Gå til innhold

PhattBass - Opel Vectra B 2,0 CD '96 - SOLGT :(

Ranger emnet


JAWiggen

Anbefalte innlegg

  • Svar 238
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser du har PS2, hvordan er det å jobbe i den delen av dashbordet? jeg har ikke funnet ut \ testet å ta av\ut hanskerommet men har meget gjerne lyst til det. Hvordan har du forresten drevet denne PS2'n med strøm? har du bare kjøpt 230v\12v konverter? Pris? Vanskelighets grad på å montere slik du har gjort? Hva slags kabler osv har du brukt til den lilliput skjermen? Håper du svarer, har lyst til å gjøre noe lignende selv (eller montere carputer der du har PS2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Importert fra Sverige eller? Ser det står räckvidd på kjørecomputer'n ;)

Hva av anlegg har du i dørene da? "Regner" med at det ikke er orginalt det som står der, de suger...

Har du vurdert plexiglass over forsterkern? Ta en fres så freser du et spor rundt kanten så freser du enda et spor litt innpå platen slik at du kan legge ned i en neonwire eller noe sånt, så tar du noen fancy chromede skruer som du pynter\fester plexiglasset med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har PS2, hvordan er det å jobbe i den delen av dashbordet? jeg har ikke funnet ut \ testet å ta av\ut hanskerommet men har meget gjerne lyst til det. Hvordan har du forresten drevet denne PS2'n med strøm? har du bare kjøpt 230v\12v konverter? Pris? Vanskelighets grad på å montere slik du har gjort? Hva slags kabler osv har du brukt til den lilliput skjermen? Håper du svarer, har lyst til å gjøre noe lignende selv (eller montere carputer der du har PS2).

Brukte en times tid på å montere skjerm og ps2. Møtte ikke på noe spesielt av problemer underveis.

Da jeg ikke er en stor fan av konvertere, så valgte jeg å kjøpe en adapter som er lagd for PS2. Denne kjøpte jeg på ModNet. Link: Adapter.. Nå skal det sies at denne adapteren kun funker på den nye typen PS2, altså den mindre versjonen; model K. Dersom du har den første "store" versjonen, så trenger du konverter.. Den nye versjonen har ekstern strømforsyning og kan derfor bruke adapter på den som leverer 8,5 V.

Kjøpte også en trådløs kontroller med det samme. Link: Kontroller. Dette oppsettet funker fjell for min del..

Når det gjelder kabler som er brukt på skjermen, så har jeg vel ikke gjort noe annet enn å bruke de kablene som er med. Det eneste du trenger utenom er en adapter da videokablene fra både skjerm og PS2 er han. Dvs du trenger en adapter som er hun-hun, hvis du skjønner. Lyd fra PS2 kjører jeg rett inn på spilleren min. Bruker bare AUX inngangen. For øyeblikket holder jeg på med å bygge carputer i bilen og håper å få dette up and running om ikke så altfor lenge. Må bare få tak i noen deler først, slik som ny strømforsyning til pc'en osv..

 

Importert fra Sverige eller? Ser det står räckvidd på kjørecomputer'n

Hva av anlegg har du i dørene da? "Regner" med at det ikke er orginalt det som står der, de suger...

Har du vurdert plexiglass over forsterkern? Ta en fres så freser du et spor rundt kanten så freser du enda et spor litt innpå platen slik at du kan legge ned i en neonwire eller noe sånt, så tar du noen fancy chromede skruer som du pynter\fester plexiglasset med

Hehe.. Er nok svensk kjørekomputer ja, men ikke jeg som har importert den.. Det må isåfall ha blitt gjort av den første eieren.

For øyeblikket har jeg orginalt i dørene, men kommer nytt frontsett så fort økonomien tillater det. Plexiglass er rett rundt hjørnet. Kjenner en som jobber hos en glassmester som skal skaffe plexi til meg. Kommer også enda et RF element i baggasjerommet etterhvert.. Men det er ikke pri for øyeblikket..

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det finnes ikke norsk tekst på denne kjørecomputeren. Vi stakkars 4 millionene med nordmenn va visst ikke nåkk til at dem gidda å programnere den på norsk. Men svensk funker jo gull!! :)

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det finnes ikke norsk tekst på denne kjørecomputeren. Vi stakkars 4 millionene med nordmenn va visst ikke nåkk til at dem gidda å programnere den på norsk. Men svensk funker jo gull!! :)

Har du svensk du også?

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... kjører svensk. Bytta til Engelsk men syns svensk va bedre da. tysk e æ ikke no god i så det blei uaktuelt...

Min bil e nu kjøpt ny i norge, riktig nok ikke av mæ, men ingen norsk tekst på kjørecomp.

Er det noen som har Vectra B med norks tekst i kjørecomp da? Isåfall, hvilken modell da?

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Er vel kanskje på tide å oppdatere denne tråden litt.

Har vært et år i militæret, så bilen har stått litt urørt i 2007, men nå er det på tide at ting skjer. Sååå, har bestilt to sett med xenon-kit fra andre siden av den store dammen, og sideskjørt og hekkskjørt fra Rieger. Beregnet leveringstid på skjørtene er ca 3 uker. Forventer xenon-kitene i løpet av neste uke. Deretter blir det montering av xenon så snart jeg får de og lakkering av skjørt, pluss småskader på bilen (les steinsprut og små rustflekker som skal taes) når skjørtene er i hus.

 

Ellers så har det blitt oppgradert noe på lydfronten. Har fått tak i to stk RF P2 12" som er montert og nytt frontsett ordnes ved neste lønning. Bilder får dere så snart jeg kommer hjem fra jobb.

 

Motormessig så har jeg tenkt å enten gå til innkjøp av ny motor eller foreta en overhaling av motor. Dette fordi den begynner å bli litt sliten og litt for glad i olje. Vi får se hva det blir til.

 

Når vi kommer litt lengre ut på våren vil det bli investert i justerbart senkesett for å bringe bilen litt nærmere asfalten. Hadde senkefjærer på den før, men den ene fjæra ble knekt, så satte på de orginale fjærene. Så nå er den litt for mjuk og høy.

 

Kommer med oppdateringer etterhvert som ting skjer :)

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår