Nitrofish Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Kan gå unna det ja, men bør nok legge noen kroner i en rollerkam. De headersene som er "stepped" har en økning i diameter før kollektoren, og designet på dem er ikke så anpasset bilen, der må gjerne bilen tilpasses headersene...:) Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Mener fortsatt at du bør kjøpe deg en nyere type motor. Sjekk ut http://www.latemodelengines.com Der får du kjøpt bunndeler som tåler 1000++ hester for ca 4000$ De er ferdig sammensatte og balanserte, gi dem en mail du ;-) Spør etter en LS1 eller LS2 basert motor. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Mener fortsatt at du bør kjøpe deg en nyere type motor. Sjekk ut http://www.latemodelengines.com Der får du kjøpt bunndeler som tåler 1000++ hester for ca 4000$ De er ferdig sammensatte og balanserte, gi dem en mail du ;-) Spør etter en LS1 eller LS2 basert motor. Hvorfor bør jeg det da? Er så mye fint å få kjøpt til Chevy smallblock seh:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Det er jo Chevy smallblock dette også da, bare nyere og bedre. Har jo 15 graders topper orginalt foreksempel. Og det er billigere å kjøpe en slik shortblock en å kjøpe å maskinere å kjøpe deler til en aftermarket sbc blokk. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Det er jo Chevy smallblock dette også da, bare nyere og bedre. Har jo 15 graders topper orginalt foreksempel. Og det er billigere å kjøpe en slik shortblock en å kjøpe å maskinere å kjøpe deler til en aftermarket sbc blokk. Passere veiver, råder og stempler osv. ment til chevy smallblock i LS1? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Neida det gjør det ikke, helt andre veiver. Men det er like mye snope deler til LS1 som det er til ordinær sbc. LS1 har jo bla. 6boltede ramme lagre på veiva, orginal veiv sensor og kamsensor. PS: 4000$ høres kansje litt mye ut men det er i underkant av 25000,- uten moms og frakt da men fortsatt billigere enn å bygge en gammel type sbc som tåler like mye. Forsket en hel del på dette når jeg skulle kjøpe motor, og kom frem til det samme gang etter gang. LS1 baserte motorer RULER. Er ditt valg, jeg bare deler med meg det jeg vet. Hadde vert kult med amerikanske muskler i E30`en din ;-) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Uansett hva du velger å gå for kan du jo ta en titt innom denne siden. http://www.howardscams.com/ De har mye kvessne deler til både big og small chevy og LS1 osv. Spesiellt råder og stempel, kammer og løftere. Men er råe på råder, sjekk kattalogen for produksjons metode og hp range. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Fordelene med å bygge på en nyere type blokk (LS_) er jo lavere vekt (der er jo aluminiumsblokka standard), bedre topper originalt, gjerne singlecoil ferdig på motoren, og mer moderne "alt"... Trimdeler til disse er heller ikke så ille dyrt, selv om utvalget til preLS-motorene nok er større. Skal legge inn noen data fra LS1 og 2 i dyno2000 nå jeg...:) Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Stemmer det du Nitrofish, alt er nyere og bedre. Mente ikke at det er mer deler til gen III motorene, de skiller det VEEELDIG mye på men mente at det finns like bra deler i tusen talls til gen III også ;-) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Finnes mye bra deler til gen III/IV motorene, men etter det jeg kan se er det stive priser på en del av det, ikke alt, men en del av det, da kommer det mye an på hvor mye en har tenkt å hente ut av motoren, er planen som her 600hk sugemotor må en bruke noen kroner på innsug og roterende deler på LS1/2, eller kjøpe en LS7 motor (sikle) som har 505hk standard (koster vel 13000$ ca komplett uten motorstyring og slikt, hos jegs), og trimme den litt... mistenker at 505 hk er like konservativt som resten av effekttallene GMPerformanceParts gir ut, så er nok ikke allverden som trengs for å bremse 600hk...Så er jo spørsmålet om en virkelig trenger 600hk, eller om en klarer seg f.eks med de 505, da med en motor som starter hver dag, går på 95 eller 98 oktan og kjører ræva av de fleste 318er i mils omkrets allikevel:D Har problemer med å finne specs på kammer og topper til LS-serien, fant til slutt tallene for LS6 toppene, som er de mange bruker når det skal trimmes til en billig penge. Fant en Lunatikam hos Jegs som de hadde oppgitt mer enn løft og durasjon på, så la inn tallene fra den, men de spesifikasjonene var rett og slett snåle, er dog ikke sikker på om tallene er korrekte, men la de nå inn uansett: LS1 med LS6 topper, Lunati 638-55003 kam, headers, 12:1 komp, 486hk/6000 - 508ftlbs/4000: LS2 med flowtall som LS6, noen påstår de toppene flower bedre, men brukte nå samme tall, kun boring som er forskjellig fra LS1 ellers 493hk/6000 - 530ftlbs/3500: For moro skyld la jeg inn LS7en også, og lot programmet velge specs på kammen, og da ble kurven på den penere, 688hk/7000 - 616ftlbs/5000: Ville nok foreløpig gått for gammelblokka pga deletilgangen og prisene, det er klart det kan være fristende å gå for high-tech løsningene også, men det tror jeg krever mer eksperimentering av den som setter sammen bitene... Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.