Gå til innhold

PhattBass - Opel Vectra B 2,0 CD '96 - SOLGT :(

Ranger emnet


JAWiggen

Anbefalte innlegg

Da har xenon-kitene mine tidligere i dag gått igjennom tollen og forventer de i Trondheim enten i morgen eller på onsdag. Blir vel montering samme dag som jeg henter de på postkontoret :)

 

Timing Site Status

  2008-01-10 16:55:00 JINAN Posting

  2008-01-10 18:38:41 JINAN Arrival at Sorting Center

  2008-01-10 19:10:14 JINAN Despatch from Sorting Center

  2008-01-11 13:10:59 BEIJING Arrival at Sorting Center

  2008-01-11 14:21:38 BEIJING Despatch from Sorting Center

  2008-01-14 14:39:00 NORWAY OSLO EMS Arrival at Sorting Center

  2008-01-14 14:40:00 NORWAY OSLO EMS Handed over to Customs

  2008-01-14 15:25:00 NORWAY OSLO EMS Released from Customs

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 238
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Endelig kom pakken fra Kina ! (Beklager dårlige bilder)

15012008001.jpg

 

Og greie som de er, så sendte de pakken som en gave og dermed slipper man unna tollen.

15012008.jpg

 

I pakken så lå det to kit, som bestilt og alt så ut til å være i orden.

15012008002.jpg

 

Åpnet pakken og slik så det ut:

15012008003.jpg

 

15012008005.jpg

 

Så var det bare å ta på seg jakken og gå ut for å stare montering:

15012008007.jpg

 

Etter litt om og men, så plasserte jeg ballastene like ved batteriet på venstre side og ved filteret på høyre side. Sitter ganske bra, og tror det skal holde:

15012008008.jpg

 

Så var det bare å teste etter at det var montert på venstre side (sett fra førersetet):

15012008006.jpg

Ser ut som at lyset blir spredd veldig, men etter å ha stilt meg mot en hvit vegg, så er det et ganske klart lysskille under lykthøyde som vises klart på veggen. Tror ikke det skal blende så veldig, men det vet jeg ikke helt før det blir mørkere senere i dag.

 

Så var begge sidene fikset:

15012008009.jpg

 

15012008010.jpg

 

Ser enda bedre ut i virkeligheten. Og skulle gjerne ha fått tatt noen bedre bilder, men var kun mobilen jeg hadde for hånd. Skal se om jeg ikke får tatt noen med digitalkameraet senere i dag. Og kanskje jeg skal gi bilen en liten vask :p

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råe bilder :) Du hadde bestilt xenon til nær- og fjernlys, som tidligere nevnt i tråden ?

 

Jeg skal bestille H7 6000K kit til fjernlys selv.

 

Siden du har montert xenon i nærlysene og, har du fikset automatisk høydejustering da ? Snakket med noen som selger xenon som fortalte meg dette. De fortalte at xenon til fjernlys er greit. Men til nærlys, spesielt på eldre biler, måtte det til automatisk høydejustering og lyktespylere. :)

 

Stemmer dette?

- 92' BMW E34 520i M50 24V -

 

Er bedre å komme 10 minutter for seint, enn mange år for tidlig...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råe bilder :) Du hadde bestilt xenon til nær- og fjernlys, som tidligere nevnt i tråden ?

 

Jeg skal bestille H7 6000K kit til fjernlys selv.

 

Siden du har montert xenon i nærlysene og, har du fikset automatisk høydejustering da ? Snakket med noen som selger xenon som fortalte meg dette. De fortalte at xenon til fjernlys er greit. Men til nærlys, spesielt på eldre biler, måtte det til automatisk høydejustering og lyktespylere. :)

 

Stemmer dette?

Sikker på at du ikke skal ha H1 ? Er det som er orginalt på fjernlys. Har selv H1 4300K på fjernlys. Det som gir best lys, og det er det som er viktigst på fjernlys spør du meg. Har H7 6000K på nærlys.

 

Har ikke fikset automatisk høydejustering. Er en del arbeid med det har jeg forstått. Så jeg kommer nok ikke til å få lysene gjennom på en eu-kontroll. Nettopp pga høydejusteringa. Når det kommer til lyktespylere så har jeg det på min bil, så det er ikke noe stress. Det har vel du også. Men må nok bytte til gamle halogenpærer når bilen skal til kontroll. Det tar 2 min, så ser ikke så tungt på det !

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja beklager, mente H1 i fjernlys :)

 

Yes, har og lyktespylere på Vectraen så det er ikke noe problem sånn sett :)

 

Fornøyd med xenon da?

Er veldig fornøyd. Sammenlignet med de gamle halogenpærene, så er det som natt og dag !

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke sjansen på å sette xenon i nærlysene uten noe høydejustering. :)

 

Noen steder der man kan få kjøpt "xenon-look" til nærlys? (Bare ikke hos Biltema!)

 

 

http://www.dybvik-trading.no/default.asp

 

har.. men det er ikke det samme som xenon.. men litt bedre en halogen da...

 

 

phattbass: er ikke bilen din stylet lengre ?? :P

Lexus is200 TTE

Opel Vactra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår