Fartstripa Skrevet August 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Har sjølv 2 biler.. Ein -66 1300 boble og ei 1200 54 boble. 66en er bruksbil for øyeblikket men snart blir 54 det(lett trimma).. Alldri hatt noen seriøse problemer med bilene, går som klokker :) Nå skal det sies at de bilene er så enkle som de bare kan få blitt da! Men alt kan ryke.. Dessuten er det bra med deler til de, og prisene er ikke så ille. Har selv en 1302.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Kjører 58 modell 1200 til hverdags nå, men snart blir det 80 modell manta med 8x13 ats :D Bobla trenger litt stell... ;) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad-mojo Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Kjekt å høyre at det er andre boble folk her :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adoniz Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 :) HAr boble jeg også. Driver å restaurerer. En 64 mod.. Siter Vectra 1991 vw1200 (1964) Kawa 900 hillclimb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Det finnes jo noen av oss som som liker eldre (les spesielle biler) sjølv kjører eg Talbot Matra murena som førstebil (jeg er 19). Denne skal etterhvert erstattes av ein Jensen Healey :-) mvh Lars Ser du har en ordentlig bil også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Kjekt å høyre at det er andre boble folk her :) Er ikke så ivrig på boblene lenger som jeg var.. Men jeg har hatt noen, og har fortsatt en igjen.. og den selger jeg ikke, så mye tid og penger den har kostet! Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Er jo en del feil og plager som man unngår på de fleste nye biler da. Som: Siden de fleste nye biler har galvanisert karrosseri og mer og mer plat og glassfiber deler slipper man ofte rustplager. Uffrivillig motorstopp og krenging hører også fortiden til. Men for alldel gamle biler er KLART råest. Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Så du mener at man ikke får motorstopp med nyere biler såfremt det er frivillig? Isåfall er du langt, langtlangtlangt utpå jordet... Bor 40m unna Viking, majoriteten av biler som kommer hit er av nyere fabrikat. Vil heller ikke si at flesteparten er galvanisert, du ser bare ikke rust på de fordi de er for nye enda :) Krenging.. Vel.. Kjørte en Opel Meriva ei stund, det gav ordet krenging en helt ny dimensjon... Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet August 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Så du mener at man ikke får motorstopp med nyere biler såfremt det er frivillig? Isåfall er du langt' date=' langtlangtlangt utpå jordet... Bor 40m unna Viking, majoriteten av biler som kommer hit er av nyere fabrikat. Vil heller ikke si at flesteparten er galvanisert, du ser bare ikke rust på de fordi de er for nye enda :) Krenging.. Vel.. Kjørte en Opel Meriva ei stund, det gav ordet krenging en helt ny dimensjon...[/quote'] galvanisert karosseri er kult helt til det alikevel begynner å ruste.. da er det veldig u-kult! for tro meg, alt ruster bare det får muligheten! Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Ja, veit.. Hadde en 87mod Audi 100, denne var det overraskende mye rust på til at den skulle være galvanisert.. :) Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 ja ruster gjør det uansett :( Men dem som tar vare på bilen fra start har bil i det uendelige nesten tror jeg. Kjenner den gamle verkstmesteren på Volvo i skien, å han har en STRØKEN 142Gl som han har hatt siden den var 2år gammel! og den blir oljebehandla med spillolje vær høst + polering! det er det..å en polering om våren da.. det eneste som har vert av rust på den bilen var under fangern, da sikkert har vert et steinsprut en gang som han ikke har sett..dette er skjært ut å felt inn nytt å lakka.. å denne bruker han hele året!! i over 30år!! oxo har en Bmw 96mod stående i garasjen som nesten aldrg blir brukt..hehe..er liksom søndagsbilen hans..hakke vinterdekk til den engang.. bare synd atte han aldrig kommer til å selge den:( ungene kommer vel til å kjøre den i filler når dem arver den:( han er snart 70 så jeg får ikke gi opp å mase..hehe det er vertfall det beste bevise jeg vet at en bil ikke har vert sparkla å juksa med! en eier siden 74 :) av en mekaniker Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pals Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Kjenner den gamle verkstmesteren på Volvo i skien, å han har en STRØKEN 142Gl som han har hatt siden den var 2år gammel! og den blir oljebehandla med spillolje vær høst + polering! Kan du ikke få tatt noen bilder av den bilen? Sånt varmer sjela. Siter Volvo 444ES -53, MB C180-00 MB SLK200K-09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 1, 2006 Rapporter Share Skrevet September 1, 2006 Ingen bilgenerasjon slår 60-70 tallet. Utrolig mange nydelige biler, og ikke minst, forskjellige biler. Amerikanere var bøse den tiden og mange japanere hadde stilige biler. Datsun osv. Vinyltak, ducktail, sjalusi, krom... Beundrer virkelig den tiden. :) Jeg er fan av gamle biler (60-70 talls) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_Lars Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 liker biler fra 70 og 80-tallet, alt som er nyere blir bare kjedelig, nye biler har ikke sjel :-/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autounion 4-takter Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Gamle biler er jo det som er mest moro da, en ny bil er som det blir skrevet, en bil uten sjel! Har sjøl 3 Audi 80 fra 70-tallet, en 80LS -77, 80LS -78 og en 80GTE -77.. Siste bilen har mye rust men er jo bra skjelden da!:) Siter Audi 80 LS -77 "rottje" drømmer om 16v motor m/gassere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg