Gå til innhold

Kommet vann i motor igjennom konfilter.

Ranger emnet


Ole-H

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe bil nå.

Har kommet over en Golf IV GTI 98 mod.

Eneste problemet er at bilen har fått vann i motoren pga. at kon filteret har sitti slik at det har trekt inn vann.

 

Bilen har vært hos Møller og fikset det. Hadde tørket motor, pluss skiftet stemperinger.

 

Har motoren fått varige skader, eller er den god som gull igjen?

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skeptisk... Hvis de har hatt grunn til å bytte stempelringer, håper jeg de i det minste har sjekka stempelring spora på stemplene for skader. For stor sideklaring mellom stempelring og stempel kan få ringene til å "flyte" og tette dårlig.

 

Ei Chevy båtmotor med gjennomrusta eksosmanifolder/risere (saltvannskjølte) jeg har vært borti, blåste toppakningen pga vann i sylindra ved oppstart, og flere av stemplene ble skadet og måtte byttes.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det kommer store mengder vann inn i sylinderen når du kjører blir det et voldsomt trykk og råder og stempel kan ta skade av det. men om det bare er snakk om små mengder som ikke har stått altfor lenge ser jeg ikke problemet. møller har sikkert gjort en god jobb og vurdert at det bare trengtes å skifte ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noken historier om bøyde råder og blåst stempelpakning.

Dette skjer kun i dei tilfella der motoren sug "full" stempela med vatn og vil derfor ikkje vere tilfelle på motoren du vurderer å kjøpe.

Det eg antar som har skjedd med den motoren er at den har fått ein for våt vannsprut og derfor rustet innvendig.

Sjekk med verkstedet om kva som er gjort. Dei gir nok ei uavhengig vurdering om motoren er holdbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår