Gå til innhold

PhattBass - Opel Vectra B 2,0 CD '96 - SOLGT :(

Ranger emnet


JAWiggen

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne fikse en tråd om bilen min som jeg kjøpte for noen måneder tilbake. Bilen er, som tittel på tråden antyder, en 96 modell Vectra B 2,0 CD.

Bilen er i bra stand og minimalt med rust. Er noe småfiks som må gjøres, men det er det vel uansett når man kjøper seg brukt bil. Bilen hadde gått 213k når jeg kjøpte den, litt mye kanskje, men det kan jeg leve med.

 

Bilen har Rieger frontleppe, panserforlenger og emblemfri grill.. Planer framover står lengre ned..

 

DSC00410.jpg

-

DSC00420.jpg

-

DSC00421.jpg

-

DSC00423.jpg

-

DSC00409.jpg

 

Planer framover:

  • Sideskjørt (bestilt)
  • Hekkskjørt (bestilt)
  • Bakrutesenker
  • Angel-eyes
  • Div multimedia (ps2 og touchscreen fikset)

 

Btw: Noen som vet hva den magiske km-grensen er for Vectra? Altså når slitedeler takker for seg, gjerne alle samtidig :p

Endret av JAWiggen

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 238
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har også noe anlegg i bilen.. Har en Pioneer DEH-P6800MP spiller som jeg er svært fornøyd med. Angrer ikke på det kjøpet nei.. I baggasje-rommet står det en Rockford Fosgate P1 12" og gir meg de lave frekvensene.. Skal gå til innkjøp av enda en i løpet av kort tid. Av forsterkere har jeg en Rockford Fosgate P3001 som gir effekt til subben.. Skal gå til innkjøp av enda en RF forsterker når det nye frontsettet er innkjøpt..

 

Da jeg overtok bilen, var det bare slengt en kasse med elementet i baggasjerommet med forsterker skrudd fast i selve kassen. Dette har jeg i etterkant endret på og har bygd om.. Etter et par turer på Bygger'n og noen sponplater for hånd, så begynner det å ligne noe..

 

Slik så det ut etter litt saging, tilpassing, skruing m.m:

DSC00494.jpg

 

Så var det bare å ta ut delene igjen for å sage ut hull til forsterker i gulvet og opptrekking av kunstlær..:

DSC00496.jpg

 

DSC00498.jpg

Valgte å heve gulvet litt, slik at jeg kunne legge forsterker mellom det orginale gulvet og det som jeg lagde. Dette slik at jeg fremdeles kunne bruke hjulbrønn til reservedekk..

 

Per dags dato, ser det slik ut bak i trunken:

DSC00506.jpg

 

DSC00507.jpg

 

Mangler som dere ser et element, men det kommer etterhvert. Er fremdeles noen småting som skal gjøres i baggasjerommet, men det kommer jeg tilbake til etterhvert..

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm 150 000 :D hehe... neida.... fin bil, bra du skal slenge på resten av kittet, går utifra du skal kjøpe downforcer og sideskjørt av rieger også ?

 

Hehe.. :p

 

Resten blir også fra Rieger ja.. Venter bare på neste lønning.

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt flere planer for bilen i kveld. Kommer til å fjerne airbag på passasjersiden (:s) og bygge inn den "nye" (75% mindre) PS2 som blir skjult bak et deksel.. Der vil det også bli installert en dvd spiller som blir koblet til en skjerm som jeg plasserer øverst på midtkonsolen. Kommer til å gå med en del penger i ferien, men er vel derfor man jobber, er det ikke?

 

Noen som vet om det er noe herk å fjerne airbagen på passasjersiden? Noe jeg må passe på når begynner? Vil liksom ikke få airbagen rett i trynet :P

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt flere planer for bilen i kveld. Kommer til å fjerne airbag på passasjersiden (:s) og bygge inn den "nye" (75% mindre) PS2 som blir skjult bak et deksel.. Der vil det også bli installert en dvd spiller som blir koblet til en skjerm som jeg plasserer øverst på midtkonsolen. Kommer til å gå med en del penger i ferien, men er vel derfor man jobber, er det ikke?

 

Noen som vet om det er noe herk å fjerne airbagen på passasjersiden? Noe jeg må passe på når begynner? Vil liksom ikke få airbagen rett i trynet :P

 

Har hørt at å koble av batteriet skal fungere meget bra mot airbager :P

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at å koble av batteriet skal fungere meget bra mot airbager :P

Hehe... Smarte mannen! :P

 

Utrulig flott bil. Nydelig arbeid i bagasje rom=)

Hvor har du har bestilt den front leppa?

Den magiske km for opel e jo mellom 200km å 250km. Da begynner opeln å bli litt sliten.

Takk takk.. Frontleppa får du kjøpt hos de fleste stylingbutikker, da det er en helt vanlig Rieger leppe..

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt priser på div utstyr jeg har tenkt å gå til innkjøp av nå.. Kommer etterhvert en 7" eller 8" touchscreen, PS2, Carputer og nytt P1 element bak.. Utsetter sideskjørt og div en liten stund, må se ann hvor stor lønning som kommer i august.. Kommer med updates underveis!

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da er PS2 kjøpt inn og skjerm er på vei i posten.. Har også bestilt strømadapter til PS2 og trådløse kontrollere.. Skjerm, adapter og kontrollere kommer vel i posten i morgen eller på onsdag.. Da blir det montering!

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår