opp deler. Men alt dette kommer jo an på øya som ser, en del synes jo at nettopp det er noe av sjarmen med bilinteressen. Ville det vært annerledes om man fikk massevis av "aftermarket parts" (for å si det på "nynorsk") til gamle biler, slik at man kunne personalisere gamle bilers utseende innenfor rimelighetens grenser? Tja, vet ikke, men det finner man kanskje aldri ut. Men å trikse for mye med gamle biler ville kanskje uansett være det samme som å banne i kirken, så det er vel kanskje like greit at det er som det er. Og, joda, selvfølgelig kan man fint sette personlig preg på en eldre bil uten å sette på masse alternative deler ;o)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min lukter på roadster om dagen.. selv har jeg en 1302;) joda, lyden er grom den, men lyden i 20M'n min er heftigere..

Helt siden jeg var liten, har jeg hengt masse hos han som har flest folkevogner i norge, så jeg har blitt frelst på de bilene.. tror han har 70 bobler nå..

:): tror jeg vet av en som har flere,men det er mere i nordnorge:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirkerud lakk og snakk;)

Kjenner du han?

 

Kjenner og kjenner.......

Han har da kjøpt av meg en 1303S og en -71 Pickup for noen år tilbake.

Jeg vet hvem han er ja. Men kjenner han ikke så veldig godt. Har vært hos han noen ganger å pratet om alt og ingenting. hehe!

 

Du har sett General Lee bobla vel?

If it ain't broke you didn't have fun!

Rudshøgda RClastebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner og kjenner.......

Han har da kjøpt av meg en 1303S og en -71 Pickup for noen år tilbake.

Jeg vet hvem han er ja. Men kjenner han ikke så veldig godt. Har vært hos han noen ganger å pratet om alt og ingenting. hehe!

 

Du har sett General Lee bobla vel?

 

alt og ingenting jah... skal ikke ha dårlig tid når man er innom hos han..

skal ned til han en tur etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår