Gå til innhold

Hva tror folket om denne 245`n her?

Ranger emnet


Zemeckis

Anbefalte innlegg

Au da. B21ET er ikke akkurat det jeg har lyst på spesielt når den er trimmet. Går jo så mye bensin:s

 

Aleks N.: Hva som er galt med den jeg har nå. Jo, må ha ny motor pga rådebank på B23A, diverse småfiks som å skifte både dempere og fjærer over hele bilden. Rusta, ikke så veldig mye men. Jeg har ikke noe særlig plass å stå for å gjøre det. Og hvordan vet du at det er salgspant på bilen?

 

Erik_B: Hvordan fant du ut av chassinr?

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Au da. B21ET er ikke akkurat det jeg har lyst på spesielt når den er trimmet. Går jo så mye bensin:s

 

Aleks N.: Hva som er galt med den jeg har nå. Jo, må ha ny motor pga rådebank på B23A, diverse småfiks som å skifte både dempere og fjærer over hele bilden. Rusta, ikke så veldig mye men. Jeg har ikke noe særlig plass å stå for å gjøre det. Og hvordan vet du at det er salgspant på bilen?

 

Erik_B: Hvordan fant du ut av chassinr?

 

mekonomen.no er din venn :)

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, sjekket ikke det jeg. Men selger sa at grunnen til at han solgte var at han har for "mange" biler stående på gården.... men men....

 

Ikke gasser motor nei. Om det er rett så er det visst en B21ET som er trimmet. Og det er ikke akkurat gjerrig på bensina. ET bruker dårlig innsprut som heter K-Jet, hvis du søker så finner du ut hvorfor(tror jeg).

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på autodb.no du trykker bare på sjekk heftelser, men er det gasser turbo på den?

og hvorfor bruker ET så mye bensin?

 

"hvorfor bruker ET så mye bensin?"

 

Fordi det er et mekansik sprut. det vil si nesten ikke en eneste føler av noe slag foruten luftmengdemåleren. denne er bare et spjeld som bli sug opp av motoren og styrer bensintrykket.. Samt justering etter vakum/trykk.. Ikke særlig nøyaktig med andre ord. resultat = høyt bensinforbruk, trenger ikke være så ille men en del mer en elektronisk sprut på påberegnes..

 

Dessuten er det vanskelig å klemme noe over 200 hk ut av det!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Aleks N. Var å kjøpte bilen i går.

Den er jævla fin og går veldig bra. Ser ut som en eldre versjon av min.Er bre noe småplukk som må fikses. litt overflaterust og turteller og speedo som ikke virker helt.

Heftelsen var bare et lån på bilen som ble ordna opp i da han kjøpte den.

Var en eldre kar som eide den.

Vi dro i fra Oslo i 6 tida på morran og var hjemme igjen rundt midnatt.

Vi brukte over 3000kr på bensin på begge bilene. tur-retur.

 

jau2.jpg

jau21.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår