Gå til innhold

PhattBass - Opel Vectra B 2,0 CD '96 - SOLGT :(

Ranger emnet


JAWiggen

Anbefalte innlegg

Takk for svar. Du må for all del sifra når du har fått bilen på veien, slik at jeg kan være på utkikk :)

 

Jeg skal rope ut ;) Forventer delen på mandag. Satser på at GM har ordnet opp. Og da er bilen på veien så snart jeg får henta den. Er forhåpentligvis bare "plug-and-play". Krysser fingrene for det! :)

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 238
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

I dag har nye vinterdekk blitt handlet inn. Gummi og felg! Fant ut at det var på tide da det var frosset på veien i morrest.

Ble 16" Nokian Hakka. Sto mellom Nokian og Continental, som begge er testvinnere, men endte opp med Nokian tilslutt. Slenger med noen bilder da de sier mer enn 1000 ord :)

 

DSCF0638.jpg

 

DSCF0640.jpg

 

DSCF0644.jpg

 

DSCF0643.jpg

 

 

Har også handlet inn ny eksospotte som skal på etterhvert. Hadde bilen inne til en liten sjekk på Svendsen Eksos forrige uke, og dommen var ganske nedslående :p Er rust hele vegen fra foran katalysator til bakpotta. Fikk pris på 9000 kr for komplett orginalt anlegg. Skal høre med de om hva de skal ha for å bygge "uorginalt". Ordner med katalysator selv, så trenger kun 2,5" rør fra manifold og til bakpotta. Men den tid, den sorg.

 

DSCF0626.jpg

 

DSCF0627.jpg

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det og, forsåvidt. Men det som er planen er å få ordnet et feste til den siste stolen. Har allerede laget feste til min stol, men dama begynner å bli litt misunnelig, så må nesten ordne "hennes" stol også :p Slenger ut noen bilder om en liten halvtime som viser hvordan festet ser ut.

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først kjører vi igang med et par bilder som jeg tok for noen minutter siden. Litt mørke bilder, men dere ser hva det er bilde av.

 

DSCF0669.jpg

 

DSCF0670.jpg

 

DSCF0675.jpg

 

Og for dere som har lest tidligere i tråden eller har fulgt med litt på Carzone Vectra sin prosjekttråd, så vet dere at understellet som er med stolene fra BSbildeler er way of i forhold til festepunktene i bilen. Så måtte derfor lage noen skinner som linker bilen og stolen sammen. Lagde to stålbiter som vi sveiste fast noen muttere på, slik at vi kunne skru fast understellet på stolene til det nye festet. Fikk hjelp av en venn av en kollega av meg. Han har verksted med alt av utstyr tilgjengelig, så han tok seg av selve arbeidet. Jeg sto bare i bakgrunn og kom med idéer :p

 

DSCF0684.jpg

 

DSCF0686.jpg

 

DSCF0685.jpg

 

Det stålet vi brukte hadde perfekt diameter og hulrom, slik at det passet rett inn i festet i front. Dere som har tatt ut stolene på en Vectra skjønner hva jeg mener. Og for det bakre festet, boret vi bare et hull som var overrens med festepunktet gulvet.

 

For å få skrudd fast den nye skinna i gulvet, måtte vi modifisere noe på understellet til stolen i bak-kant. Ble for trangt til at vi kom til med verktøyet. Og da var det frem med dremel og diverse.

 

DSCF0688.jpg

 

DSCF0689.jpg

 

 

Synes dette bildet ble tøft:

DSCF0690.jpg

 

 

Når festene under var laget, så gjensto det et lite problem. Eller, ganske stort forsåvidt. Hvordan løsning skal vi ha på bilbeltet? Festet til selve beltet var greit nok. Tok en stor stålbit som vi kuttet til riktig form og bøyde til slik at vinkel ble riktig. Slik ser festet ut. Skal lakkeres når jeg får tid til det.

 

DSCF0696.jpg

 

DSCF0695.jpg

 

Skal modifiseres litt når jeg får tid til det. Brukte ordentlige bolter osv, så skal sitte ganske godt. Det orginale festet var kun festet med en bolt med 3-4 gjenger. Så tror ikke at denne løsningen er noe svakere.

 

Selve beltelåsen måtte jeg bestille fra annet sted. Er sånn mekanisme av et slag på det orginale, som gjør at jeg ikke bare kan skru det av og feste det på den nye stolen. Og ønsker ikke å ødelegge orginalstolen. Er kjekk å ha dersom jeg ikke får bilen gjennom kontroll med de nye stolene. Men har desverre ikke bilde av denne løsningen.

 

 

Ble kanskje litt mye på en gang her nå, men det får så være. Kom med innspill :)

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår